
Sökresultat:
2435 Uppsatser om Computer vision - Sida 16 av 163
Hopp om spel med styrning - en fallstudie om ekonomistyrning i fem svenska idrottsföreningar
Syftet med vår studie är att beskriva och analysera utformningen av ekonomistyrning i ideella idrottsföreningar. Vi har valt ett induktivt angreppssätt med kvalitativ ansats i form av en komparativ fallstudie. Fem fallföreningar valdes och vi har utfört personliga, semi-strukturerade intervjuer. Den teoretiska referensramen behandlar ideella föreningars kontext, vision, budget och nyckeltal samt balanserat styrkort för ideella föreningar. Vi har även fått använda viss företagsekonomisk litteratur när luckorna i litteraturen om de ideella föreningarna varit stora.
En förskola för alla : Vision eller verklighet
Syftet med detta arbete är att undersöka hur verksamheten i förskolan förhåller sig till visionen en förskola för alla. Mer specifikt är att undersöka hur pedagoger, föräldrar och rektor uppfattar begreppet en förskola för alla. Tanken är även att se hur uppfattningen om visionen skiljer sig mellan pedagoger, rektor och föräldrar samt hur den aktuella förskolan arbetar för att förverkliga visionen samt vilka möjligheter och svårigheter som uppstår i förverkligandet av denna vision. Resultatet blev att alla intervjuade personer uppfattade att en förskola för alla innebar att alla är välkomna oavsett bakgrund, etnicitet, religion, sexuell läggning etc. Enligt rektorn och pedagogerna på förskolan var det viktigt att tillgodose allas behov och anpassa verksamheten så alla kan vara med.
Digital Materia
Med tankar från pedagogen Montessori och filosoferna Platon och Baudrillard har detta arbete behandlat frågor om datorn och dess betydelse för en grafiker. Frågeställningen formulerades efter hand och lydde tillslut: ?Hur kan materia te sig i digital form?? Forskningen resulterade i en hypotes för hur digital materia skulle födas i datorn: genom att blanda två uppsättningar av data, såsom två genuppsättningar tillsammans skapar en ny organism. Under produktionen utvecklades därmed en metod för hur en grafiker ska kunna skapa tillsammans med en dator. Syftet är att ge andra grafiker ett nytt sätt att se på digital grafik.
När spelen blev farliga: konstruktionen av dataspel som ett socialt problem i svensk press 2000-2006
This essay focuses on the construction of so called "computer game addiction" or "computer game abuse" in the Swedish press during 2000-2006. During this period computer game addiction went from an obscure phenomenon to a legit reason for the involuntary commitment of a fourteen-year-old.The study's theory is based on several social constructionist ideas. Kitsuse and Spector's theories about constructing social problems as claims-making activities are used for understanding the actions of the individual and groups involved. Hewitt and Hall's article about quasi-theory is used to explain the construction of explainations for the new social phenomenon. Blumer's five-stage model is used for categorizing the construction of the new social problem.
Förstår du vad jag menar? - En undersökning om kommunikation med hjälp av bilder mellan användare och systemutvecklare.
Ibland kan det förkomma problem mellan utvecklare och kund/användare då de tar
fram kraven till ett nytt system. En anledning till detta kan vara att
utvecklingsgruppen och användargruppen inte har samma kunskaper och
erfarenheter och talar då inte "samma språk". En lösning till detta problem kan
vara att ta hjälp av en mockup. En mockup är en fysisk och/eller interaktiv
modell av ett gränssnitt. I detta arbete har vi, med hjälp av intervjuer och
observationer, undersökt om detta hjälpmedel underlättar kommunikationen i
verkligheten..
Är en annan värld möjlig? World Social Forum, Den Globala Rättviserörelsen och formulerandet av en ny demokrativision
Ända sedan det kalla krigets slut har diskursen om den liberala demokratin varit hegemonisk. Det, menar vi, har skapat en osund situation där demokratins utformning och innehåll inte längre diskuteras. Därför har vi valt att undersöka den globala rättviserörelsens demokrativision, den enda som idag skulle kunna representera ett legitimt alternativ till den liberala demokratin. Eftersom det är en ostrukturerad grupp av diverse organisationer, rörelser och aktivister är det svårt att nå fram till en samlad vision. Vår analys bygger huvudsakligen på World Social Forums ?Charter of Principles?, en samling grundläggande principer som bildar en gemensam grund för alternativa politiska forum.
Jämförande analys av drivlinor och dess bränslesorter för fordon av hybrid, elektrisk och traditionell typ
The development of solar photovoltaic (PV) is increasing,with declining module prices and with a strongenvironmental profile. Policies are developed around theworld to achieve the targets set for renewable energy.In Helsingborg, the local power company Öresundskraft isworking with solar PV to achieve the goals of the city.With their vision: - Energy for a Better World and Powerfor the Region, their work with developing the local solarPV market is continuing and the next step is to create asolar PV policy. Today their offer is 1 SEK/kWh for theexcess electricity delivered to the grid.It turns out that compensating the customer is a vitalpolicy and it has to be dynamic to follow the decisions ofpolitics. The same survey shows indeed, thatenvironmental and technical part is of interest. Solar PVwill be supported locally to act on environmentalsustainability and locally produced electricity and withthis Öresundskrafts vision will be achieved..
DATORSTÖD FÖR ARBETE : KONSEKVENSER FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM En studie av en service- och supportavdelning
This report is focusing on problems with introducing standard enterprise resource planning systems (ERP) in businesses. A study has been carried out on a service and support department at a Swedish heat metering company, SVM North Node. The study aims to help the company become a better customer in choice and customization of a new ERP system. We make a description of the department studied and the work carried out there, on the basis of learning, knowledge and cooperation. As a final point we present some ideas on how computer systems could support their work, hoping that this will result in them making adequate demands on a new ERP system..
World of Warcraft : En virtuellt social värld
In today?s modern society with high-speed connections covering the globe people are more than ever finding themselves gazing into the cold lights of the computer screen. On the other side a strange and exciting world yet to be explored awaits. Many are those who spend hour after hour running over green hills swimming in vast blue oceans in the lands of Azeroth, the playfield in the MMORPG game World of Warcraft. In media we often read and hear alarming reports on players stuck in this virtual world, ceasing to play a part in the real world.
Persona : En metod att utveckla och införa persona i en organisation
AbstractIn this thesis we aim to extend the current theories about a concept called persona. A persona is a model of a user, mostly based on qualitative research and made with such accuracy that it to some extent can be used as a replacement of a real user in a development process and as a communicative tool. We will present a way of constructing this persona without meeting the actual users and follow up with interviews from the organization using them. This will lead to a model over the process of introducing personas as a concept in an organization,previously not familiar with the concept. The model is adapted to also work for projects and organizations where the concept is already known..
Persuasiva spel: Ett medium med spännande möjligheter : Procedurell retorik i två svenska opinionsbildande datorspel
This essay is about the principles and rules that control persuasive computer games. The term persuasive games mean computer games, video games and other similar artifacts that are produced to shape opinion. The rhetorical scholar Ian Bogost at Georgia Tech claims that this kind of games mainly get their persuasive power by using procedural rhetoric and that games as a medium gives special conditions for procedurality. By procedural rhetoric Bogost means an argumentation that is based on rules and choices, as opposed to texts, movies and images. (Bogost 2007). Bogost describes these procedures as quite specific for games and claims that they differ qualitatively from ?ordinary? rhetorical arguments even if they just as other arguments work by establishing enthymems.
Säkerhet och integritet i närfältskommunikation
Context. In today?s society we use smart cards in many areas, NFC is a smart
card technology that allows contactless interaction between a reader and the
tag, the tag is often in the form of a card. NFC can be used for various
payment methods or as access card to a building which makes life easier. In
previous studies, the technique has proven to be weak to attacks using an NFC
reader connected to a computer.
Flödeslogistik vid Laponia Hotel
The aim of this report is to analyse the logistics of a medium sized restaurant and give an overall solution for improvements on the restaurant's logistics. The restaurant of interest belongs to Laponia Hotel and is located in Arvidsjaur, Sweden. Investments for over 100.000 Euros are planned for the hotel, which includes a reconstruction of the restaurant. The details on how the restaurant will be reconstructed are not yet known. I therefore chose to analyse the problemin general terms and find a solution that is focused on the logistic system itself rather than its layout.
"Walk the talk - or do we even talk the walk?" : Implementering av miljöledningssystem i organisationernas vision & affärsidé
Syftet med uppsatsen är att beskriva i vilken grad företag som är ISO 14001 certifierade även implementerar sina miljömål i sina affärsidéer och visioner. Empirin är samlad från 50 företag som är ISO 14001 certifierade.Enligt empirin som analyserades var det 25% av företagen som förespråkade sitt miljöarbete i visionen och 20% hade inkluderat sina miljömål i sin affärsidé. Alla hade däremot utarbetade miljöstrategier som grundade sig antingen på miljömål, miljöpolicys, miljöprinciper m.m. I det stora hela såg strategin liknande ut oavsett bransch och verksamhet.Utgångspunkten i vår teori var att visionen skall ange framtida riktlinjer åt företag och ge ramar för affärsidén, mål och strategier. I praktiken såg det annorlunda ut.
Hur fyra gymnasielärare möter ideal och verklighet : En jämförelse mellan främmandespråksundervisning i Sverige och Australien
This degree project shows how four language teachers teach foreign languages with focus oncommunicative competence, and how their vision of teaching correspond to their reality in the classroom. How do they motivate the students in class and are the conditions good enough tohelp the teachers reach the national goals? A teacher?s vision is formed by his or her education and experiences. However, there are a number of factors which can help or hinder a teacher to reach his or her ideal teaching. Among these factors are the curriculum, the preknowledgeof the students and available technical resources.