
Sökresultat:
6453 Uppsatser om Computer science - software engineering - Sida 39 av 431
Kodgenerering i CASE-verktyg : En undersökning hur CASE-verktyg uppfyller experters kodgenereringskrav
Denna rapport undersöker krav, tagna från ett ramverk för evaluering av CASE-verktyg i ett kontextuellt sammanhang, i två representativa CASE-verktyg. Ramverket utnyttjar en modell som föreslagits av Lundell och Lings för att extrahera både krav och förväntningar som en organisation (www.it.volvo.com) hade på vad ett CASE-verktyg är och kan utföra.Ramverket extraherar krav i ett organisationell kontext, dvs. utvärderingen utfördes innan verktyget som evaluerades användes i organisationen. Detta indikerar på att kraven inte är knutna till ett specifikt verktyg, samt att CASE-verktyg inte säkert stödjer dessa krav.Resultatet för denna rapport är att viss semantisk förlust uppstod vid transformering av kod och modeller..
Informationskrigföring - den nya teknikens hot
The new information society has revolutionised almost the entire world. But the
new technique does not only bring good. That which was before only available on
paper may today only be available on a computer system. This makes it possible
to send data electronically. In the wrong hands that information can become a
threat against the security of an individual, a company or even a nation.
The possibility to protect oneself against attacks from the outside becomes
increasingly difficult.
Varför Klass? Att studera ojämlikhet ur ett statsvetenskapligt perspektiv
This thesis contains a wider discussion on the analytical framework of classstudies in political science. The purpose is to put class into the light of a usefulmethodological and theoretical tool when it comes to studies on inequality and political,as well as scientific approaches and explanations to why people have awide range of differences in how they pursue their lives. It is my ambition to discusshow class relations can be theorized and explained within a given context, aswell as in society as a whole. I see the complexity of this field as a resource to enhancethe epistemological as well as the empirical discussions within the politicalscience scholars..
Downloading and filesharing through Peer-to-peer networks: the copyright versus the free access to the cultural products
The ?peer to peer? (P2P) is a technology of downloading and filesharing between online - Internet - users by the mean of specified software. Since June 1999, the Napster software has made the happiness of millions of individuals who used it to obtain and share free audio files Mp3. Rapidly, the major recording companies have prosecuted the Napster Company and managed to force it to close down. They were arguing against it for it is supporting the development on a large scale traffic of files protected by copyright and thus was threatening the whole music and movies economic world.
Kök.Ett i ettor och nollor
Jag har gjort en webbsajt åt företaget Kök.Ett i Älmhult. Kök.Ett är en
köksbutik som bland annat ritar och säljer kök. Jag har byggt upp den allra
största delen av hemsidan i Flash, och kompletterat med PHP och kopplat till en
databas (MySQL). Sidan är komplett med ett eget administrationssystem.
Sidan har en dynamisk känsla som inriktar sig på att inspirera besökaren, och
föra besökaren/kunden ett steg närmare Kök.Ett och dess anställda.
I?ve built a website for the company Kök.Ett in Älmhult, Sweden.
Säkerhet i trådlösa nätverk
Användandet av trådlösa nätverk ökar med rask takt och blir allt vanligare.
Enligt en artikel i Computer Sweden kommer de trådlösa näten att ha 20 miljoner
användare om 4 år.
Analysföretaget Gartner Group har nyligen gjort en undersökning bland företag,
vars syfte var att ta reda på hur stort intresset var för WLAN. Resultatet
visade att 50% av företagen funderar på att köpa och installera WLAN-lösningar
(Planet Wireless september 2001).
Syftet med detta arbete var att beskriva hur den inbyggda krypteringsfunktionen
WEP som för Wired Equivalent Privacy fungerar och hur säker den är, dvs hur
lätt man kan knäcka
krypteringen. Följande frågeställningar har besvarats genom litteraturstudier
och ett praktiskt försök:
Hur är trådlösa nät uppbyggda?
Hur fungerar den inbyggda krypteringen WEP och hur säker är den?
Vad kan man göra förutom att använda sig av WEP för att skydda sig mot
avlyssning/intrång?
Det praktiska försöket bestod av att knäcka WEP-krypterade filer med hjälp av
programmet WEPCrack.
Teststrategier och användning av testautomation : En studie utförd på företaget Extenda AB
In today?s IT world where software is constructed in a rapid pace, testing has become a crucial area to master when testing has to be done at a greater speed. To still be able to handle the demands of high quality software, companies have to spend more resources on testing and introduce test automation. By automating test cases the testers can gain time which they can spend on doing more complex testing and thereby increase the quality of the software.In this thesis we have helped Extenda AB, who delivers systems to retail companies, to introduce test automation in one of their customer specific projects. This has been done using their own in-house ?capture/replay? tool ECP (Extenda Cashier Player).We have also derived a process that explains how Extenda can introduce test automation on other customer projects.
Dokumentärfilm om Warcraftspelaren 4K FuRy
Warcraft är ett strategidataspel som massor av människor världen över ägnar sig åt. Sebastian Pesic (alias 4K FuRy) är en av världens bästa spelare och dataspelandet har blivit hans jobb. Dokumentärfilmen handlar om Sebastian Pesic och hans verklighet i Warcraftlaget 4Kings. Sebastian kommer att berätta om sina upplevelser och vi kommer att få se honom i action. Filmen kommer att ge en inblick i dataspelsvärlden som många inte ens vet om existerar.
Reflektion genom interaktion : En analys av förbindelsen mellan spelarens moraliska handlingar och karaktärernas utveckling i tv/datorspelet Dragon Age: Origins.
The aim of this essay is to investigate the function and development of non-player characters (NPC) in the TV/computer game Dragon Age: Origins. The NPCs are analysed in order to see if their development is affected by the player character?s (PC) background and interactions. The game?s ethics is also investigated by studying how the NPCs treat the PC and what significance they give to his background and actions.The results show that the NPCs are affected by the PC?s interactions, and furthermore, that they are round characters, which is unusual in TV/computer games.
Pedagogiska datorspel - Designandet av en teoretisk applikationsmodell för pedagogiska spel ämnade för gymnasieskolan, med elevperspektivet i fokus.
In this work we?ve been focusing on how to adjust educational computer games in order to make them suited for the educational context of upper secondary school. Our opinion and entrance to the study is that the related developers of the subject, in some ways, have failed to successfully combine and find the balance between the entertaining and pedagogical aspects in the games. Our main questions is which aspects in the games game developers need to take in consideration to satisfy the pupils, but also what qualities that is needed for them to function in their educational context. In order to do that we had to investigate the people of the target groups own perspective on what technological and social aspects in the computer games they assess as important.
Utvärdering av Revit Architecture : Med hänsyn till Autocad Architecture
This Degree project summarizes how it is to work in the CAD program Revit Architecture. This was done because AQ Arkitekter in Eskilstuna is interested in how Revit works. Especially compared to AutoCad which is the software they are using today. Will their work become more efficient with the new software?The starting point was to find out how it is to work with Revit when you only used AutoCAD Architecture before.
Svävare: Konstruktion av hytt till en svävare
This report will describe a project between two students from Karlstad University and Markus Norström from Hovercraft solutions. The project aim was to develop a cabin for the hovercraft 380TD. The project was divided into two sub parts; one concerning the design of the cabin and one concerning the engineering. Throughout this rapport you can follow the engineering part of the project. The project has followed a systematic product development process resulting in optimized results for material selection and engineering solutions.
Use case som teknik för identifiering och dokumentering av krav
Ett effektivt användande av ett informationssystem förbättrar informationshanteringen inom en verksamhet. För att ett informationssystem ska kunna fungera effektivt krävs att det motsvarar de krav som ställts på informationssystemet av olika intressenter.Requirements Engineering (RE) är en viktig del av systemutvecklingsprocessen för att kunna säkerställa en väl fungerande kravhantering. Use case är en teknik som kan användas som hjälpmedel i RE-processen för att identifiera och dokumentera krav.Syftet med detta examensarbete är att undersöka om use case är tillräcklig som enda teknik för att identifiera och dokumentera krav samt vilka eventuella kompletterande tekniker som används bland systemutvecklare. Resultatet av undersökningen visar att use case-tekniken inte är tillräcklig utan måste kompletteras med andra tekniker för att möjliggöra att samtliga krav kan identifieras och dokumenteras..
Tvångsvård på grund av problematiskt datorspelande : En rättsvetenskaplig studie av annat socialt nedbrytande beteende i 3 § LVU
This paper has focused on specific aspects of the law concerning the 3rd paragraph of The Care of Young Persons Act (1990:52), LVU. The purpose of this study was to examine the prerequisite other social destructive behaviour in four cases where youths has been under compulsory institutional care because of their computer gaming. The study was composed on a legal dogmatic method and a legal sociologist perspective. The legal dogmatic method implies to examine the law and its elaboration, the legal sociologist perspective focus on the consequences and causes of the court of law. The study shows that problematic computer gaming is an increasing problem in society and that other social destructive behaviour is a wide prerequisite that need new amendment in order to ensure citizens certainty..