
Sökresultat:
5318 Uppsatser om Computer science - computersystems - Sida 14 av 355
När verkligheten sätts ur spel : En kvalitativ studie om profesionella socialarbetares förhållningssätt till problematiskt datorspelande som ett beroende
This study examines how professional social workers relate to problematic computer and video gaming as an addiction. It is a qualitative interview study aimed to describe and analyze how professional social workers, who in some way work with problematic computer gaming, relate to the player?s problems in terms of a concept of dependency. The theoretical approach is based on social constructivist theories of discourses, normality, the definition of dependency and diagnoses. The study was conducted through five qualitative half structured definition interviews with professional social workers that work directly or comes in contact with problematic computer gaming.
Betydelsen av personligt varumärke hos chefer inom banksektorn
Today it?s common that companies and organizations are facing several challenges and problems when it comes to making their IT-environment more efficient. Some of these are the management of user?s computers and file security. Comput-er users are often tied to their personal computer due to personal programs and files.
Datormedierad kommunikation upprätthåller kontakten : IT som stöd för internationella studenter och soldater i utlandstjänst vid geografisk distansering
It has become more popular to work abroad and companies have become more global than they used to. A big reason for this is due to globalization and the progress done within the field of technology. Because of this aloofness that occurs, a gap between the expatriates? personal life and his or her working life develops. The cases focused on in this paper includes people who are distanced from their private lives at least a few consecutive months but are all aiming to get back when they are done with their individual errands.
Dagens företag har ett bra skydd mot överbelastningsattacker
Dagen samhälle är sårbarare än man ibland kan ana.
Överbelastningsattacker är attacker mot ett specifikt nätverk, och syftet är
att göra
dess tjänster otillgängliga för legitima användare. Detta är något som sker
varje dag
mot företag runtom i världen, och inte minst i Sverige. Media har på senare tid
uppmärksammat problemet sedan det blivit allt vanligare och vanligare bland
företagen.
Syftet med detta arbete är dels att få bättre förståelse om
överbelastningsattacker är
något som prioriteras eller inte, men även att få företagen uppmärksammade på
vilka
olika skydd som finns att tillgå mot överbelastningsattacker, samt att vi vill
få
företagen att verkligen tänka på vilka hot som finns där ute.
Vårt mål med denna uppsats är att ta reda på vilka befintliga skydd företag i
Sverige
använder sig utav för tillfället samt vilka skydd de kan och bör använda sig
utav.
För att nå detta mål har vi genomfört kvalitativa intervjuer med företag som
bedriver
en stor del av sin försäljning, eller tillhandahållande av tjänster, över
Internet.
Detta har gjort att vi kommit fram till att företagen visserligen visst har
skydd mot
överbelastningsattacker och använder sig utav dem, men bör också se till vilka
andra
skydd som finns tillgängliga för dem och kan fungera bättre för just dem.
Det finns som sagt bra skydd mot överbelastningsattacker, men det gäller att
veta hur
de fungerar och att använda dem på rätt sätt för att kunna utnyttja dem
ordentligt.
Vi tror, och hoppas, att detta arbete kommer att kunna hjälpa företagen i
framtiden att
lättare kunna stå emot överbelastningsattacker, och det är våran förhoppning
att denna
uppsats kommer att komma till nytta och tjäna sitt syfte..
Multipla definitioner av procedurer ? feltolerans genom redundans på procedurnivå i ett programspråk
Sammanfattning
Fel i programvara (buggar) kostar ofantliga summor varje år. I detta arbete
presenteras en metod där programexekveringsmiljön utan vare sig programmerarens
eller användarens inblandning utförligt kan rapportera och dölja effekterna av
en avsevärd andel buggar. Genom att kompilatorn eller tolken tillåter att en
och samma procedur implementeras hur många gånger som helst införs ett helt
automatiskt stöd för N-Version Programming (NVP) omedelbart i programspråket.
Tekniken gör programvaran feltolerant och blir ett komplement till kostsam och
ofta bristfällig testning.
En tolk utvecklades för ett programspråk som tillåter multipla definitioner av
procedurer. Därmed har det inbyggt stöd för feltolerans genom redundans på
procedurnivå.
Ett experiment genomfördes där nio programmerare oberoende av varandra
implementerade 12 utförligt specificerade procedurer.
Folkrörelser och nätverk - sociala, informativa och tekniska
Det här projektet omfattar utvecklingen och designen av en webbplats och en
webbcommunity för organisationen Nätverket Vileda samt implementationen av ett
content management system för att underhålla webbplatsen. Jag reflekterar också
kring Nätverket Vileda och nätverket som ett socialt fenomen men även som en
kommunikationskanal för organisationer och hur detta har förändrats och
utvecklats genom de senaste hundra åren..
Kommunikation med hjälp av mock-uper
In several cases, systems that have been developed have been very time
consuming and cost a lot of money, but they still do not fulfil the users
requirements and requests. To make new systems better, you have to find a way
to communicate that allows the developers to understand the needs of the user.
The aim for our thesis is to highlight the importance of communication in
system development. To investigate this we have choosen to do a study of the
real-estate system. The work methods that have been used include mock-ups and
informal conversations with the user, who is employed by the Church of Sweden
in Ronneby.
Spelet om spelet : En diskursanalys av hur porträtteringen av dator-och tv-spel har förändrats från 1994 till 2014 i dags- och kvällspress
Computer and videogames has increased rapidly over the past few decades and today a majority of the Swedish population enjoys them on a daily basis. When there are many users, it becomes important how the media chooses to portray the medium because it can affect how the society judges and looks at computer- and videogames.The purpose of this essay is to look at how the portrayal of computer- and videogames has changed in Swedish Newspapers during the period 1994-2014. How the player is being portrayed is also relevant. The method was the discourse analysis founded by Laclau andMouffe and the material was chosen from the two biggest newspapers in Sweden, Dagens Nyheter and Aftonbladet. Theories that were used in the analysis were mainly framing, cultural studies, moral panics and theories based on gender.The result shows that there has been different kinds of portrayals of computer- and videogames from the beginning, though it was mostly negative in 1994 and 2004.
Webbsida och demo-EP
Syftet med detta kandidatarbete var att sätta samman ett promopaket bestående
av en webbsida och en demo-EP med passande grafisk design. EP:n har tre spår
elektroakustisk instrumentalmusik av skiftande karaktär, samt ett stilrent men
ändå suggestivt omslag. Webbsidan är till för att presentera mig själv och mitt
arbete (inte bara musik), och är byggd med hjälp av HTML, PHP, CSS och MySQL..
Tingsryds Travbana
Our bachelor thesis is a visualisation made in 3D-graphics of how the horserace
track in Tingsryd perhaps will look like in the future, complete with a
miletrack, steeplechase, and other horserace courses. Today, the race track is
only in it?s building phase. The inner field-group in Tingsryd needed
presentation material to show their eventual sponsors, so they contacted us at
Media Technology, and we instantly decided to give their idea a try..
W3C Geolocation API ur ett utvecklarperspektiv
The goal of this thesis is to investigate the W3C Geolocation API from a
developer?s perspective, focused on whether it makes development of
location-based applications more accessible to developers. This has been
investigated by looking at available ways to locate, possible uses, the
functionality offered, the necessary level of prior knowledge needed for a
developer and requirements on developer tools.
This has been achieved through studies in relevant areas, a thorough
introduction to W3C Geolocation API functionality, and by using the API to
develop two different location-based applications as a demonstration. Testing
of applications, on different platforms and in different environments, in
conjunction with investigation of the rest of the material has shown that W3C
Geolocation API in many ways actually makes development of location-based
applications more accessible for developers. The API also provides fully
adequate functionality and quality to meet the requirements for development of
both simple and very advanced location-based applications.
Målet med denna uppsats är att undersöka W3C Geolocation API ur ett
utvecklarperspektiv, fokuserat på om den gör utveckling av positionsbaserade
applikationer mer tillgänglig för utvecklare.
Computer Modelling of the Influence of Surface Topography on Water Repellency and a Study on Hydrophobic Paper Surfaces with Partly Controlled Roughness
A computer model based on minimization of the free energy, capable to predict contact angles and spreading transitions between Wenzel and Cassie mode for drops placed on surfaces with different topography were implemented in matlab. Simulations were compared with experiments documented in the literature. These showed that reported transitions between Cassie and Wenzel mode can be explained by minimization of the free energy. In this report, a study on the possibility of constructing water repellent paper surfaces with a combination of treatment with octadecyltrichlorosilane and topography changes, is included..
Det är en het potatis! Lärares uppfattningar om vilka bedömningskriterier de använder vid betygssättning i de naturorienterande ämnena
The purpose of this research is to survey and describe some science teachers? conceptions of which assessment criteria they use at the marking process. Questions which are relevant for this research are the following: 1. Which assessment methods form the basis for science teachers? marking process? 2.
Att skriva utan penna : En studie av datorns betydelse för skrivande på gymnasienivå
The purpose of this study is to investigate how important computers are for text production in upper secondary school level, and to find out what attitudes some students have towards computers in writing classes. I have let 44 students in the Swedish gymnasium course Swedish B write an argumentative essay. Half of the group wrote using paper and pencil, and the other half used computers. The essays were graded, and the language and length of the texts were analyzed. The students also filled in a questionnaire with questions on computer aided writing classes.The results showed that the texts that were written with computers contained a significant larger amount of words and fewer spelling mistakes.
Implementation av ett interface till Emotiv Epoc
The eld of Brain-computer interfaces (BCI) concerns linking together an external device with the brain of a human or an animal. By doing this the conventional use of a mouse or keyboard can be circumvented, which can greatly benefit people with different types of diseases that cause paralysis or other loss of motor control, such as Amyotrophic lateral sclerosis (ALS). A BCI can also be used for cognitive training of either healthy or mentally impaired subjects to increase cognitive capabilities.In this thesis an implementation of an interface is made against such a device, the Emotiv EPOC Headset. The result is meant to be a stable basis for further study using the device. An in-depth study of the history of EEG and its current use in clinical work and research in the topics of BCI as well as Human-computer interaction (HCI) is presented.