
Sökresultat:
7853 Uppsatser om Computer and systems science - Sida 49 av 524
Voxelbaserad rendering med "Marching Cubes"-algoritmen
Det finns flera olika metoder och tekniker för tredimensionell rendering, alla
med olika för- och nackdelar som lämpar sig för olika applikationer.
Voxelbaserad rendering har använts flitigt inom vetenskapliga områden, främst
inom det medicinska för visualisering av volymetrisk data. Tekniken används nu
inom flera olika områden för tredimensionell rendering, t.ex. i datorspel, i
matematiska applikationer och vid geologisk rekonstruktion.
I den här rapporten kommer voxelbaserad rendering med Marching Cubes-algoritmen
undersökas för att se hur den lämpar sig för realtidsapplikationer. Området
behandlas dels teoretiskt, men även praktiskt då en implementering av Marching
Cubes gjordes för att genomföra några tester för att se hur prestandan
påverkades.
Av testerna framkom det tydligt att algoritmen lämpar sig väl för
realtidsapplikationer och dagens grafikkort.
Affärssystem ? attityder vid införandet av ny teknik ? Vad måste man tänka på vid ett systembyte
ERP system is the information technology that has had the biggest impact in companies? development and way of working in today?s world. ERP system is divided in several applications with a modular software design that allow people in every department in a company to store and retrieve information accurately and in real-time. This master thesis investigates attitudes toward ERP systems among business organisations and ERP suppliers with the overall purpose of analysing to which extent a new ERP system will bring change in the business process. The purpose of this thesis is to make a survey of attitudes toward ERP systems among business organisations and ERP suppliers.
Fältbiologerna i Lunds Miljöpolitik
Fältbiologer in Lund : A study on how the NGO Fältbiologerna has affected environmental politics in the municipality of LundThis paper examines, through interview and literary studies, if the environmental NGO Fältbiologerna has had any impact on the environmental politics of the municipality of Lund. The study is based on a case where Fältbiologerna were protesting against the establishment of two shopping centers near the outskirts of Lund.The study is inconclusive, but provides a few interesting questions for further studies in this subject..
Interaktivt konsultverktyg -vid utveckling av webbplatser
Denna rapport handlar om ett examensarbete utfört åt multimediaföretaget Animero. Det är ett litet företag med åtta anställda som jobbar med olika multimediaproduktioner med fokus på webb- och videoproduktion. Problemet för Animero var att det saknades en ordentlig kravspecifikation i projekten och att kunderna brukade utgå ifrån vad de själva tycker om istället för att tänka på dem som ska besöka webbplatsen. Vårt uppdrag blev att utveckla en applikation som ska ta fram underlag till en kravspecifikation vid beställning av webbplatser. Applikationen ska samla in information om kundernas målgrupp, deras företagsidentitet och de funktioner de vill ha med på webbplatsen.
Marching Cubes med Deferred Rendering motor
Spel idag kräver en enorm mängd arbetstimmar för att skapas, därför behövs
alltid sätt att spara
tid och automatisera processer. Algoritmer för polygoniseringen av skalärfält,
som Marching
Cubes, har under de senaste åren blivit ett allt vanligare tillvägagångssätt
för att automatiskt
generera terräng.
Scenkomplexiteten och kraven för visuell kvalitet i dagens spel ökar ständigt.
Därmed kommer
också kravet för prestandaeffektiva renderingsmetoder. Deferred rendering är en
renderingsmetod som kan hantera scener med stora mängder ljuskällor och hög
scenkomplexitet
samtidigt.
För att undersöka integreringen mellan procedurellt skapad terräng och en
deferred rendering
pipeline, skapades en applikation i DirectX 11 för att undersöka
implementeringen och
potentiella optimeringar av denna integration..
Kontrollerat och okontrollerat språk En litteraturstudie i informationsåtervinning i databaser.
This thesis deals with one of the main questions within information science: The question about controlled and uncontrolled vocabulary and which of the two that are most effective when it comes to retrieve relevant information from electronic databases. The method used here is literature studies. I have described and examined five empirical studies which has been done in purpose to compare the effectiveness in retrieval with controlled and uncontrolled vocabulary, in the way they are used in retrieval of information in databases. The studies I have examined have also used recall and precision as a value to measure the effectiveness of retrieval. The studies which I have chosen is also limited to deal only with studies that have been done in bibliographic databases.
Besök på Science Center : Påverkas elevers intresse för naturvetenskap av ett besök på Science center?
I Sverige och utomlands har man på senare tid sett framväxten av ett nätverk av s.k. Science Centers (SC). Dessa SC har som viktigaste syfte att öka besökarnas naturvetenskapliga intresse. När det gäller elever från högstadiets senare år kan detta ökade intresse för naturvetenskap t ex visa sig i form av en ökad benägenhet hos eleverna att söka sig till ett naturvetenskapligt inriktat gymnasieprogram.Vi har utvecklat och använt en enkät-baserad metod för att undersöka den påverkan på elevers intresse för naturvetenskap som ett besök på SC har. Enkäten är lämplig att användas för elever från grundskolans senare årskurser.
Energioptimering av industriellt tryckluftssystem
This report is a bachelor thesis presented at the department of Computer Science andEngineering at Chalmers University of Technology. The aim for the project is to find a simplemethod to measure and display physical quantities in a three dimensional room.The report describes a method to construct a system for measuring differentphysical quantities via sensors. The system must be built in a modular and expandable way tobe adaptable to different tasks.The system explained in the report consists of two parts;A physical scanner with moveable probes for carrying sensors and a microcontroller forcontrolling the probes and communicating with the next part.An application written in Java for storing the measured values and presenting them in a lucidperspective.It is possible to construct the scanner with different designs and circuitry, with multiplexers andflip-flops, to ensure that an unspecified number of probes can be added to the system and thatthey can be operated simultaneously.The Java application is written in a modular way, using a design pattern that separates eachindividual part of the application. It contains exceptions and interfaces that ensure a safe andexpandable application..
Hur organiserar forskare sitt material? : Personlig informationshantering i en vetenskaplig forskningsmiljö
The domain of this thesis is Personal Information Management (PIM) which is a sub-domain to human-computer interaction (HCI) that specifically concerns the interaction between human and information. The purpose of the study is to make an exploration of information management in a scientific research setting, to study which tools and strategies for information interaction that are used in the context and to suggest possible improvements of today's practices. Three in-depth interviews with scientific researchers have been conducted followed by a qualitative analysis of the results. The results show that there are great variations among the three respondents and that there can be distinguished as much as 15 different dimensions that when put together forms a unique PIM profile for each individual. The recommendation following this is that tools for PIM have to allow a high degree of individualisation.
Skolsituationen för elever med betyget MVG i matematik : En fallstudie av fyra elever i grundskolans årskurs 9
This thesis has been focused around the Diels Alder reaction with the goal to design an enzyme catalyzed reaction pathway. To achieve this goal computer aided enzyme design was utilized. Common traditional methods of computational chemistry (B3LYP, MP2) do not do well when calculating reaction barriers or even reaction energies for the Diels Alder reaction. New calcu- lation methods were developed and tested. This was the focus of the first part of the thesis, by choosing a small system, extensive and heavy calculations could be done with CBS-QB3.
Trådlös kamerastyrning
As an amateur it can be difficult filming from several angles at the same time as this requires several cameras. It´s also hard to film at occasions when it´s not appropriate to manoeuvre the camera manually. Systems for solving these problems already exist, but it´s either more expensive, professionalsystems or cheaper systems with limited functionality.The purpose of this project is to develop a cost efficient solution to the problem above that offers a better functionality then existing commercial systems. The biggest difference from existing products is the wireless video feedback from the camera to the remote unit.The result of the project is a system consisting of two units, a manoeuvre unit with a cradle for the video camera and a remote unit from which the operator can control pan and tilt of the video camera.Communication between the two units is wireless.On the remote unit there is a joystick and a display mounted. In addition to this, there is also an IR receiver that is capable of reading the signal from the cameras own remote and sending it to the manoeuvre unit.The manoeuvre unit is equipped with one motor to control the tilt function and one motor to control the pan.
Ditt Andra Jag
Detta kandidatarbete fokuserar på att undersöka aspekter som kan förstärka en
användares upplevelse inom digitala spel. De aspekter som vi valt att fokusera
på är användandet av Oculus Rift och Motion Capture då de tar upp viktiga
punkter som Virtual Reality, närvaro och inlevelse i spel. Vi valde även att
fokusera vår produktion mot skräckgenren då detta är ett område vi båda har
stor passion för i diverse media. I vårt arbete har vi fått fram en hypotes om
att spel som fokuserar på att lämna karaktären i ett tomt skal (ingen
personlighet), lämnar en större chans för inlevelse hos spelaren då användarens
egna känslor speglas på karaktären. Användandet av Oculus Rift och realistiska
röresler via Motion Capture har en tendens att även stärka detta..
Användbarhet ? En fallstudie av ett point-of-sale system
Problem: Our opinion is that it is important to consider about usability in system development. In this thesis we will focus on usability in point-of-sale systems. The point-of-sale system we base this thesis on is Extenda Retail. Our case study is performed on Ica Kvantum in Bromölla, which implemented Extenda Retail about two years ago. Purpose: The purpose of this thesis is to figure out what important factors there are to consider, in usability aspects, when developing point-of-sale systems, with focus on the cashier.
ATTITYDER, VÄRDERINGAR och INSTÄLLNING till FRAMTIDA ARBETSLIV : ?En kvalitativ studie med sex unga kvinnliga beteendevetarstudenter?
The purpose of this paper was to investigate what young behavioral science students, born in the 1980s, think is important in their future work life. The purpose has also been to investigate what attitudes the behavioral science students have towards their future work life, and what place work has in the young behavioral science students lives. After clarification of above, the aim has also been to compare the results with former research. Thereafter the purpose has been to investigate whether traditional work motivation and job satisfaction theories are applicable for young people today. The empirical material is based on interviews with six women who study behavioral science at various levels.
Soundvolume 2.0 - En prototyp för ljuddesign i spel
Efter fyra månader som ljudpraktikant på det svenska spelföretaget Starbreeze i
Uppsala, var det dags att ta steget vidare i ytterligare fyra månader. Från
ljuddesign till scriptning, idéer och tankar, samt en inblick i hur scriptning
fungerar.
Detta arbete handlar om framtagandet av en ljuddesign-prototyp åt ett externt
företags framtida spelprojekt. En utveckling som från början var tänkt att öka
kunskaperna om scriptning, och att skapa ett sammanhängande spelscenario,
men som sedan utvecklades till att leda mycket längre.
Förklaring: Ljuddesign = Ljudläggning av någon form, i detta fall
spel.
Scriptning = Enklare programmering, kan vara saker som
händer eller saker man kan göra i spelet
Nyckelord: Soundvolume 2.0, Starbreeze, ljuddesign, spel, sounddesign, 3D.