Sök:

Sökresultat:

7121 Uppsatser om Computer Aided Design - Sida 50 av 475

Förstärkning av betongkonstruktioner med kolfiber med avseende på olika brottstyper

The purpose of this report is to simplify the process of designing carbon fiber strengthening for existing concrete constructions, specifically beams. The intention has been to establish a flow chart containing information on the necessary testing and calculations for the design, to as far degree it is possible satisfy the requirements stipulated by Swedish and by extension, European authorities.To do this the report will examine a parking garage situated underground by Akademiska Sjukhuset, Uppsala. The parking garage was built in the mid-seventies, and has in recent years been subjected to a greater load than designed for by the construction of a road on top of it. FEM-Design has been used to obtain the internalforces of the beams and thereby determine whether they are in need of strengthening or not and thereafter design the strengthening according to Täljsten (2006) with some corrections from Täljsten (2011) due to new regulations.The result of this report is that the flow chart used is viable to design carbon fiber strengthening, atleast with the conditions met in our reference project.The conclusion drawn after working with this report is that there is a need for a clear standard for carbon fiber strengthening , preferably a standard that can be used throughout Europe..

By the Secret Fashion Concil. Project No 1 - jewellery collection

The Secret Fashion Council blends spirituality with fashion, art and design. This jewellery collection shows the connections between parapsychology and quantum physics, based on the study of matter and energy, that everything in the universe is built of vibrations. Many believe psychics have the ability to sense this. By using the skills of a psychic, the Secret Fashion Council invites the wearer to have the jewellery ?read? and evaluated in a most special way, tracing the wearer?s spiritual past, present and future.

Kundens kund : En studie i användarcentrerad systemutveckling och designmetoder

This thesis investigates how web agencys in Stockholm use, value and incoroprate the terms usability, user experience and interaction design in their work process. The purpose of this study is to investigate how creative professionals works with the notions of usability, user experience and interaction design with focus on the end user. Our definition of creative professionals is every employee at a web agency involved in the work process of developing digital artefacts in any capacity. We wanted to investigate how these notions are considered, consciously or unconsciously, during the workprocess. Semi-structured interviews were conducted at three different web agencys with eight different employees.

Vägen till användbara webbplatser ? en flermetodstudie om grafisk design och användbarhet

Användare har idag höga krav på webbplatser eftersom det har blivit allt vanligaremed företag som väljer att kommunicera över internet. Användare blir otåliga efter 5-10 sekunder och det är därför viktigt att på ett effektivt sätt tillfredsställa användarnasbehov. Det räcker inte med att informationen finns på webbplatsen, utan den måstepresenteras på ett effektivt och tilltalande sätt, annars lämnar användaren webbplatsenoch går vidare till konkurrenten.Denna studie syftar till att skapa kunskap för olika aspekter inom grafisk design ochanvändbarhet för att sedan skapa förståelse för hur grafisk design kan användas för attöka användbarheten på en webbplats.Undersökningen utgår från teoretiska studier som har testats mot verkligheten genomenkäter och intervjuer. Denna empiri analyserades sedan genom att den jämfördesmed den teoretiska undersökningen för att ta reda på hur webbdesigners arbetar tillskillnad mot teoretiska påståenden. Analysen gav oss sedan kunskap och förståelseför att kunna svara på huvudfrågan om hur grafisk design kan användas för att ökaanvändbarheten på en webbplats.Analysen har visat att teorier för grafisk design och användbarhet inte alltid följs tillpunkt och pricka av webbdesigners.

The New Gym Bag

Detta examensarbete omfattar 15 hp och utfördes av Jelena Todorovic, student på Malmö Högskola, Produktdesignprogrammet. Syftet med arbetet var att utveckla en sportbag för personer som bor i närheten av ett gym och som efter träningen duschar hemma. Projektets bas var Användarcentrerad design, som innebär att utvecklingen av konceptet sker efter användarens behov, önskemål och preferenser. Användaren inkluderades i projektet i allt från skisser, intervjuer, observationer, utvärderingar och urval av koncept till slutkonceptet. Studenten såg ett behov av en annan väska än den traditionella sportbagen. Projektets förstudie resulterade i att studenten sammanställde en kravlista på målgruppens önskemål och behov. En sportbag där funktionaliteten var viktigast kom att bli projektets fokus.

Läs: spela!

Abstract Svanvik, Robin (2013). Läs: spela! En jämförande studie av elevers uppfattningar om datorspel, skönlitteratur och lärande. Svanvik, Robin (2013). It Reads: Play! A comparative study of students' beliefs about computer games, fiction reading and learning. This essay is part of a masters degree of pedagogy and investigates the experiences of 10 high-school students concerning playing computer-games-off-the-shelf (COTS) on the one hand, and reading fictional, printed novels on the other. The aim of this study was to learn more about the students' thoughts about playing COTS and reading novels; also, what differences and similarities there might be between these activities. Furthermore, I wanted to know what they thought they might learn from these activities. The theoretical point of departure for the study is twofold: Firstly, a theory of learning as expressed by Illeris (2007) and, secondly, a sociocultural perspective on learning, represented by Säljö (2000, 2005/2010) which includes the educational benifit of both playing COTS, represented by Gee (2007), and reading fiction, represented by Probst (1990) and Langer (1995). The method used in this study is mainly qualitative by nature.

Simulation driven design : An iterative approach for mechanical engineers with focus on static analysis

This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, in collaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a company operating in the defence industry where competition is tough. This necessitates new ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis. Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since Saab Dynamics engineers have little experience of simulation, required a user methodology with clear guidelines.

Aiducate.se : Hur man skapar en modern webbsida

Denna rapport beskriver skapandeprocessen av webbsidan aiducate.se, vars syfte är att stötta, motivera och vägleda gymnasieelever i sin utbildning. Projektet genomfördes självständigt utan någon uppdragsgivare och pågick under en tidsperiod om tio veckor. Till grund låg en förundersökning som visade på bristande motivation hos gymnasieelever. I en kompletterande enkätundersökning fastställdes det att eleverna önskade en modernisering av utbildningen med utrymme för nutida undervisningsmetoder. Som ett komplement till gymnasieutbildningen framställdes därför innovationen Aiducate som i framtiden ska omfatta olika verktyg för studierna.

The Sticker Project

En uppsats som tar läsaren med på en resa genom ett designarbete med klistermärken i vinyl som slutprodukt. kan man med hjälp av klistermärken skapa en dynamisk inredning eller kan man med hjälp av design sätta fart på en miljödebatt om dricksvatten? I denna rapport får ni följa med på en resa genom mitt C arbete "The StickerProject" där jag med design och kreativitet designat klistermärken i försökt att, underlätta vardagsproblem, erbjuda ett enkelt och billigt dekorations alternativ till tapeter och färg, men även snabbt tittat på till hur design för inredning och klistermärken sett ut genom historien. Som en bonus följer även ett avsnitt om miljön med där diskussionen kring dricksvatten fått rollen som inspiration för några av mina produkter. Följ med och inspireras till att göra världen mindre ful.

Hur långt når Norman? - En explorativ studie av designprinciper och designmönster för att skapa konceptuell design för e-tjänster som ska vara tillgängliga för den breda massan

Idag finns ett stort antal e-tjänster som riktar sig till breda användargrupper. Att designa e-tjänsteranpassade för dessa grupper kan vara mycket komplicerat, men det finns metoder för attunderlätta detta. Donald Norman beskrev 1983 ett antal principer för design av vardagsföremål.Dessa principer har blivit allmänt vedertagna inom design och används flitigt inominteraktionsdesign. Syftet med uppsatsen är att testa om principerna kan möta de behov en bredgrupp av användare kan ha. Vi vill utifrån dessa principer utvärdera en befintlig e-tjänst ochutifrån denna utvärdering och analys skapa nya designförslag.

Underhållskostnader på rundbalspressar :

Costs of maintenance on agriculture machines is something that many farmers has a low knowledge of, it can depend on low interest or that the farmer don?t have enough time. To make it easier for the farmers they can use many computer programs which are available on the market. In this program they can calculate their costs of maintaince on their agriculture machines, for example STANK and JTI machine calculation program. Most of this program is using Svensson (1987) costs model whish was made in Sweden in the middle of 80 decade in a large study.

Malmö konsthall i tid och rum ? en fallstudie om visuell identitet och platsmarknadsföring

This thesis examines how techniques from place marketing, developed to market places, can be used in the process of designing a visual identity for an institution. The thesis is a case study of the development of a new visual identity for the public art institution Malmö konsthall. The essay presents Malmö Konsthall, defines the term visual identity and describes the main principles in place branding. I then define target audiences and key values, discuss the application of place marketing principle and go through the design process of the new visual identity. The process showed that theories about flagship buildings, signature design and signature districts have the biggest influence on the design.

Utveckling av skjutdörrskoncept för hemmiljö

This report was written as a result of a Bachelor Degree Project at the School of Technology and Society at University of Skövde, first semester 2007. The assigner was Tibrokök in Tibro, Sweden. The commission was originally to design a sliding door concept for kitchen. Later it was expanded to also include bathrooms.During the feasibility study of the project Internet was used as an information source. Kitchen brochures and magazines were ordered from different companies to give inspiration and ideas.

How do intrinsic and extrinsic motivation correlate with each other in open source software development?

Open source is growing outside the boundaries of hackers, amateurs and software development, creating a humongous potential in many different areas and aspects of society. The intrinsic and extrinsic motivations that drives open source have been in the subject of much research recently, but how they affect each other when paid and unpaid contributors come together is still hidden in obscurity. In this study I investigate how intrinsic and extrinsic motivation correlates with each other and how those correlations affect paid and unpaid open source software contributors. The literature synthesis is based on of systematic reviews through searches in library databases, identification of articles by searching on the Internet and by reading relevant books. My results indicate that intrinsic and extrinsic motivations continuously affect each other and that paid contributors are more vulnerable since their extrinsic motivation in terms of money is reached only when many other motivations are fulfilled.

Hinder för fysisk aktivtet hos ungdomar i övre tonåren

AbstractEmilia Rönnberg.Barriers to physical activity in adolescents in their late teens. Vetenskaplig C- uppsats HT 12 Physical activity has been essential to human health and well-being since several thousand years. In Sweden, it has been shown that both adults and young people are less physically active than the rest of Europe- a large proportion of young people today do not meet the recommendations for physical activity (60 minutes per day). The purpose of this study was to determine what proportion of young people, i.e. high school students, did not meet the recommendations for physical activity.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->