Sök:

Sökresultat:

5058 Uppsatser om Company image - Sida 9 av 338

Den ideala läraren? : En studie om mångfacetterade krav på lärare

Denna uppsats undersöker hur grafisk formgivning påverkar image. Detta görs genom att se på Dagens Nyheter som exemplum på hur man kan jobba under formgivningsprocessen för att bygga image. Kopplingen mellan begreppet image och det retoriska begreppet ethos diskuteras och kopplas till det retoriska begreppet doxa. En fokusgruppsundersökning har använts som metod för att hämta inspiration till analysen. De teoretiska utgångspunkter på vilken uppsatsen primärt vilar är Daniel Chandlers sammanfattning av semiotikläran, Theo van Leeuwen och Gunther Kress tankar om sociosemiotik, Mats Rosengrens beskrivning av doxa, Jens Kjeldsens redogörelse för ethos, Peggy Brønn Simcic och Øyvind Ihlens förklaringar av image samt tankar om grafisk formgivning presenterade i boken Bild och form för informationsdesign med Rune Pettersson som redaktör.

Företagsidentitet & image - Valet av present- och profilreklam

Syfte: Huvudsyftet med denna studie är att få en förståelse för vilken roll ett företags identitet och image har för valet av profilreklam.Metod: Studien är baserad på en kvalitativ undersökning där en fallstudie har gjorts av två stycken företag/organisationer som är köpare av profilreklam samt deras profilföretag. En tvärsnittsstudie har sedan gjorts av mottagaren av profilreklam.Resultat: Ett företags identitet och image har stor betydelse för valet av profilreklam, framförallt företagets strategi, kultur, design och marknadskommunikation.Begränsningar: Studien har endast undersökt två svenska företag/organisationer och deras profilföretag om hur de arbetar med att ta fram profilreklam.Praktiska implikationer: Resultatet i studien kan användas för att ta fram profilreklam som syftar till att stärka ett företags image som varumärke.Originalitet: Många forskare har undersökt företags identitet och image samtidigt som många har undersökt profilreklam i olika aspekter men få studier har kombinerat dessa två och sett vilken betydelse ett företags identitet och image har för valet av profilreklam.Nyckelord: Företagsvarumärke, företagsidentitet, företagsimage, presentreklam, profilreklam, give-aways..

Varumärkesidentitet och image ur ett nationellt och ett internationellt perspektiv

Detta är en fallstudie med Axcent of Scandinavia som studieobjekt. Studien behandlar varumärket och imagen hos företagets klockförsäljning. Syftet med den här studien är att studera och analysera Axcent of Scandinavias tänkta image i jämförelse med konsumenternas upplevda image dels i Sverige och dels internationellt.Författarna har använt tillfällighetsurval som underlag för enkätundersökningarna. En intervju med Chief Operating Officer på Axcent of Scandinavia, Liisa Männistö, har genomförts. Detta för att beskriva den tänkta imagen.Resultaten från enkätundersökningarna och ?2 -testen visade harmoni beträffande den tänkta imagen och den upplevda imagen i Sverige.

Mervärdesskatt för ideella föreningar : Kan allmännyttiga ideella föreningar behålla fortsatt befrielse från skattskyldighet?

The harmonization within EC Company Law has been relativley successful. Despite its relative success; important differences still remains in European company law.The freedom of establishment itself, and the ECJ?s interpretation of the freedom provides European companies with a substantial cross-border mobility. As a consequence of this mobility, together with the differences in national legislation; mandatory rules in company law can be easily evaded. A typical example of this is that a Swedish enterprise, by running their business through a British private limited company, can escape the Swedish legislation on capital contributions when forming a company with limited liability for its members.

Dagens nya DN : En undersökning i hur grafisk formgivning påverkar image

Denna uppsats undersöker hur grafisk formgivning påverkar image. Detta görs genom att se på Dagens Nyheter som exemplum på hur man kan jobba under formgivningsprocessen för att bygga image. Kopplingen mellan begreppet image och det retoriska begreppet ethos diskuteras och kopplas till det retoriska begreppet doxa. En fokusgruppsundersökning har använts som metod för att hämta inspiration till analysen. De teoretiska utgångspunkter på vilken uppsatsen primärt vilar är Daniel Chandlers sammanfattning av semiotikläran, Theo van Leeuwen och Gunther Kress tankar om sociosemiotik, Mats Rosengrens beskrivning av doxa, Jens Kjeldsens redogörelse för ethos, Peggy Brønn Simcic och Øyvind Ihlens förklaringar av image samt tankar om grafisk formgivning presenterade i boken Bild och form för informationsdesign med Rune Pettersson som redaktör.

Feeling.nu - överföra en känsla från butik till Internet för att nå ut till en större kundkrets och skapa kundstöd

This paper is about transferring a feeling from a physical place to the Internet. The paper explores methods on how this transfer is done. Websites have a tendency to not portray the company behind it in a correct way. For companies with a distinct esthetic and work hard on their image and brand it is important that this hard work is portrayed correctly in every aspect. The problems this paper explores are: the importance of personas in a design process, methods of transferring a feeling from a physical place with design and how this can be tested, and using open-source content management systems in creating usable websites.

Låga trösklar och högt till tak: en studie av Svenska Kyrkans identitet och image

Syftet är undersöka Svenska kyrkans organisationsidentitet för att få ökad kunskap om vilken påverkan den har på organisationens interna såväl som externa kommunikation. Vidare undersöker vi Svenska kyrkans image för att se hur imagen i sin tur påverkar organisationsidentiteten.Kvalitativa intervjuer har genomförts med elva medarbetare i den undersökta organisationen och en innehållsanalys av medietexter från en dags- respektive kvällstidning har utförts.Teorier kring det senmoderna samhället, organisationsidentitet, corporate identity, image samt förtroendekriser har studerats. Teorierna utgör grunden för vår analys och våra slutsatser.Som ett resultat av Svenska kyrkans organisationsstruktur och den tolkningsfrihet som råder består organisationen av en mängd identiteter som är svåra att förena. Avsaknaden av en stark organisationsidentitet medför att mediebilden av Svenska kyrkan har en stark inverkan på organisationens image. Det pågående arbetet för en gemensam logotyp hoppas organisationen ska öka samhörigheten internt såväl som externt..

Kroppsuppfattning hos kvinnor med bröstcancer

Body image in women with breastcancerBreast cancer is the second most common form of cancer in Sweden today. To get a breast cancer diagnose can be a traumatic experience for many women. It´s difficult to forsee how these women are going to control their situation. When a breast has to be removed because of cancer, the women has to adjust to changes in both physical and phychological aspects. The aim of this study was to elucidate body image in women with breast cancer after a mastectomy.

Imageination: En uppsats om imageöverföring inom sponsring och Event Marketing

There are two main reasons for why companies engage in sponsoring and Event Marketing; affecting the brand awareness and/or the image of the brand. Historically the main focus within the research field has been on how sponsoring and Event Marketing can create and achieve high brand awareness. More research regarding the image transfer from event to brand has been requested and this study is to be considered as an attempt to begin filling this gap. Today we see more and more brands choosing to arrange their own events; hoping to attain a more direct connection between the event and the brand. This trend raises questions such as - Do brands arranging their own events receive more image transfer from event to brand compared to brands sponsoring the same kind of event? - Are there any differences between an established well-known brand and a new unknown brand? - Will an event fully owned by a brand attract more or less people than an event arranged by someone considered to be less biased? These are some of the questions asked and answered within this thesis.

Dolda resurser : Att synliggöra icke materiella tillgångar

Background: Once upon a time the most important resources in an economy were tangible goods. Historically, Swedish company culture has been dominated by engineering and techni-cal innovation has been the focal point. Today, Intangible values drive product development and form a company?s differentiation. Intangibles have therefore become the most prominent resources in a company.

En fallstudie om kompetensförsörjning : Hur ser kompetensförsörjningen ut på fallföretaget och på vilket sätt skulle ett webbaserat verktyg avsett för detta gagna företaget?

This essay contains material of how the competence maintenance works on a chosen company and how a web based tool developed for its use can help companies with competence insur-ance. As competence maintenance is a major factor to have a long term profit it´s necessary to be aware of the company?s future needs in the competence sector. This essay describes the company?s competence maintenance occupation needs taken from internal documents; it also identifies the need for competence maintenance and presents multiple areas of possible im-provements.

Implementeringsarbete i den svenska grundskolan

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

Flexibilitet från försörjningskedjan : En fallstudie på ett globalt tillverkningsföretag

Man?s impact on the environment is something that increasingly becomes topical in today?s society. Because of this, several companies have started to take interest in the effects they?re responsible for, not least considering their image. Emissions of carbon dioxide generated from goods traffic are accountable for a large part of the total emissions of greenhouse gases in the world.

Hållbarhetsredovisning i svenska statliga och icke-statliga företag

This study deals with sustainability reporting in three governmental and three non-governmental Swedish companies in different industries. With increasing demands from the society regarding company?s CSR - Corporate social responsibility, the perspective of accounting gets broader and covers even non-financial information to meet not only the owners? demands but also others stakeholders' requirements. Sustainability has become an important tool for creating company?s business value and a positive sustainable external image.

Varumärkesidentitet VS image - Att bli sedd är inte samma sak som att bli förstådd

Syftet med denna rapport är att jämföra hur två företag inom konfektionsbranschen skapar sin varumärkesidentitet samt visa hur den återspeglas i deras image. Rapporten reder ut begreppen varumärkesidentitet och image och applicerar dessa begrepp på företagen H&M och JC. Företagens varumärkesidentitet sammanfattas genom en empirisk analys av företagen baserad på Identitetsprismat av Jean-Noël Kapferer. Utifrån varumärkesidentiteten utförs en enkätundersökning för att undersöka hur företagens identitet reflekteras i den image som återfinns i kundernas medvetande. Valet av företag baseras på deras aktualitet inom media angående respektives arbete kring varumärkesidentitet.

<- Föregående sida 9 Nästa sida ->