Sök:

Sökresultat:

349 Uppsatser om Communities - Sida 6 av 24

Facebooka med dina kunder : En studie i hur svenska dagligvaruföretag kan stärka sina kunders varumärkeslojalitet genom sociala medier

Syftet med avhandlingen var att få fram konkreta förslag på hur svenska dagligvaruföretag kan arbeta med Facebook i sin marknadsföring för att öka både befintliga och nya kunders varumärkeslojalitet till företaget.Teorikapitlet innehåller teorier kring ämnena varumärke, märkeslojalitet, kommunikation, Internet, sociala medier och Facebook. Ytterligare information har även samlats in genom intervjuer med tre experter inom sociala medier för att styrka teorierna kring sociala medier.Studien visade att svenska dagligvaruföretag idag inte använder sig av Facebook i dess fulla kapacitet. Genom att använda sig av en kombination av grupper, sidor, applikationer och event kan företag stärka sina kunders varumärkeslojalitet. Det handlar om att använda dessa olika verktyg för att skapa en relation med kunden och en kanal för dialog. Kan företaget sedan besvara kundens frågor och funderingar på ett bra och snabbt sätt genom denna nya mediekanal kan en långvarig relation skapas mellan kunden och företaget som i sin tur leder till varumärkeslojalitet hos kunden. .

Skillnader i vatten- och avloppshantering inom EU : En jämförelse mellan Slovakien och Sverige

The management of water resources and waste water varies between the countries of the EU. For many years, a large part of the water in Europe has been contaminated by, among other things, insufficiently treated waste water and emissions from agriculture. The EU Water Framework Directive 2000/60/EC and the Urban Waste Water Directive 91/271/EEC are intended to harmonize fresh-water management and waste water management within the whole EU, aiming at safeguarding drinking water of good quality and a high quality of all water within the EU today and in the future. There are however some problems concerning the waste-water directive. One problem is the huge investment needed in Slovakia to fulfil the demands of the waste-water directive for waste-water management in larger Communities (with more than 2000 inhabitants).

Gated Communities : En studie om dess förekomst och förutsättningar i det svenska samhället

Uppsatsens fokus ligger på att undersöka hur förutsättningarna ser ut för att etablera Gated Communities i det svenska samhället. Ett Gated Community är ett inhägnat bostadsområde där traditionellt offentliga rum privatiseras och allmänhetens tillträde begränsas. Sedan 1980-talet har antalet Gated Communities världen över ökat explosionsartat. Koncentrationen är framförallt hög i USA, Latinamerika och Sydafrika men förekommer i de flesta städer i världen idag.För att söka reda på förutsättningarna för att etablera bostadsformen i det svenska samhället studeras först fyra för denna uppsats konstruerade arketyper ur det svenska samhället där exempelområden granskas utifrån estetiska, juridiska och sociala egenskaper. Uppsatsen är uppbyggd kring en forskningsdesign med två fallstudier.

Virtuella rese-communities : deras roll ur ett relationsorienterat marknadsperspektiv

Bakgrund/Problem: Hur kan ett rese-community gynna ett företags långsiktiga relation till sina kunder?Syftet med uppsatsen är att analysera och skapa förståelse för vilken roll och funktion rese-Communities spelar ur ett relations-orienterat marknadsföringsperspektiv.Denna undersöknings uppläggning baseras helt på det problem som definierats samt det syfte i vilket undersökningen bedrivs. I denna uppsats har jag valt att använda mig av såväl en deskriptiv som explorativ undersökningsstrategi. Jag har också använt mig av en kombination av deduktiv och induktiv ansats, då jag anser att undersökningen präglas av en abduktivt ansats. Det metodologiska tillvägagångssättet har varit kvalitativt.

Produktattribut på efterköpsmarknaden

Bakgrund - Med internets framväxt har nya kommunikationsvägar öppnats och möjliggjort samskapande mellan användare utan koppling till tid eller rum. Wikipedia är ett community som har dragit nytta av den nya teknik, som internet har fört med sig, och sajten är idag den sjätte största på internet. Som alla Communities styrs Wikipedia av normer och värderingar (Schouten & McAlexander 1995). Dessa värderingar möjliggör att användarna kan skapa artiklar och därigenom värdet på Wikipedia. Vargo och Lusch (2004) menar dock att organisationer endast kan ge tjänsteerbjudanden och att värdet sedan skapas tillsammans med användaren.Studien kartlägger hur Wikipedias värderingar styr användarna till att skapa artiklar på sajten.

Från jag till vi : en essä om strävan efter en god gruppdynamik och sammanhållning

Life is for us humans a social life. We are constantly in different social Communities with various purposes. Throughout life we are part of different groups, for better or worse. The basic social Communities, in our society, are the groups we live, work, learn and grow in. This essay deals with the groups children develop and learn in, in school and leisure time center.

Internetmarknadsföringens effektivitet : en studie på fyra utvalda former av Internetmarknadsföring

The society is developing fast and the development is constantly on-going, new technology results in new opportunities and new problems for both companies and consumers. The use of Internet has heavily increased around the world; this means that the companies can use Internet as a channel of communication to reach the consumers. The most recent type of marketing is web marketing. The fact that web marketing is constantly changing raise the question of how effective different types of web marketing are.The purpose of this study is to investigate four selected types of web marketing. This is achieved by comparing the response from the consumers and the cost for the different types of web marketing.

?Nätdejting för olika åldrar? : En studie om Internet och dejting

Title: Nätdejting för olika åldrar (Netdating for different ages)Author: Henri NekmouchePurpose: The purpose of this study is to investigate what influence the medium Internethas had on building up relationships between people who have dated online, and tocompare two different age groups.Method/Material: In this study the author has conducted personal interviews with sixpeople who all have experienced Internet dating, and had their first contact with agirlfriend/boyfriend online. The questions asked were designed to help answering thepurpose of the study.Main results: This study shows that in general there is a positive view of Internet datingamong both groups. They appreciate the opportunities it provides, as they get to knowthe other persons personality first. Even so, it should be noted that they still tend to be abit ashamed to talk about Internet dating, and some don?t want to be associated with it.The communication pattern tend to be pretty much the same among both groups.

Enabling behaviour change : community-based social marketing strategy in Malmö

Our planet is faced with enormous challenges as the extreme weather events related to the human-caused climate change continue to gain strength. The scale of the problem has made changing human behaviour the central focus of sustainable development, and both public and private sector are expected to gain relevant expertise and introduce this work in their agenda. Over its 40-year history, social marketing has become an established field providing tools for social change, but compared to health promotion, sustainability has not been a major focus of social marketing research so far. At the same time, sustainable lifestyles are embedded in complex systems where both individual factors and those of physical and social environment play a defining role in their adoption. Communities are a good example of such environments, and they became the key focus of Community-Based Social Marketing, which combines different insights from psychology to suggest a step-by-step framework for crafting behaviour change campaigns. However, it has not been applied to larger and diverse Communities, like cities, and has not focused on sustaining new behaviour over time, which is crucial for creating sustainable lifestyles.

Revisionspliktens avskaffande : En studie om effekterna på marknadsföring och bildandet av nya aktiebolag

Bakgrund - Med internets framväxt har nya kommunikationsvägar öppnats och möjliggjort samskapande mellan användare utan koppling till tid eller rum. Wikipedia är ett community som har dragit nytta av den nya teknik, som internet har fört med sig, och sajten är idag den sjätte största på internet. Som alla Communities styrs Wikipedia av normer och värderingar (Schouten & McAlexander 1995). Dessa värderingar möjliggör att användarna kan skapa artiklar och därigenom värdet på Wikipedia. Vargo och Lusch (2004) menar dock att organisationer endast kan ge tjänsteerbjudanden och att värdet sedan skapas tillsammans med användaren.Studien kartlägger hur Wikipedias värderingar styr användarna till att skapa artiklar på sajten.

Indelningsändringar : en studie om varför Norra Sandsjö kommun, Bringetofta församling och Norra Sandsjö församling delades i samband med att Sävsjö kommunblock bildades

This paper is about a new organization how to get smaller Communities to join together and become much larger. The purpose is to find out why Norra Sandsjö community and Bringetofta and Norra Sandsjö parishes were separated when Sävsjö municipality block was formed. The purpose is further to find out what the councils of Norra Sandsjö, Nässjö and Sävsjö, the church council and the people who lived in the area thought about the decision that was made by the executive organization in this matter (länsstyrelsen in Jönköping). Voting was arranged amongst the people, who lived in the specific area that in the first inquiry was suggested to be connected with Nässjö municipality block. The source material gives the result of this voting and the opinions of Norra Sandsjö, Nässjö and Sävsjö Communities in this question.

Värdeskapande och värderingar på ett online community : En studie om Wikipedia

Bakgrund - Med internets framväxt har nya kommunikationsvägar öppnats och möjliggjort samskapande mellan användare utan koppling till tid eller rum. Wikipedia är ett community som har dragit nytta av den nya teknik, som internet har fört med sig, och sajten är idag den sjätte största på internet. Som alla Communities styrs Wikipedia av normer och värderingar (Schouten & McAlexander 1995). Dessa värderingar möjliggör att användarna kan skapa artiklar och därigenom värdet på Wikipedia. Vargo och Lusch (2004) menar dock att organisationer endast kan ge tjänsteerbjudanden och att värdet sedan skapas tillsammans med användaren.Studien kartlägger hur Wikipedias värderingar styr användarna till att skapa artiklar på sajten.

Medier på andra språk än svenska: En studie om det mångkulturella biblioteket

The purpose of this master?s thesis is to investigate how librarians approach to the multicultural collection development and which methods they use in providing library materials in minority languages. The questions to be answered are: which methods the libraries use when purchasing library materials in minority languages, how the respondents experience that the minority user groups needs are met in the library and how the multicultural competence of the staff is used in the libraries. For this purpose the qualitative interviews with 6 librarians in Gothenburg are conducted, mainly from the libraries in the immigrant-dense parts of the city, while the study being concentrated on 6 language groups of library users. The study?s theoretical framework is based on theories of multiculturalism, culture, identity and bilingualism.

Informal settlements : the world's invisible communities

Since the beginning of the new millennium the world?s population has increased exponentially fast. The majority of this growth has been accommodated for by urbanization of the developing world. This in turn has lead to a wide spread of informal settlements. Thus, areas of urban slums, that have risen illegally on the marginal lands within and at the periphery of the formal city.

Klassificeringssystem för hållbar stadsutveckling

Urbaniseringen ökar samtidigt som det sker en omfattande klimatförändring i världen. Städerna står för bland annat 70 procent av de globala koldioxidutsläppen och två tredjedelar av världens energianvändning. Hälften av världens befolkning bor i städer. På grund av detta är det nödvändigt att städerna är hållbara. Därför finns det olika klassificeringssystem för stadsdelar som underlättar att skapa en hållbar stad.

<- Föregående sida 6 Nästa sida ->