Sök:

Sökresultat:

4430 Uppsatser om Communication and innovation. - Sida 32 av 296

Faktorer som förklarar innovativt beteende hos medarbetare

I en föränderlig värld är det viktigt att snabbt möta skiftande krav ochatt medarbetare är initiativrika, menar både företagare och forskare.Medarbetare som gör mer än plikten kräver och tar egna initiativ,uppvisar Innovative Work Behaviour (IWB). Syftet med studien varatt undersöka om organisationsfaktorerna autonomi, öppet klimat ochrolltvetydighet kan förklara variationer i IWB, med hänsyn taget tillen individuell faktor. Samtliga variabler mättes genom ettfrågeformulär online i ett stickprov om 119 personer.Korrelationsberäkningar visar att samtliga organisationsfaktorer harsignifikanta samband med IWB. En regressionsanalys visar att det ärindividfaktorn som har störst prediktionskraft, följt av öppet klimat,autonomi och bakgrundsvariabeln personalansvar. Studien visar attbåde personlighet och villkor i arbetet har betydelse för IWB..

Att betala med din Smartphone : Den digitala plånboken

Den här uppsatsen handlar om vad som påverkar konsumenten till att vilja använda en digital plånbok. Den digitala plånboken är femte generationens betalningsmedel och har nu kommit för att digitalisera flera av de funktioner som den fysiska plånboken erbjuder. En transaktion med den digitala plånboken sker genom konsumentens Smartphone. Förutsatt att Smartphones blir mobila plånböcker kan det antas att konsumenterna skulle vänja sig vid tanken att lämna den fysiska plånboken hemma.Det har tidigare gjorts studier på adoption av mobiltelefoner och hur människor i allmänhet tar till sig vissa tjänster men den digitala plånboken är ett relativt nytt fenomen och därför handlar vår uppsats om adoption av den digitala plånboken som tjänst.De slutsatser vi kan dra av uppsatsen är att säkerhet, enkelhet och kompabilitet kring den digitala plånboken påverkar om konsumenten väljer att använda tjänsten. För att företagen som levererar digitala plånbokstjänster ska nå största nytta bör de även se säkerhet, enkelhet och kompabilitet som centrala delar vid presentation och lansering av tjänsten..

Resurser i nätverk? det organiserade respektive spontana nätverkets roll för småföretag med en innovation

Uppsatsens titel Resurser i nätverk ? organiserade respektive spontana nätverks roll för småföretag med en innovation Seminariedatum Fredagen den 10 juni 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, FEK 591, 10 poäng Författare Katja Arwidi, Rasmus Wallin och Jenny Åkesson Handledare Lars Carlman Nyckelord Småföretag, innovationer, lansering, nätverk, resurser Syfte Syftet med uppsatsen är att belysa och jämföra hur småföretag upplever att deras externa resursbehov uppfylls av ett organiserat respektive ett spontant nätverk vid lanseringen av en innovation. Metod Då uppsatsens syfte är av beskrivande och förklarande karaktär, är forskningsansatsen induktiv och metodansatsen kvalitativ. Intervjuer med fem företag och en informant utfördes i huvudsak genom personliga djupintervjuer. Teoretiska perspektiv Teorin behandlar innovationer, lansering och nätverk.

Faktorer som förklarar innovativt beteende hos medarbetare

I en föränderlig värld är det viktigt att snabbt möta skiftande krav ochatt medarbetare är initiativrika, menar både företagare och forskare.Medarbetare som gör mer än plikten kräver och tar egna initiativ,uppvisar Innovative Work Behaviour (IWB). Syftet med studien varatt undersöka om organisationsfaktorerna autonomi, öppet klimat ochrolltvetydighet kan förklara variationer i IWB, med hänsyn taget tillen individuell faktor. Samtliga variabler mättes genom ettfrågeformulär online i ett stickprov om 119 personer.Korrelationsberäkningar visar att samtliga organisationsfaktorer harsignifikanta samband med IWB. En regressionsanalys visar att det ärindividfaktorn som har störst prediktionskraft, följt av öppet klimat,autonomi och bakgrundsvariabeln personalansvar. Studien visar attbåde personlighet och villkor i arbetet har betydelse för IWB..

Nysvenskan - hur etnisk mångfald påverkar innovationsförloppet på en dagstidning

Studiens syfte är att utreda om och i så fall hur etniskt mångfald påverkar innovationsförloppet på en dagstidning. Vi valde att använda oss av en kvalitativ metod med en abduktiv ansats utifrån vilka vi utförde nio semistrukturerade intervjuer. Som verktyg för vårt syfte användes Sydsvenskan som fallföretag, i strävan efter att kunna generalisera resultatet på branschen.Vi har använt oss av innovationsteorier för att förklara synen på innovationsförloppet, samt mångfaldsteorier för att teoretiskt kartlägga hur mångfald påverkar olika konstellationer av människor. Det empiriska materialet består av intervjuer med anställda på olika befattningar inom fallföretaget samt externa fackmän inom ämnet innovation och mångfald. Resultaten visar på vikten av etnisk mångfald på en dagstidning, där den interna mångfalden tillhandahåller den externa mångfalden med en verklighetsbaserad och innovativ tidning.

På vilket sätt möjliggör pedagogerna barns delaktighet under matsituationen i förskolan?

This study focuses on oral communication in the classroom involving discussion and dialogue amongst pupils, but also between teacher and pupil. The overall aim is to study the choices regarding the group composition and working methods that might occur in four individual teachers? lessons plans with the intention of increasing the pupils? knowledge through oral communication. The main focus is to explore what the teachers think of the choices they make and how they believe these changes affect the pupils. It is also focused on how the teachers perceive their pupils? learning is improved by oral communication and how they incorporate all pupils, especially the pupils who rarely participate in classroom activity.The methods used are qualitative studies using interviews and observations.

"Två hjärnor tillsammans ger mer kunskap än en!" : En kvalitativ studie utifrån fyra lågstadielärares tankar och erfarenheter gällande den muntliga kommunikationen i klassrummet

This study focuses on oral communication in the classroom involving discussion and dialogue amongst pupils, but also between teacher and pupil. The overall aim is to study the choices regarding the group composition and working methods that might occur in four individual teachers? lessons plans with the intention of increasing the pupils? knowledge through oral communication. The main focus is to explore what the teachers think of the choices they make and how they believe these changes affect the pupils. It is also focused on how the teachers perceive their pupils? learning is improved by oral communication and how they incorporate all pupils, especially the pupils who rarely participate in classroom activity.The methods used are qualitative studies using interviews and observations.

Genus en social konstruktion? : En socialpsykologisk studie om och hur interaktioner påverkas av genusordningen i den icke-verbala kommunikationen under anställningsintervjuer.

The purpose of this qualitative study is to create an understanding for if and how nonverbal communication and the learned gender structure influence interactions during employment interviews for executive posts. The study is conducted from a social constructivist perspective where it is argued that the individual is created through social interactions. In order to obtain understanding for social gender structure and nonverbal communication in social interactions observation has been utilized as a method. In addition an observation matrix based on nonverbal behavior and masculine and feminine hexis has been established. The results include both the specific individual?s and the general interactions that took place during the employment interviews.

Dolt i det öppna

Communication is a part of everyday life. The more sensitive information we handle, the more interesting the question around security of your information becomes. There are two ways of handling security around the information you want to communicate, either you control the means by which you are communicating. Or you control the way you communicate, making you able to use existing communication channels. Existing methods within cryptography enables two parties to communicate information securely.

To Visaulise Knowledge in a Region

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Den kommunikativa medarbetaren : För att uppnå en ömsesidig kommunikationsprocess

This thesis addresses the subject of internal communication between the leadership and the employees. Communication is a common process and according to Tufvesson (2008), the primary focus has been on the role and responsibility of the leadership. This can mean that, from the employee's point of view, it is not clear what the organization expects, and this lack of clarity dimishes the ability of the employees to live up to those expectations (ibid). Tufvesson (2008) believes that today's organizations need common interpretations, which requires a well thought out communication strategy between leadership and employees. Because communication represents an organization's functionality, the report?s authors were interested in studying the employees? representatives.

Sociala intranät - ett intranät för alla? : Uppfattningar bland leverantörer och beställare

A social intranet is an information and communication channel that is relatively new. There is still a small amount of research done around social intranet and what it is, and also on what organizations and their members may benefit from using such an intranet. Therefore, this paper was written with the purpose to em-phasize the reasons, possibilities and difficulties of implementing and using a so-cial intranet. With interview as method we took part of the experiences and views on social intranet from a number of organizations that are using or is about to establish a social intranet, and also from companies who deliver the service. Through the use of previous research in organizational communication, we then analysed the responses we received from our respondents.

Mikroföretags kommunikationshantering, off- och on-line, på
konsumentmarknaden: en fallstudie på två företag

The purpose of this thesis was to highlight how different aspects of market communication are used when micro companies choose to use both Internet and store selling activities towards the consumer market. The thesis dealt with off-line and on-line communication considerations with focus on advertising, interactions, and relations. In order to achieve this purpose a case study was conducted, that revealed that the companies acted according to theories. The conclusions drawn from the thesis were that companies tended to rely on traditional ways of dealing with advertising and interaction. We could also see that relations were created as a result of unconscious behavior and that the Internet activities still were on a basic level..

Leken : En studie om kommunikation i fantasilekar

The aim of this study was to examine how children in the age of 5 are communicating in play at the preschool and how their fantasy games are different from each other. In this study, I have gained a greater insight on how to control children's imagination games.My approach has been the observation of three fun times where I also used me out of a voice recorder to record children's voices when their children are communicating with each other during the time of play at the preschool.The results of my study showed that children's fantasy games based on children's past experiences in which children use different themes and characters. The children's communication activities are different from each other. Children have different themes but the deck is based on imagination and communication.Fantasy games that children perform is rooted in the experiences that children get through to experience and see the reality.

Syns man inte, finns man inte: En kvantitativ studie om PR och reklams relativa effektivitet

When working with market communications it is important that ones brand is noticed and remembered, for which the marketer has many tools at hand. This study compares the communicative effects of PR and paid advertisement on consumers, in response to the underlying purpose to provide a theoretical framework for better understanding the relative effects of the two tools. In the struggle for consumers? attention we find ads to be a tool to achieve wider brand knowledge, whilst PR is rewarded more extensive elaboration once noticed. The study also affirms the causal link between communication credibility, attitude toward the communication and brand attitude.

<- Föregående sida 32 Nästa sida ->