Sök:

Sökresultat:

4210 Uppsatser om Change of generation - Sida 21 av 281

Klimatfrågan i dagspressen : En analys av den bild svenska dagstidningar förmedlar genom sina ledarartiklar när det gäller klimatförändringarna

ABSTRACTClimate Change in the Daily PressAn Analysis of the Representation Swedish Daily Papers Convey Through Their Editorials About the Climate ChangeThe purpose of this essay is partly to present how swedish daily papers describe the climate change through their editorials and partly to examine if their politcal affiliation effect their point of view about the climate change. The search incluedes editorials from 6 daily papers (Aftonbladet, Dagens Nyheter, Expressen, Göteborgstidningen, Nerikes Allehanda and Svenska Dagbladet) from the year 1997 to the year 2003. Three discourses and the order between them, found by a former analysis (Adger and others, 2001) of the international politics of climate change, are used as types of ideal in a form of an analysis of idea.The analysis reveals that the swedish daily papers don?t give the problem any major attention. Only a total of 65 editorials about the climate change could be found even though the papers produces several thousands during the period.

Förberedelse för förändring : Förutsättningar och behov vid implementering av affärssystem

Organizational change is hard to achieve, but if an organization doesn't change it might risk its own existence. Effective resource allocation and increased control of the internal production are examples of how organizations try to increase its competitive advantage. An ERP system (Enterprise Resource Planning) can help an organization to achieve this by providing management with direct access to a wealth of real-time operating information, streamlined dataflow, and making the company's business processes more effective. Like other IT-related projects, ERP investments are associated with large risks. Many projects failure during the implementation in one way or another.

Smältbarhet på ensilage och hö hos hästar i träning :

Horses are made to eat mainly roughage and it is essential for optimal health to offer them an appropriate amount of roughage with good hygienic and nutritional qualities. To produce good hay at the right time and be able to keep the hygienic quality until next summer is a problem. This has the effect that horse owners today choose haylage and silage to a larger extent. Science in this area is scarce, i.e. if the change from hay to silage has any effect on the horse.

Beslutsprocessen vid köp av bostadsrätt : En jämförelse mellan generation X och generation Y

Fondsparandet har länge varit den dominerande sparformen i Sverige. Totalt ägnar sig hela 74 procent av Sveriges befolkning åt aktivt fondsparande, och andelen blir högre vid pensionssparande. Tendensen är tydlig, svenskar ägnar sig allt mindre åt att själva äga aktier och har i stället överlåtit sparandet till banker och fondförvaltare. Storleken på en aktiefond har stor betydelse för vilken strategi en förvaltare väljer. Tidigare studier har funnit att det finns skillnader mellan förvaltad fondförmögenhet, avkastning och risktagande.

Lepenski Vir - mellan floden och skogen. En uppsats om en mesolitisk bosättning i förändring.

This essay deals with the ideas of social change in the Iron Gates Gorge site of Lepenski Vir during the Mesolithic. The change from a mainly fish-based subsistence strategy to a strategy that came to rely more on hunting and later domesticated animals could have been the onset of the social change that is noticeable in the material culture from the site. Theessay is divided in two main segments. The first consists of a case-study based on three themes that describes and searches for changes in the subsistence-, settlement- and burialpractises during the Mesolithic and beginning of the Neolithic phases, and the second part analyses the results from the case-study. It is primarily the idea of transformations and reproductions of traditions that will be dealt with in the analysis which is facilitated by a theoretic structure based on and inspired by the works of Emilé Durkheim and Anthony Giddens..

Bankväsendets relationsmarknadsföring riktat mot den yngre generationen, sett utifrån ett kundperspektiv

Syfte:Att undersöka hur den yngre generationen (19-29 år) upplever att bankerna arbetar med marknadsföring gentemot dem. Vidare är vårt syfte att undersöka hur den yngre generationen upplever deras relation till bankväsendet, och vad de anser är viktigt i valet av bank.Forskningsfråga:Hur upplever den yngre generationen att bankväsendet arbetar med relationsmarknadsföring gentemot dem?Hur beskriver den yngre generationen sin relation till bankväsendet?Vad anser den yngre generationen är viktigt i valet av bank?Metod:Att utifrån ett deduktivt vetenskapligt synsätt genomföra en enkätundersökning på en population som representerar en yngre generation samt att genom observation klarlägga och analysera bankväsendets användning av sociala medier, webbsidor och kundbemötande.Slutsats:Bankväsendet ägnar sig inte åt ett relationsmarknadsföringsarbete som den yngre generationen upplever som tillfredsställande och tillräcklig. Undersökningen visar att den yngre generationen beskriver sin relation till bankväsendet som relativt avlägsen. Den yngre generationen är också relativt eniga om att det allra viktigaste vid bankval är att känslan av förtroende för personalen och upplevelsen av att banken kan se människan som en enskild individ. .

Informationsdelgivningsreglerna i MiFID II : Uppnår informationsdelgivningsreglerna behovet om ökat inesterarskydd?

The securities market was to undergo a major change with the entry of MiFID I in November 2007. EU´s establishment if the directive sets high standards for investment firms to establish internal guidelines in accordance with MiFID I. As right now, the securities market is facing further change with the proposal for MiFID II.MiFID II seeks to overcome MiFID I´s shown deficiencies. The greatest need for change are the rules that secure investor protection, with specific focus on regulation on information service from investment firms to customers. This essay deals with the rules on information service enacted in MiFID I compared to the changes presented in MiFID II to investigate whether the changes could strengthen investor protection as desired.MiFID II is a more detailed framework than its precursor.

Att arbeta med förebyggande förändring på producerande företag

En förändring är ett tillstånd som vi upplever under hela vår livstid, både privat och i arbetslivet. Företag måste förändras för att kunna bevara sin konkurrens-kraft. Motstånd till förändring kan anses som det största enskilda hotet mot ett framgångsrikt införande av en strategi på ett företag. Ett sätt att hantera detta motstånd är att använda sig av den delaktiga förändringsmodellen samt stävja rädslor och osäkerhet. Syftet med detta examensarbete var att vi ville få en ökad förståelse för hur företag arbetar med produktionsförbättringar och om de känner av något motstånd vid dessa förändringar. De intervjuade företagen anger som sin absolut största förändring deras införande av ett eget produktionssystem med stort fokus på Kaizen ? Ständiga förbättringar. Under arbetets gång stötte vi på en psykologisk och vetenskaplig teori om Förändringens fyra rum som anses vara ett kraftfullt hjälpmedel vid alla förändringar..

Oönskad föräldraförvaltning avaktier i familjeägt bolag. : Var ligger den reella beslutandemakten?

Vid ett oplanerat generationsskifte när arvingen är omyndig är risken stor att den reella beslutande makten tillfaller en oönskad person. Anledningen till detta är den betydande förmyndarförvaltning en efterlevande förmyndare kan utöva över tillgångar den omyndige fått via legalt arv/testamente eller gåva. De möjligheter som ett borttestamenterande av förvaltningsrätten ger, kan tyvärr ge en falsk känsla av trygghet för testator. I flertalet av fallen finns möjlighet för den efterlevande förmyndaren att utnyttja laglottsmöjligheten föra att tillskansa sig beslutande makt över företaget och på så sätt motverka testators vilja. Trots att lagstiftaren på olika sätt försökt att trygga den omyndiges situation genom regler för hur förmyndare och överförmyndare skall handla anser jag dessa regler vara otillräckliga.

Kapitalstruktur och Affärsrisk

During the past year it has been made possible to buy back a company?s outstanding stock. This is done in order to change the capital structure towards a situation with less equity. A change in capital structure means a change in the cost of capital for a company and by that a change in the value for the stockholder. This Master Thesis studies the relation between capital structure and business risk.

Populära bilderböcker och genus: Genusstrukturerna i de mest utlånade bilderböckerna 2007

The purpose of this Master's thesis is to examine if stereotype gender patterns are showing, and how they are showing, in the picture books that have the highest number of loan in Sweden?s three biggest cities. It is also a purpose to show if these gender patterns can be compared to the outlook on gender in the curriculum. The method used is a qualitative text analysis. 13 picture books are analyzed on the basis of Yvonne Hirdman?s theories on gender and Maria Nikolajeva?s theories on children?s literature.

Strategy and change stories at work - Translating ideal official stories into real case stories

When referring to the same event, people can have different assumptions. What is interesting to see is why these assumptions are different, why do people have different stories? Some of the reasons could be different levels of expectation, different communication channels or even different cultural backgrounds. We have analysed all these by having a case study within a company that has recently gone through a change management/strategy implementation process.The research reviewed in this paper originates in two different worlds. One world is a research world where stories come from textbooks and articles.

Communication works for those who work at it : En studie i hur organisatoriska kommunikationsstrategier kan bidra till meningsskapande under en förändringsprocess

Aim: The challenges that arise from the development of the digitalization are forcing organizations to adjust their activities and operations to meet the needs of the society and organization´s important stakeholders. To be able to keep up with the developments organizations are constantly changing. These changes must be communicated to their stakeholders in a way that makes sense to them and to ensure that mutual understanding is achieved for the change to be succesful throughout the organization. The main purpose of this paper is to study an organizations communication during a change process. The focus lies on organizational communication strategies and the sensemaking processes as organization communicates about the change to its important stakeholders.Contribution:This paper will contribute to the field of organizational communication by filling a gap on empirical studies of internal communication during an organizational change.Method: The main method for this paper is the qualitative interviews.

Gamification: mot en definition : En kvalitativ studie och kartläggning av begreppet gamification och dess framtida implementering

Uppsatsens huvudsakliga syfte är att utforska och kartlägga begreppet gamification. Syftet operationaliseras i tre frågeställningar. Vad finns det för likheter respektive skillnader i synen på Gamification mellan ett antal yrkesverksamma inom Gamification? Hur ser yrkesverksamma med olika bakgrunder inom psykologi, pedagogik och marknadsföring på framtiden för Gamification och dess användningsområde? Vilka för- och nackdelar kan finnas med Gamification? Uppsatsen teoretiska utgångspunkter omfattar de psykologiska krafterna bakom spel som flow och motivation, teorier om det praktiska användandet av gamification och teorier om Generation Y. För att samla empiri har kvalitativ metod använts i form av semistrukturerade explorativa intervjuer där yrkesverksamma inom gamification har intervjuats.

Identitetshantering på Facebook : En kvalitativ studie om förhållningssättet till den egna identiteten hos två olika åldersgrupper på vår tids mest offentliga scen

Title: Identity management on Facebook: a qualitative study in approaches to personal identity between two different age groups on the most public stage of our time (Identitetshantering på Facebook: En kvalitativ studie om förhållningssättet till den egna identiteten hos två olika åldersgrupper på vår tids mest offentliga scen).Number of pages: 43.Author: Isabelle Kåge.Tutor: Amelie Hössjer.Course: Media and Communication Studies C.Period: Fall Semester 2010.University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University.Purpose/Aim: To identify differences in attitudes towards and management of personal identity onFacebook within two different age groups.Material/Method: Personal interviews, literature, electronic sources, Internet sources.Main results: Those in the younger age group present themselves differently depending on the person or persons with whom they are communicating. Those in the older age group however, present themselves in a more consequent matter based upon the visibility their actions have to all their friends on Facebook as a whole. The definitions of certain elements on Facebook, such as what constitutes private information or anexcess of photo-tags, differ between the two age groups. Comments and feedback differ in importance and effect between the two age groups. Those in the younger age group are more likely to modify their attitudes towards their identities based upon the functions of Facebook.

<- Föregående sida 21 Nästa sida ->