Sök:

Sökresultat:

9828 Uppsatser om CMS (Microsoft Content Management Sever) - Sida 47 av 656


Grupphandledning  i socialt arbete: Upplevelser kring gruppformatet och dess effekter

Previous research on Twitter use among nonprofit organizations has been centered on the US, thisessay Nonprofits on Twitter: a content analysis of Swedish nonprofits working for gender equalityseeks to expand that research to include nonprofit organizations operating in Sweden. By studying tenSwedish nonprofits all working to achieve gender equality this study can begin filling a gap in theexisting research. Focusing on both what kind of messages the organizations publish, and what kind ofmessages engage the organizations? followers. This is achieved by quantitative content analysis:categorizing messages into the categories Information, Community and Action, and measuring whichof these categories got the most shares, comments and likes.

Working Capital Management Inom Svenska Företag : En kvantitativ studie av Sveriges 200 största företags arbete medWorking Capital Management

Den här uppsatsen syftar till att redogöra för i vilken mån Sveriges storföretag prioriterar arbetet med att optimera sitt rörelsekapital. Studien var av en explorativ sort där målet var att identifiera och uppmärksamma tidigare okända mönster och samband angående hur kapitalrationaliseringsarbetet utförs utifrån perspektiven fokus, ansvar och mätningar.Informationen som studien bygger på inhämtades genom en enkätundersökning som skickades ut till CFO:n på de 200 största svenska företagen rankade efter omsättning, exkluderat finansiella företag. Svarsfrekvens bland respondenterna blev 25 % då exakt 50 företag valde att svara på enkätutskicket. Enkäten skickades elektroniskt och besvarades genom att svara på ett webbaserat program.Resultatet från studien visade att majoriteten av Sveriges största företag prioriterar Working Capital Management. Till vilken nivå de väljer att fokusera på Working Capital Management beror på det enskilda företagets förutsättningar som till exempel vilken bransch de opererar inom..

Optimering av fackverksmodellering : Ett makro för Tekla Structures

This project is the result of a cooperation between HalmstadUniversity and EABAB. The aim of the project was to create a macro that would help EABAB automate the process of designing steel trusses. When run in Microsoft Excel, the macro imports and processes coordinates from a calculator program. The data is then imported into the Building Information Modelling software Tekla Structures, which creates a 3D structural model of the steel truss.The macro saves much time in the project planning process and also helps minimize the risk of design flaws caused by human error. .

Revenue Management - om intäktsoptimering på Choice Hotels Scandinavia ASA

Hotellbranschen kännetecknas av att vara kapitalintensiv med höga fasta och förhållandevis låga rörliga kostnader. Ett osålt hotellrum medför konsekvenser på resultatet eftersom de inte går att lagra till senare försäljning. Revenue Management är ett verktyg på mikronivå som hjälper företag att ta fördel av och förutse alla möjligheter som flyter omkring på marknaden på ett taktiskt och strategiskt sätt. Revenue Management är, som vi kommit fram till under arbetes gång, ett ganska svårfångat begrepp. Arbetet med Revenue Management har blivit något på modet.

Myndigheter för hållbar utveckling : En studie av myndigheters miljölednignssystem 2005

Agencies towards Sustainable Development ? A Study of Environmental Management Systems in Governmental Agencies 2005A vision of the Swedish government is to build an ecologically sustainable society. A tool in this effort is to implement environmental management systems (EMS). The aim of the thesis is to present in which phase of the implementation of EMS Swedish governmental agencies are. This will be done by compilation and evaluation of agencies? yearly environmental reports.The thesis is written in co-operation with the Swedish Environmental Protection Agency (Swedish EPA).

Case management för personer med psykisk funktionsnedsättning.

Introduktion: Under de senaste decennierna har olika omvårdnadsinsatser för individer med psykisk funktionsnedsättning växt sig allt större. En av dessa insatser är case management där den psykiskt funktionsnedsatta tillsammans med en case manager får hjälp att utföra aktiviteter på viktiga livsområden. Syfte: Är att beskriva nyttan av case management för personer med psykisk funktionsnedsättning. Metod: Studien genomfördes som en systematisk litteraturstudie där flertalet artiklar granskats. Resultat: En huvudkategori med fokus på case management som omvårdnadsinsats för den psykiskt funktionsnedsatta uppkom med sju tillhörande underkategorier.

Veckorevyn på papper och webb : en kvalitativ undersökning av tidskriften Veckorevyn och dess motsvarighet på nätet

Purpose/Aim: The aim is to examine the cooperation between the magazine Veckorevyn and its Internet based counterpart, veckorevyn.com. The purpose is also to see if veckorevyn.com is taking advantage of Internet and its possibilities.Material/Method: There are two qualitative methods used for this study: interviews and a three-pieced content analysis. The material analyzed is the magazine Veckorevyn (number 25/2008) and the website www.veckorevyn.com during a two week period.Main results: The study shows that Veckorevyn and veckorevyn.com have several differences, but also some similarities. The result is not unexpected, since we are dealing with two different types of media. There seems to be some cooperation, though on the web it is not very visible.

Intelligent remuneration in the knowledge economy

Talented people are recognised as being the most important corporate resource over the next twenty years and a competitive compensation system is an important tool in attracting and retaining talent. Traditional pay systems are recognised as being neither cost effective nor motivating people to do more. Often these systems do not contribute to strategic objectives. This study outlines what constitutes an intelligent remuneration system that will enhance the mind value added by knowledge workers, reward knowledge creation, and contribute to organisational strategies..

EKONOMISTYRNING AV BUTIKSVERKSAMHET: ? en fallstudie av modeföretaget ?Alfa?

The aim of this thesis is to examine how salesperson control can be exercised in a retail store environment. A case study has been performed on a Swedish fashion company emphasizing the relationship between the company?s upper level management and their retail store operations in order to describe, analyze and classify the prevailing management control mechanisms. The paper presents an agency theoretical approach to the relationship applying behavior- and outcome based control theory, performance measurement theory and incentives theory in order to give a comprehensive image of the control system. The main finding is that the company?s management control system as applied to the sales force in its retail stores can be categorized as mainly behavior-based despite several explicit outcome-based features..

Design i inredningsindustrin : Tre fallstudier om design management och framgång

SammanfattningUppsatsen har för avsikt att undersöka hur svenska inredningsföretag använder design management för att utveckla sin verksamhet. Med design management avses funktionen att leda och kontrollera designprocessen, det innefattar också att fungera som länken mellan designen och organisationen. Design management har även som funktion att integrera designkonceptet i andra delar av organisationen, samt att integrera organisationen i designprocessen.Genom kursen Innovation and design management vid Växjö universitet där författarna studerar knöts kontakt med Anders Wisth, projektledare för Möbelriket i Småland. Anders Wisth hade observerat att flera företag som arbetar med design hade svårt att utveckla sin verksamhet. Möbelriket förmedlade kontakten till tre inredningsföretag som alla hade nått framgång med sin design och utvecklat sin verksamhet.Hur dessa företag arbetade med design jämfördes sedan mot varandra samt mot teorin.

Den svenska skogsindustrins beroende av makroprisvariabler

En analys av vilka makrovariabler som har störst påverkan på den svenska skogsindustrins lönsamhet. Fem företag och ett antal makroprisvariabler mätna under en tio-års period. Teoretiskt ramverk är MUST-analysen, multipel regression har använts för att gradera variablers relevans..

Synergonomi och arbetsbelysning för sjuksköterskor inom avancerad hemsjukvård

The main aim of this master thesis was to examine the visual ergonomics and the systematic work environment management concerning lighting issues for nurses within domiciliary care. Further aims were to examine a few existing lighting solutions, to come up with ideas for future possible lighting solutions, and to evaluate if the legal regulations for lighting is satisfying and if the regulations are obeyed in domiciliary nursing.The methods used were a questionnaire completed by 55 nurses, field studies of used lightings in cooperation with a student in industrial esign, test of ten existing lighting solutions in a laboratory environment, and a field test of five existing lighting solutions tested by nine nurses in the home of the patient.The result indicates that 40 % of the asked nurses were dissatisfied with the working light in the patient?s homes. All respondents reported poor working light close to the patient, 50 % reported that this problem occurred daily. One third reported that they had to work in uncomfortable working postures due to insufficient working light, and 15 % reported risk of making mistakes due to the same reason.

Är all reklam bra reklam?: Om hur konsumentgenererad reklam påverkar varumärken

Consumer generated advertising is a new phenomenon in the landscape of communication. Tools such as the Internet enable the consumer to create and spread messages for brands without the permission or control of the brand owner. We carried out a quantitative experiment to investigate the effects of how companies choose to handle these activities as well as how expectations of these consumer generated ads differ from traditional advertising. The findings show that strong brands may benefit from these activities if handled the right way and the brand owner adapts it?s reaction to the content of the ad.

Leveranslogistik på byggarbetsplatsen

Problem: How do delivery logistics work in practice at the building site? Where are the big problems? How to make building logistics more effective? Do the site management and the haulers agree about questions concerning both parties? What is possible to gain by using better logistics? Is it possible to gain time with better logistics and by that reducing the costs? Purpose and aim: The purpose is to discover if there are any disagreements between the site management and the haulers. If disagreements occur they will be examined and probable measures based on the problems will be suggested. Another intention is to bring key ratios concerning time spent for deliveries forward. One aim is to update a similar report made in 1972.

<- Föregående sida 47 Nästa sida ->