Sök:

Sökresultat:

8410 Uppsatser om Business Plan - Sida 43 av 561

Strategisk utveckling: En studie av strategi hos internetbaserade företag

Strategic development is something that concerns all companies, regardless of which industry they?re in. There is extensive research on this topic but one can question if the same theory also applies to E-businesses. Using case studies, this paper looks at strategic development in E-businesses and tries to answer whether strategic development in internet based companies is unique or if existing theory can still be applied. The predominant approach is to look into if E-businesses, due to a turbulent environment, rely less on market research and focus more on internal resources than would be expected by companies in more stable environments.

Sustainable business practices : a review of eco-efficiency

The current demanding business environment requires corporations to act fast in finding effective solutions to problems given the myriad of challenges they face (Dyllick & Hockerts, 2001). The challenges include the impact of climate change on business practices, natural resource consumption, chemical pollution, technological change etc. Moreover, the forces of globalization, heightened concerns about the deteriorating quality of the physical environment and increased stakeholder power are also increasingly having a real influence on business practices (Rainey, 2008). Since 1992, the World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) has encouraged the adoption of the concept of ecological efficiency (eco-efficiency) to support business efforts aimed at addressing some of these challenges. The aim of eco-efficiency is to reduce the amount of energy and materials used in production processes to achieve economic and environmental benefits (WBCSD, 2000).

Relationen kommun ? länsstyrelse vid riksintresse för kulturmiljövård - En strävan efter kommunikativa ideal

I denna uppsats har länsstyrelsens tillämpning av riksintresse för kulturmiljövård studerats utifrån ett plan- och miljöparadigmsperspektiv. Den teoretiska utgångspunkten har varit paradigmbeskrivningen i Styrning av markanvändning och miljö (2006) av Lars Emmelin & Peggy Lerman (2006: 2,12-20). Teorin har tillämpats utifrån de lokal- och centralstyrningsaspekter som deskriptivt förklarar paradigmen. Avsikten har varit att studera hur plan- och miljöparadigmets styrningsprinciper kan identifieras i detaljplaneprocesser och hur dragen påverkar processerna. Dessutom har frågan hur länsstyrelsen ser på sin handläggning utefter lokal- och centralstyrningsaspekter varit en utgångspunkt för uppsatsen. Uppsatsen har utformats efter en fallstudieprincip.

Kreditgivningsprocessen : Hur humankapital och risk bedöms vid kreditgivning av nyetablerade småföretag

Small business enterprises have escalated in Sweden during the last decade. However, new established companies are struggling to maintain their selves during the startup process and according to a survey from Tillväxtanalys, only 68 % of startup companies from 2008 were still active three years later. One of the main reasons is lack of capital and the most common approach to finance companies is to apply for a bank loan. In other words, commercial banks are of great importance for new businesses. Although, the problem arises when there is no previous history from the new businesses that the bank could base its credit assessment on.

Att lyckas genom hela plan- och byggprocessen : framgångsfaktorer i byggandet av Stortorget i Gävle

Boken Byggprocessen beskriver att ett byggprojekt uppstår när det uppkommer ett behov, i form av att en plats inte längre fyller sin funktion, eller att en verksamhet behöver en plats att vistas på (Nordstrand, 2008). Kommuner har regler att rätta sig efter när det gäller att kunna bygga och omprojektera platser, politiska beslut avgör och sätter igång ett byggprojekt (Nordstrand, 2008). Syftet med examensarbetet är att öka kunskapen och klargöra vad som krävs för att från idé till färdigställande och förvaltning, få processen att gå smidigt och med ett gott resultat. Ett projekt som har rykte om sig att ha lyckats med sin process och fått en uppskattad slutprodukt, är ombyggnaden av Stortorget i Gävle. Genom att studera varför projektet Stortorget i Gävle anses vara så lyckat kan vetskapen om framgångsfaktorerna bli större. Vad är det som gör att en plan- och byggprojekt lyckas? Vilka är framgångsfaktorerna? Under studien har tre personer intervjuats om byggprocessen av Stortorget i Gävle.

CRM och dess påverkan på kundtillfredsställelsen

Bakgrund: Kunden samt dennes behov och tillfredsställelse är ämnen som varit mål för forskning under de senaste decennierna. Kundfokusering är dock inget nytt utan förekom i diskussionen redan under 50-talet. Idag talas det mycket om CRM, customer relationship management. Många företag säger sig använda CRM men meningarna om vad begreppet egentligen innebär går isär. Syfte: Syftet med vår uppsats är att skapa insikt i vilka inslag av CRM som kan urskiljas i ett stort teknikbaserat B-to-B företag.

E-marknadsplatser i pappers- och massaindustrin- ett relationsproblem?

Problem · Hur fungerar en e-marknadsplats och vad kan den tillföra pappers- och massaindustrin?· Vilka marknadsföringsteoretiska problem och möjligheter har e-marknadsplatser för pappers- och massaindustrin med utgångspunkt från relationsmarknadsföring?· Varför har de nuvarande e-marknadsplatserna i denna bransch svårt att få igång handel?· Kan e-marknadsplatser i dess nuvarande form bli en framgångsrik modell för e-business i pappers- och massaindustrin och hur kan framtiden tänkas se ut? Syfte Uppsatsens syfte är att beskriva och analysera företeelser i samband med försöken att introducera e-marknadsplatser för pappers- och massaindustrin. Metod En fallstudie av två e-marknadsplatser inom pappers- och massaindustrin har gjorts. Materialet kompletterades med synpunkter från en industrirepresentant. Med utgångspunkt från hypotesen applicerades relationsmarknadsföring på undersökningsmaterialet.

Så styrs Mälarenergi med hjälp av Balanserat Styrkort

Title:   Controlling Mälarenergi by Balanced Scorecard Seminar date:  2009-01-16 Institution:   School of Sustainable Development of Society and Technology Course:   Bachelor thesis 15hp Authors:   Camilla Nilsson, Amanda Agestav Advisor:   Ulla Pettersson The main issues:                What does Mälarenergi's Balanced Scorecard look like? Which Balanced Scorecard perspectives are important to Mälarenergi? Is Balanced Scorecard a purposeful control model in order for the group management to fulfil the aims of the owners' directives? Purpose:                            The purpose is to find out how the group management at Mälarenergi works with Balanced Scorecard. Is Balanced Scorecard a purposeful tool for the group management to fulfill the aims of the owners' directives? Method:                             This study is based on a qualitative research method in the form of interviews. We have interviewed one respondent.

Nulagesanalys av svensk e-handel. En undersokning om hur tjanster anvands av foretag for at bemota kundkrav

The Swedish e-commerce has been established for about 25 years, with strong growth from the millennium onwards. The companies that are active within it has many different backgrounds. Mail order companies were some of the early adaptors but today it is also common for companies to first create the e-commerce part of the business, before opening a store. A long list of companies has over the years come and gone, the rotation of the e-shops that are popular have constantly changed. We asked ourselves why.We wanted to get an understanding of the Swedish e-commerce, both from a business perspective and from a customer perspective.

Villa Berg : gestaltningsförslag inspirerat av funktionalismen

The functionalism started in southern Europe after world war one and got its breakthrough in Sweden with the Stockholm Exhibition in 1930. Poverty caused many people living in overcrowded conditions which the functionalists wanted to change by using less expensive materials and giving healthier living conditions to the people. The industrialization brought new materials and working methods which made this possible. The Swedish functional style is recognised by its light plaster facing and nearly horizontal roofs. Also the garden design of that time was influenced by the functionalistic ideas. The garden was now introduced as a pleasure garden for not only the rich but for everyone.

På spaning efter en kärnverksamhet : vilken är egentligen folkbibliotekets huvuduppgift?

The aim of this two-year masters thesis is to look for the Swedish public library´s core business, using theories about competence. The approach is qualitative. It is done by studying the Unesco Public Library Manifesto, the Swedish library legislation, the education in library and information science, two important Swedish library related journals and by asking public librarians about their work and point of view regarding competence.The research shows mainly two sides of the core competence of public librarians: information technology competence and literature knowledge. The conclusion is that the two meet in the idea of mass education, which could therefore be called the Swedish public library´s core business..

Geografiperspektiv

AbstractOur world is facing new challenges depending on the climate changes. The UN panel of climate changes has determined that the human race is responsible for the changes, but also that we have the opportunity to reduce the effects. This demands that the information reaches out to the public which means that the school system carries major responsibility to this type of questions. This also means that the teachers have to be observant, and give the questions the attention which is needed. The purpose of this essay is to see if this awareness exists today among active teachers and teacher students and if the perspective differs among them, but also their opinions is in agreement with the course plan in the subject.

Byggutbildningen : En undersökning av före detta elevers åsikter om byggutbildningen

How do we match our education with the needs of the construction line of business and the requirementsof the Swedish National Agency for education? Is there something that we have to change?In this study I have asked our former students about their opinion of our education and I have also asked them to give me their view on what a good teacher is like. I have been able to benefit a lot from their answers in my efforts to be that good teacher. This survey took place at Facebook.The answers showed that we carry on a piece of solid workmanship. But you can always improve, try harder.

The Effects of Culture on Retail Customer Service Expectations in the US and Sweden

This thesis attempts to clarify the impact of cultural differenceson customer expectations of service level. Furthermore, wewant to determine whether or not expectations of service differenough to be quantifiable between two countries, Sweden andthe US, mostly regarded as similar in business practices. The conclusion showed that higher ratings on four of Hofstede?s five cultural indexes were associated with higher customer service expectations overall, and in all four SERVQUAL dimensions. This research contributes to retail internationalization and customer expectations theory.

4M - en förutsättning för framgångsrika förändringsprocesser?

Vårt syfte med uppsatsen är att utreda vilka faktorer som är av vikt för en framgångsrik förändringsprocess samt vilken påverkan ledarskap har på faktorerna. Vi genomförde en kvalitativ undersökning där vi intervjuade tio personer som är yrkesverksamma på två hotell i Sverige. Vi intervjuade respondenterna om den förändringsprocess som ett hotellkedjebyte innebär, och om den ledarstil hotellens general managers anser sig ha och ha haft under bytet. Våra sekundära källor utgörs av teorier inom framför allt service management, change management samt ledarskap/management. Vi har använt en blandning av induktivt och deduktivt arbetssätt.

<- Föregående sida 43 Nästa sida ->