Sök:

Sökresultat:

1256 Uppsatser om Brand valuing - Sida 38 av 84

Brandskydd i eget boende: Brand- och utrymningssäkerhet för personer med funktionsnedsättning

Årligen omkommer ungefär 130 personer i bränder och många av dem är äldre personer som omkommer i den egna bostaden. Äldre har ofta någon form av funktionsnedsättning vilket försvårar agerandet vid en brand och gör dem extra utsatta vid brand. Antalet omkomna i bränder är ett problem och studiens syfte är att försöka kartlägga brand- och utrymningssäkerheten för personer med funktionsnedsättning. Förhoppningen är att studien i det långa loppet kan bidra till att förbättra brandsäkerheten i det egna boende för personer med funktionsnedsättning. Frågeställningarna i studien behandlar skäligt brandskydd i eget boende för personer med funktionsnedsättning samt vilket ansvar den enskilde har för brandskyddet och vem som ska ta över om den enskilde inte själv klarar av ansvaret.Examensarbetet utfördes genom en allmän litteraturstudie med fokus på brand- och utrymningssäkerhet för personer med funktionsnedsättning.

Automatic Trimmerhead

Automatic trimmerhead is an examination project for making an automatic trimmerhead for grass trimmers with the user and functionality in focus. Our perception is that a happy user is a user who can pick up his or her trimmer, use it and put it back to its place when the job is done. It should not be necessary to interrupt work and perform maintenance on the machine just to make it work as promised.The project has been made in collaboration with the company Husqvarna, which is one of the biggest actors dealing with garden machinery on the market. Together we determined the project goal, ?To invent, construct and test a brand new concept for how an automatic trimmerhead can look and function?.At this day there are several different automatic trimmerheads on the market, both semi and fully automatic.

Kraften hos Word-of-Mouth : En studie om SATS användning av Word-of-Mouth marknadsföring. Kan det stärka ett varumärke?

The purpose of this research is to examine how a ogranization can create Word-of-Mouth and how they can use this type of marketing to make their brand stronger..

Är kommersiella strategier synonymt med affärsmässig eller idrottslig framgång?

Commercial strategies are becoming more common in an increasing number of sports - Swedish golf is no exception. Previous research shows that new opportunities for non-profit organizations, to assign parts of their operations to a limited company, do not have any economic importance. The supplementary question arises why more golf clubs nonetheless choose to corporatize its activities? Is the purpose of commercial strategies generally linked to business- or sport-related success? This paper, containing two studies, aims to create an understanding of the underlying drivers of commercialization, and furthermore to quantitatively demonstrate how commercialization is reflected within Swedish golf in terms of strategy and marketing. Swedish golf clubs were categorized as more or less commercial, and examined based on business-related variables such as communications, brand awareness and price discrimination, as well as sports-related variables as success factors and success indicators.

Varumärkesbyggande processer

Due to the globalization and the changes in the market, companies have now realized the importance of a strong brand. This has led to the phenomena outsourcing. The relation between the branding consultant and his or her client has changed. Earlier the consultants worked as a single unit and were given a task to independently accomplish the assignment. Today there has to be co-operation between the two parties.

Globala varumärken - en studie av Red Bulls varumärke och marknadsföringsstrategier

Uppsatsens syfte har varit att analysera hur och varför Red Bulls lyckats med sitt globala varumärke. Vi har utgått från ett brand management perspektiv ? varumärket ses med andra ord ur varumärkesinnehavarens perspektiv. Vi har dessutom använt oss av global marketing management teori för att belysa Red Bulls marknadsföring mer i sin helhet. Det empiriska materialet består av dels intervjuer med svenska Red Bulls informationschef och dels av artiklar som varit publicerade i främst olika amerikanska marketingtidskrifter.

Hur små företag kan uppnå lönsamhet på en konkurrensutsatt marknad

The interest for children´s clothing has increased in society. More and more children are born and parents are older when they have children. Education has become a natural feature in most people´s life, just as both parents often work today. The households have therefore better economy and thus greater consumption opportunities. Parents are, in greater extent, looking for personal and different clothing with focus on quality and, to some extent, exclusivity rather than just a cheap and functional garment.

It takes two to tango - En studie om relationers påverkan på samarbetet mellan leverantörer och detaljister inom sporthandelsbranschen

The trends in trade have been changing in the last few years. To offer a good product with agood price is not enough today, it?s also required that businesses create a good relationshipwith their customers and then do their best in maintaining it. It is now even more brandscompeting in the market, which indicates how a good relationship between the parties can bean important competitive advantage and also a significant variable.The goal and purpose of the study is to investigate and analyze the factors that influence thatthe supplier, in the sporting goods industry, is seen as a good supplier on the basis of theretailer's point of view. Then we want, from different sized companies, analyze and study howthey work with the key properties in creating a good customer relationship and hencecustomer satisfaction.

Lojalitetsprogram ur medlemmarnas perspektiv. : Skapas lojalitet eller tröghet?

As the usage of loyalty programs increases, this study takes a new approach to examine how these programs influence consumers? attitudes toward brands. This paper is influenced by the recent findings that question the capability to create a clear picture of the effects of loyalty programs by conducting quantitative research. This is based of the differentiation between attitudes and actions, leading to the fact that quantitative research have only captured the actions of members of loyalty programs. In contrast to that, this paper uses qualitative interviews to create a more in-depth point of view.The paper immerses the reader in the theoretical viewings of what loyalty is and how it emerges from satisfaction.

Varumärkesstrategier i kampen om hyllplats -en studie av dryckesmarknaden

Denna magisteruppsats har för avsikt att öka kunskapen kring de varumärkesstrategier som brukas i varumärkesportföljer. Uppsatsen undersöker om varumärkesstrategier är ett fungerande verktyg i den rationaliserings- samt effektiviseringsprocess som råder inom dagligvaruhandeln. Åtta kvalitativa intervjuer har genomförts med dryckesansvariga på ICA, Coop samt Axfoods butiker i Lund och Helsingborg. Vidare har tre dryckesansvariga på centralnivå intervjuats på respektive företag. Undersökningen visade att varumärkesstrategier har en stor betydelse i den eskalerande konkurrensen om hyllplats.

Analys av prefabricerade installationsbjälklag i koncepthus

Ventilationssystem tar ofta mycket plats och kan beroende på utformning påverkabygghöjden. Studentbostäder kräver låga hyror och därmed låga produktionskostnader.Examensarbetet visar hur ventilationssystemet kan byggas in i ett innovativtinstallationsbjälklag och på så sätt spara bygghöjd. Lägre bygghöjd leder till lägre kostnader..

Offentlig sektor och employer brand - Hur attraherar och behåller man arbetskraft inom offentlig sektor?

Syftet med denna studie har varit att i en större kommun i Västra Götalandsregionen undersöka högre tjänstemäns, tankar och upplevelser gällande offentlig sektor som en attraktiv arbetsgivare. Vidare studerades den aktuella organisationens skapande av sitt egna employer brand under sina anställningsprocesser. Detta för att identifiera ytterligare områden att arbeta med gällande att attrahera och behålla kompetenta medarbetare.Enligt Minchington (2006) så har forskning kring employer brand ofta fokuserat på näringslivet. Offentlig sektor kommer enligt Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) egen rapport ?Här finns Sveriges viktigaste jobb? (2011a) att ha ett större behov av att anställa kompetenta medarbetare i framtiden, vilket gör att även denna sektor bör arbeta med att utveckla sitt employer brand.

Turismens inverkan på inflyttning till en ort : En studie av orten Kisa, Kinda kommun

Today, the tourism sector is the fastest growing industry in the world and also includes one of the foremost for instance in the number of work and added tax. The sector entails a lot of positive factors but also negative consequences, such as overexploitation and wear on natural areas. However, even the visitor industry contributes to smaller localities boost by creating new jobs where depopulation occurs. This study focuses on the town Kisa in Kinda Municipality. The purpose of the study is to highlight the importance of tourism for migration to a town and to show the importance of developing sustainable destinations.In the results of this study it emerges that more job opportunities are requested by respondents for increasing Kisas attractiveness.

Brandrisker och skyddshöjande brandtekniska åtgärder för kabelutrymmen inom vattenkraftverk

En brand i viktiga kabelutrymmen inom vattenkraftverk skulle leda till driftstopp som kan leda till stora ekonomiska förluster för innehavarna av anläggningen, kort återställningstid blir därmed viktigt. Med konsekvenserna av driftstop i åtanke har större fokus lagts på brandskyddet inom vattenkraftverken.Denna rapports syfte är att utforma ett fördjupat utredningsunderlag till pågående utredningsarbete inom Vattenfall Vattenkraft AB gällande brandskydd inom deras vattenkraftsanläggningar. Det avser även att fungera som kunskapsunderlag för framtida frågeställningar vid exempelvis försäkringsfrågor och förnyelseprojekt inom Vattenfall Vattenkraft AB.Det aktuella utrymmet som ska gälla som typfall för denna utredning är en kabelkulvert i Harsprångets kraftverk. Kulverten är initialt belägen ca 80 m under jord i direkt anslutning till kraftanläggningen och innefattar 2-7 st kabelstegar med ett varierat antal mellanspänningskablar (1-20 kV). Den går sedan hela vägen upp till marknivå.Ett problem vid brand är att kulvertsystemet i nuläget är mer eller mindre öppet genom hela dess geometri, vilket gör att brand längst ned kan leda till att hela utrymmet blir rökfyllt.

Kalmarflyg, din lokala prispressare till Stockholm :  En Fallstudie om Kalmarflyg som varumärke

Syfte: Syftet med uppsatsen är att skapa en djupare förståelse av varumärkesuppbyggande av varumärket Kalmarflyg samt lyfta fram kundernas syn på Kalmarflyg. Våra frågeställningar är:-          Vilken identitet har Kalmarflyg?-          Vilka egenskaper kan vi identifiera i varumärket Kalmarflyg med hjälp av Kapferers tre varumärkesuppbyggande modeller?-          Hur ser kunderna på varumärket Kalmarflyg?Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod och kontrasterat denna med en kvantitativ metod. Den kvalitativa metoden består av två intervjuer medan i den kvantitativa metoden återfinns kundernas röster i from av statistisk säkerställd data från Svenskt Kvalitetsindex (SKI): ?Rapport Sverigeflyg 2009 Privatpersoner?.

<- Föregående sida 38 Nästa sida ->