Sök:

Sökresultat:

1631 Uppsatser om Brand origin - Sida 52 av 109

Employer branding : Vilka faktorer är avgörande vid val av arbetsgivare?

Employer branding handlar om hur företagen marknadsför sitt varumärke och på så sätt påverkar arbetstagarnas uppfattning om dem. Många företag arbetar aktivt med detta för att nå ut till potentiella arbetstagare och för att bevara de nuvarande anställda. Men hur ser egentligen de potentiella arbetstagarna på en attraktiv arbetsgivare? Vad är det som avgör val av arbetsgivare?Vi vill med denna studie undersöka vilka faktorer som anses vara viktigast vid val av arbetsgivare. Vilka rankas egentligen högst respektive lägst? Och skiljer sig dessa faktorer mellan män och kvinnor?.

Scoutförskola : En förskola med scoutprofil

Due to the interest of starting a preschool with a scout profile in my circle of acquaintances I chose to write my report about how the scout method would work in a preschool. I did this by comparing the origin of scouting and preschool. I based my report on the following questions:Are there any similarities or differences with curriculum, education act and the scout method that can make it easier/harder to work with the scout method in the preschool?There are many theorists that have had influence on the preschool. Give some examples of their theories that could affect the scout preschool?What is the difference between a teacher and a scout leader?What would a preschool look like if you included the scout method in the daily activity?With the help of my literature studies I compared the scout method against the laws and rules to make sure that the scout method doesn?t contradict them.

Employer Branding : Ett gränsöverskridande varumärkesarbete

Bakgrund: Denna uppsats handlar om hur företag ska kunna attrahera framtida kompetens med en ny varumärkesstrategi. ?Employer Branding? är namnet på denna strategi och beskrivs av konsulter som ett medel för företag att via en genomtänkt varumärkesstrategi profilera företaget på kompetensmarknaden. Grunderna i en Employer Branding-strategi innefattar följande aspekter: att kunna attrahera och behålla den bästa kompetensen samt att ena företaget kring sin vision och kultur. Vi har i denna uppsats undersökt och definierat vad en Employer Branding-strategi innebär och hur begreppet kan ställas i relation till existerande teorier.

?Varför tar man för givet att feminismen måste vara sekulär?? : En studie om muslimska feminister i svensk kontext

The purpose of this study is to examine how two Muslim feminists perceive themselves to betreated by the Swedish majority society and within the secular feminist movement. Thesurvey was conducted using qualitative method with a total of two interviews. For the study'stheoretical perspectives, I have used postcolonialism and postcolonial feminism. The result ofthe survey and the analysis show that the informants say that they face an image of Muslimwomen as considered being under oppression. The informants believe that this stereotypicalimage has its origin from the colonial period.

Östeuropéer på Gotland : om anpassning, integration och europeisk gemenskap

Eastern Europeans in Gotland is an essay with the purpose to find out how persons born in Eastern Europeans countries have adapted and integrated on Gotland. European community and notions about other groups of immigrants on Gotland have been relevant questions besides. The results of the essay show that the conditions for adaptation and integration are very different between the periods of time and for the individuals, depending on how they arrived to Sweden. The migrant workers quickly adapted to the labour market and had good premises to be in a position of financial independence. The demands of skills were low in the 60?s, but as a result of this, many of them didn?t learn the Swedish language very well and during the crisis in the 90?s they were no longer that attractive on the labour market.

Marklyft som behandling mot långvarig ländryggsmärta: en Single Subject Experimental Design

Background: Low back pain (LBP) is a common disorder in the western world. A majority of those afflicted by a first acute episode is at high risk of developing sub-acute or persistent symptoms. Persistent LBP can be caused by pathological changes in the discs and disturbed neuromuscular activation, which can cause hypotrophy of the extensors strong type-2 muscle fibres. Deadlift (DL) is an exercise that may correct all these pathological transformations. Aim: To investigate the effect of DL-training on patients with persistent LBP.

Responsivitet på menyn : Produktnavigering på en e-handelsplats som är både flexibel och säljande, går det?

The competition in sports equipment and sports fashion today is fierce. And as e-commerce grows, the competing players has to remain accessible and usable regard-less of the device their customers visit the website on. Stadium is Swedens biggest player on the market and puts a lot of effort on their online activity. Something Stadium found interesting was the possibility of introducing elements that would increase the conversion rates directly into the product menu. This study explores the possibility to find a responsive solution for the product menu at Stadiums? e-commerce website which could contribute to increased conversion rates.The study is built upon an experiment and the foundations of the experiment is based upon a market analysis of used design patterns for product navigation in the domain of sport resellers.

Myten om det mångkulturella samhället. En diskursanalys av mångfaldsrelaterade begrepp och etnicitet i svensk kulturpolitik

The purpose of this Masters thesis is to examine the discourses of concepts related to diversity and ethnicity in Swedish cultural policy. It focuses on how the society is presented in different contexts and how people with a different ethnic origin than the majority, are represented in the cultural policy of the Swedish State. The study is restricted to concern immigrants. Six governmental cultural policy documents, reaching over a time period of eight years 1995-2003 are examined as follows: Which key terms are used in the presentations? Which contexts and discourses can be distinguished? Have the discourses changed over the time period examined, and if so, how? The theoretical starting point in the thesis is the discourse perspective of Laclau and Mouffe.

Fallet Bengtsfors kommun : förslaget om en ny automatiserad resursfördelningsmodell

I och med den lagförändring som trädde i kraft den 1 januari 2004, då räddningstjänstlagen ersattes av lagen om skydd mot olyckor, lades större vikt på den enskildes ansvar. Ägare eller nyttjanderättshavare av byggnader och anläggningar ska själva ansvara för säkerheten, vilket innebär ett större behov av kunskap inom området. Luftfartsverket, som tidigare hållit utbildningar internt inom brand, räddning och säkerhet, har nu valt att lansera denna tjänst till externa kunder, för att bättre kunna nyttja den kunskap och arbetskraft de besitter. Vi har fått i uppdrag av Luftfartsverket att undersöka attityder till och behov av utbildningar inom brand, räddning och säkerhet hos potentiella kunder.Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka hur behoven av utbildningar inom brand, räddning och säkerhet ser ut hos de potentiella kunderna Scandic Karlstad, Fryksdalens Sparbank samt ICA Maxi Karlstad. Genom att ställa kundernas behov mot hur utformningen av den kommande tjänsten är tänkt att se ut har vi för avsikt att identifiera eventuella brister i hur väl de överensstämmer och genom det få fram hur Luftfartsverket kan använda sig av den informationen för att presentera en attraktiv tjänst och därigenom skapa nöjda kunder.Vår studie baseras på teorier kring marknadsföring och innovationer.

Liv mellan himmel och jord : Barns tankar om livet, döden och livets uppkomst

Syftet med studien är att synliggöra hur barn tänker om liv och död och deras uppfattning om livets uppkomst. Genom att utgå från ett biologiskt- och ett filosofiskt perspektiv så är mitt syfte att synliggöra barns oliktänkande i ämnet. Min valda metod till studien är semistrukturerad intervju integrerat med bildskapande med barn mellan 5-7 år. I resultatet av min studie så synliggörs barns olika sätt att förstå och uttrycka livsnära fenomen på. Resultatet visade också på barns oliktänkande genom en naturalistisk-, evolutionär- eller en skapelsekopplad beskrivning av livets och människans uppkomst.

Bloggen som marknadsföringskanal och varumärkesbyggare - En studie ur bloggskribenternas perspektiv i relation till företagens

Syftet med uppsatsen var att ta reda på vilka bloggstrategier några av Sveriges framstående bloggskribenter använt/använder för att nå framgång med sin blogg, hur de skapat sig ett framgångsrikt personligt varumärke via bloggen, samt vad de tror motiverar företag att använda deras blogg som marknadsföringskanal. Bloggskribenternas syn kompletteras med två företags perspektiv på fenomenet, dels ett företag som arbetar som annonsförmedlare mellan företag och bloggare, dels ett modeföretag som har god vana av denna marknadsföringskanal. För få frågeställningarna besvarade har en kvalitativ studie genomförts med hjälp av en webbenkät med totalt elva respondenter. Resultatet visade att bloggskribenterna själva anser att de inte använder några utstuderade bloggstrategier för att nå framgång. Vidare visade resultatet att skapandet av ett personligt varumärke via en blogg möjliggörs av en utav bloggaren utmärkande personlighet och bloggstrategier.

IT-implementering inom svenska banker : En flerfallstudie med fokus på användarna och önskade effekter

The society of today is overflowed with information and commercials. There is a thick media noise that the marketers finds hard to penetrate. Bearing this in mind, we can see that Event Marketing, witch is marketing through events, has grown to be a popular form of communication as it has an ability to work its way through the existing media noise. Through events a company can strengthen its brand and image as well as form a lasting relationship with its consumers. What other functions does Event Marketing possess? In what context is Event Marketing an appropriate marketing strategy to use? These are two questions that we aim to answer through this essay.To be able to answer these questions we interviewed the marketing manager of two different companies, L´oréal and TeliaSonera.

Röstningsbeteende i utsatta bostadsområde : En studie om hur social miljö påverkar valdeltagande

Already in 1988, different levels of participation in the election between different districts of big cities in Sweden were noticed. The problem with low political participation in specific areas has almost always been theoretically explained through an individual perspective. This study is therefore focusing on the problem from a contextual perspective. The hypothesis for the study is as follows, in the case of Malmö the level of participation in elections are affected by social environment in which segregation will be the single highest factor. The dependent variable, participation in the election was tested by the independent variables representing social environment; origin, education, gainfully employed and income.

Om att skapa en databas över Enaforsholms fjällträdgårds 60-åriga växtförsök

Enaforsholms mountain garden is situated in the western parts of the Swedish province Jämtland. This means a maritime climate. After a donation made by wholesaler A. W. Bergsten the country estate became KSLA property in 1937.

Magnetiska egenskaper hos Öje-Diabasen, Dalecarlia

A study of paleomagnetic remanence and anisotropy of magnetic susceptibility (AMS) has been performed on the Öje-Diabase in Dalarna, Sweden, and on basic dikes associated with the alkaliquartzsyenite/granite Noran-pluton in central Sweden. Based on isolation of directions of characteristic magnetization in the basic rocks, a division into three different groups (A,B,C) has been made. Group Aconsists of dolerites of Jotnian origin, both dolerites from the Öje-Diabase and dikes associated with the Noran-pluton are included in this group, making them coeval. Group B is suspected to show a re-magnetization from the later part of the Svekonorwegian orogeny. Group C belongs to the Blekinge-Dalarna-Dolerites (BDD). Thermal demagnetization of dolerites revealed two different types of demagnetization behaviours, one where magnetite clearly was the source of the remanence, and an other with a linear decrease in magnetization intensity. The measurements of magnetic anisotropy reveals a magnetic fabric with an almost horizontal foliation and a lineation that indicates a fairly uniform NNW/ S-SE flow direction of the magma..

<- Föregående sida 52 Nästa sida ->