Sök:

Sökresultat:

2829 Uppsatser om Brand Image - Sida 60 av 189

Either you're in or you're out...: Inkongruens och kreativitet - ett sätt att komma in?

The media landscape has exploded during the last decade, which has lead to a massive advertising clutter. Consumers defend themselves against this intrusive marketing by creating an advertising filter that sorts and blocks. These changing conditions have lead to new and tougher demands on creators and advertisers to create more efficient marketing communication that stands out in the clutter and penetrates the consumers? advertising filter. Many creators and researchers claim that creativity is the most efficient method to stand out in the clutter and generate sought communication effects.

Våga Vara Annorlunda?: En uppsats om hur produktengagemang och motivation påverkar inkongruent marknadskommunikation

To be seen is essential. Presently, the marketing of different well-known brands within the same product category is done with little variation. To marketing professionals, this creates an opportunity to market products in an unexpected way. The use of incongruent market communication and by creating a discrepancy between a well-known brand?s advertisement and brand scheme, which is already established in customers? minds, is one way to be different.

Att turismifiera ett land : Ett svenskt perspektiv om Innovasjon Norges arbete som Destination Marketing Organisation utifrån en framställningsprocess.

Destination marketing organisations (DMO) är ett fenomen som går att studera utifrån flera aspekter. Vi valde att utgå från DMO positionering och distribution av turismprodukter vilket skapade frågeställningen: Hur förmedlas Norge som en nationell destination? Organisationen är komplex, och detta arbetets syfte är därför att få en ökad förståelse för DMOs arbete utifrån en egenskapad modell, DMOs framställningsprocess av en destination. En deduktiv ansats har används i studien, där teorierna DMO, platsmarkandsföring, kommersialisering samt destination image har behandlats. Dessa teorier har sedan applicerats på ett verkligt fenomen, som i detta fall har varit Norges DMO, Innovasjon Norge. Arbetets empiriska material har samlats in från en mail intervju med Andreas Ørjasæter Solhaug på Innovasjon Norge.

Volvo Personvagnar AB i Sverige : värdeskapande faktorer i den konkurrensutsatta bilbranschen

Intentionen med uppsatsen har varit att ta reda på vad det är som gör att personer väljer ett visst bilmärke och varför. Ut från detta resonemang har vi tagit reda på hur den svenska bilmarknaden ser ut och vilka konkurrensstrategier det finns. Därefter har en svensk biltillverkare undersökts: Volvo Personvagnar AB. Detta för att ta reda på vilka värdeskapande faktorer de använder sig av för att kunden ska välja just dem bland alla konkurrenter.Syftet har varit att belysa Volvo Personvagnars värdeskapande faktorer och ta reda på om dessa faktorer uppfattas av kunderna på det sätt Volvo Personvagnar önskar. Undersökningen har skett genom intervjuer med Volvoanställda och återförsäljare samt en enkätundersökning med kunder.

Standardisering av grafisk profil och utvecklingsprocess för webbapplikationer på Scania InfoMate

Scania InfoMate develops web applications that support truck distributors and workshops with the necessary tools for an effective maintenance process. However, the end-users of these applications are faced with as many different graphical interfaces as there are applications. As a consequence, important effects of recognition are lost, developers spend unnecessary time designing new solutions for each application and Scania InfoMate does not present a homogeneous Brand Image towards its customers.Therefore the aim of this study is to give a suggestion of how a standardized graphical interface for web applications at Scania InfoMate should be designed. The given suggestion should come from thorough investigation of both end-user needs and recent research within the area of usability. In addition to a standardized interface this study also aims to deliver guidelines that support future web application development at Scania InfoMate.Through a combination of methods, mainly heuristic evaluation and user interviews, an elaborate description of usability and consistency problems in a defined web application portfolio is produced.

Ungdomars syn på kvalitet vid inköp av kläder

Teenagers are the group that spends most money on clothing. When choosing clothes, the so called internal and external signals could affect the perceived quality of the teenagers. The external signals are for example price, brand and place of purchase while the internal signals are the physical composition of the product as for example garment and size. The perceived quality is the attributes that the teenagers perceive that the specific article of clothing has. Today?s marketing, within the fashion line, is mostly to present the design of the product and aim the marketing for curtain segments and to keep a distance to others that are not within the segment group.

Kan facebookannonsering skada ett företags image? : En studie i hur svenska ungdomar uppfattar facebookannonsering

BakgrundFler och fler företag väljer att annonsera sitt varumärke på facebook eftersom det är ett billigt alternativ till annan annonsering. Dessutom är det lättare att nå ut till sin målgrupp då annonserna är riktade.Syfte Ambitionen med denna studie är att ta reda på om facebook verkligen är rätt forum för alla sorts varumärken. Huvudsyftet för denna uppsats lyder:  Hur ser unga facebookanvändare på företag som annonserar på facebook?TeoriUndersökningen tar sin grund i logisk positivism. Jag stödjer även uppsatsen på grundläggande marknadsföringsteorier, övervakningsteorier och teorier om hur man bygger upp ett trovärdigt varumärke.MetodResultatet av studien baseras på en surveyundersökning med frågor som berör ämnet undersökningen fick totalt 88 respondenter.ResultatUr undersökningen kom det fram att en del branscher, så som sjukvård inte ansågs höra hemma på facebook.

Porträtt av personer med funktionsnedsättningar : - En kvantitativ och kvalitativ undersökning om den bild SVT:s respektive TV4:s nyhetsinslag skapar av personer med funktionsnedsättningar

The study has answered the questions to what extent people with disabilities are involved in SVT- and TV4- news reports and how people with disabilities are represented in news reports. The material is based on 140 news items.The study has demonstrated that news reports SVT and TV4 have different grades of misconceptions about disabled people. Disabled people are constantly being reinforced by negative disabling terms, the disability being of central importance for the news broadcast and they still occur in stereotypical depictions. Through the image of disabled people forms the bed-rock on which the attitudes towards, assumptions and expectations of disabled people are based on. They are fundamental to discrimination and exploitation that people with disabilities face on a daily basis, and contributes significantly to their systematic exclusion from mainstream society.

En miljömärknings påverkan på varumärke & konsumentbeteende

Det krävs att företag utvecklar sig för att vara konkurrenskraftiga på en ständigt föränderlig marknad. Ett sätt för företag i livsmedelsbranschen att differentiera sig är att endast använda ekologiska råvaror i framställningen av sin produkt. Om de gör det kan de bli godkända för miljömärkning och få använda KRAV:s logotyp på sin produkt. Den massmediala uppmärksamheten riktas allt mer på klimatkrisen vilket har gjort konsumenterna mer medvetna och villiga att påverka genom sitt eget agerande.Syftet med den här uppsatsen är att utreda hur en KRAV-märkning kan påverka varumärke och konsumentbeteende. För att kunna besvara syftet har vi studerat teorier inom varumärkesforskning och beteendevetenskap.

Det meningsskapande materialet : platsidentitet och materialitet i vår byggda omgivning

The physical environment is constructed of materials. The materiality of different places contributes to how places can be distinguished and the material can contribute to the construction of place identity. For architects with different orientations the material is one of the principal means by which they can express their idea. The material remains when the design process is finished and instead the material becomes a precondition for how people will perceive and deal with the place. The literature study of the essay examines how the concept of place and materiality is dealt with in different disciplines and how these descriptions are linked to the concept of place identity.

Skäl till co-branding och dess kritiska framgångsfaktorer : Strategiska samarbeten mellan svenska modeföretag

Co-branding är samarbetet mellan två företag som utmynnar i en ny, unik produkt, där kopplingen mellan varumärkena samt gemensam marknadsföring från samarbetsföretagen leder till positiva synergieffekter. Intresset för marknadsföringsstrategin co-branding har ökat i takt med globaliseringen då företagens varumärke riskerar att försvinna i mängden av konkurrerande varumärken och på så sätt förlora viktiga marknadsandelar och varumärkeskännedom.Denna studie ämnar dels öka kunskapen om fenomenet co-branding samt för vilka skäl denna strategi kan vara lämplig att använda och dels hjälpa företag att utröna vilka som kan vara de kritiska framgångsfaktorerna, alltså de absolut viktigaste variablerna för att deras co-brand ska lyckas på marknaden. Vi har intervjuat tre fallföretag inom den svenska modebranschen för att undersöka vilka deras skäl till cobranding är och vilka de kritiska framgångsfaktorerna för dessa samarbeten är. Dessa företag har samtliga genomfört co-branding under de senaste tre åren. Resultatet av studien visar att skälen till co-branding kan vara att skapa en trovärdig varumärkesbreddning, försvara sig mot konkurrenter samt skapa en förhöjd uppfattad kvalitet för konsumenten något som möjliggör prispremium.

Strategisk anarki : en utredning av WeActivists strategiska funktion inom WeSC

ABSTRACTTitle: Strategic Anarchy ? a study on WeActivists' communicative function inside WeSC.Number of pages: 69Authors: Frida Leijonborg, Nils Lindstro?mTutor: Jessica GustafssonCourse: Media and communication studies CPeriod: Second term 2013University: Division of Media and Communication, department of information science, Uppsala UniversityPurpose: Our aim with this paper is to examine the communicative role WeActivists play in WeSC's external communication, and also to investigate what it means to be part of the activist concept as individuals. This will be done by presenting WeSC's key values and investigate whether these are portrayed by the representation of the activists in market campaigns and personal interviews.Material/Method: We have conducted a qualititave study where we interviewed three WeActivists of various age and profession. Furthermore we did a semiotic analysis of 10 images from 7 advertising campaigns.Main results: Our results indicate that WeActivists play a significant role in WeSC?s external communication, and thus signifying that they play a major part in creating WeSC's brand identity.

Vem bryr sig? ? en studie av Corporate Social Responsibility som konkurrensmedel

The competitive situation for businesses has experienced drastical changes as an effectof globalization and changes in consumer demands. Product related competitive advantages arerisking to quickly become presumptions for competition. The demand for increased innovationpace, along with the intense price competition, has led to buisnesses trying to find new ways todifferentiate themselves and Corporate Social Responsibility has became one way of doing so.The bad working conditions associated with the textile industry have rised a debate about thebusinesses? Corporate Social Responsibility. The future is heading towards more and morecompanies choosing to take their social responsibility, many of those experiencing this to be anadvandage in the relation with the consumers.

Att representera ett varumärke : En studie om hur intern kommunikation kan skapa varumärkesambassadörer

Bakgrund: Med ökad konkurrens och då nya marknader som e-handeln växer sig starkare blir det allt viktigare för företag inom modebranschen att arbeta för att stärka varumärket och sina kundrelationer. Den fysiska butiken är en viktig del inom den externa marknadsföringen då företaget kan kommunicera varumärket genom interaktion med kunden. Butikspersonalen bör ses som en av företagets mest betydelsefulla resurser som marknadsförare då de har störst kundkontakt. Därför bör företag satsa på intern kommunikation för att marknadsföra varumärket till personalen.Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur företag kan använda intern kommunikation för att utveckla och motivera sin butikspersonal till att agera som varumärkesambassadörer.Metod: Undersökningen består av en fallstudie av ett företag som använder sig av konceptbutiker för att marknadsföra sitt varumärke. Studien består av kvalitativ karaktär genom intervju med distriktschef, kvantitativ data i form av enkätundersökning med personalen, samt granskning av företagets årsredovisning.

Det föränderliga Sovjetunionen

The objective of this essay has been to show how the image of the Soviet Union in ?Alla tiders historia? differs in the 1989 and 2004 editions of the book. To explain these differences I have used a discourse analytic perspective, mainly inspired by Michel Foucault and his philosophical theories of the constructions of objects, and also Faircloughs critical discourse analysis inspired by Gramsci.In this paper the two editions of ?Alla tiders historia? are presented with quotes which are then analysed from using my theoretical framework. In the 1989 edition three themes emerged: continuity, undecidability and ambivalence, which together present an image of a Soviet Union which is not clearly defined within the political discourse.In the 2004 edition this struggle over the discourse has been settled and the Soviet Union?s position as a dictatorship has been determined, at the same time as the Soviet Union is put in a negative relationship with Czar Russia and is connected with Nazi Germany.

<- Föregående sida 60 Nästa sida ->