Sök:

Sökresultat:

2524 Uppsatser om Board responsibility - Sida 52 av 169

Förnybar energi ur ett kvinnligt och manligt perspektiv : En attitydundersökning med avseende på att kartlägga hur synen på fönybar energi påverkas av om individen är kvinna eller man

Abstract The extraction and usage of energy give rise to immense environmental problems which helps to accelerate climate change. Energy is an important resource for the community and there are a variety of different types of energy sources available, that are either classified as renewable or non-renewable energy sources. The usage of renewable energy sources cause less environmental impact than the usage of non-renewable energy, which in turn means that the energy?s strain on the environment is strongly affected by the type of energy source used.The aim of the study is to describe to what extent attitudes towards renewable energy are affected by whether the individual is male or female, by examining the hypothesis regarding how women have a closer connection to nature and to a larger extent shows on an pro-environmentally friendly behavior than men, and if it also can be detected on issues related to renewable energy and thus imply that women have a friendlier approach towards renewable energy than men. A number of ecofeminist believe that women have a stronger bond with the nature through her embodiment as a woman and by her maternal role, which according to previous research also leads to the fact that women shows on a more extensive environmental behavior.Through a qualitative research method in the form of semi-structured interviews has three female and three male respondents been asked questions with regards to the environment, individual responsibility and energy.

En plats att växa på? : Unga konfirmandledare och ledarskapsrollen

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

CSR i SMEs : ? En förklaring av motiv och effekter

Uppsatsens titel: CSR I SMEs ? En förklaring av motiv och effekter Seminariedatum: 2012-05-31Kurs: 4FE03E Examensarbete för civilekonomprogrammet 30hpFörfattare: Alexandra Edström och Anna PerssonHandledare: Elin Funck Examinator: Lars-Göran Aidemark Nyckelord: CSR, Corporate Social Responsibility, samhällsansvar, intressenter,SMEs, Triple Bottom Line, motiv, effekterBakgrund och problem: Teorierna kring CSR i SMEs är få och ofta motsägelsefulla. SMEs har dessutom en viktig påverkan på vårt samhälle, då de utgör den störstadelen av Sveriges näringsliv. CSR är ingen genväg till framgång utan effekterna kanbedömas först efter ett långsiktigt perspektiv, enligt Europakommissionen (2007)arbetar SMEs ofta med CSR utan att veta om det eller benämna det vid namn.Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva innebörden av CSR samtförklara motiven till och effekterna av CSR i SMEs.Metod: Vi har gjort en flerfallstudie på företagen Gnosjö Automatsvarvning AB,HangOn AB, Swede-Wheel AB och Sibes Metall AB. Vi har genomfört tvåsemistrukturerade intervjuer med två personer på respektive företag samt enfokuserad telefonintervju med respektive VD på varje företag.

Synchronous Latency Insensitive Design in FPGA

A design methodology to mitigate timing problems due to long wire delays is proposed. The timing problems are taking care of at architecture level instead of layout level in this design method so that no change is needed when the whole design goes to backend design. Hence design iterations are avoided by using this design methodology. The proposed design method is based on STARI architecture, and a novel initialization mechanism is proposed in this paper. Low frequency global clock is used to synchronize the communication and PLLs are used to provide high frequency working clocks.

CQRS och Event Sourcing som mjukvaruarkitektur

I den här rapporten undersöks Command Query Responsibility Segregation (CQRS),Event Sourcing och Task Based User Interface (händelsebaserat gränssnitt) somtillsammans bildar en annorlunda arkitektorisk uppbyggnad av system. Tanken bakomarkitekturen är att kunna spåra vad, när och hur data förändras i ett system samtmöjlighet att återskapa tidigare tillstånd, jämfört med traditionella system som endastlagrar, hanterar och presenterar data i dess nuvarande tillstånd. Undersökningen hargjorts genom att ta fram en bokningsprototyp och resulterade i för ?och nackdelar,användningsområde och hur CQRS, Event Sourcing och händelsebaserat gränssnitt kanimplementeras tillsammans..

Musiklärares möjligheter att uppfylla kraven i Lgr11 : En enkätstudie om musikämnets förutsättningar i år 4-6 i grundskolan

This study, a document analysis with a qualitative approach, explores children, under 18years, who have been subject to measures of child welfare in the city of Malmö during theyears 1935-1937. It also explores the school's role in this context. The questions that the studyis guided by is: How was children described in the Child Welfare documents in Malmö duringthe years 1935-1937? And what role did the school have in Child Welfare work and whatmotivated this? The theoretical approaches are Foucaults theories of power, control anddisciplining.It appears from the study that the school and child welfare authorities had a close cooperationwith the purpose to control the upbringing and disciplining of the children. It was through theupbringing that the deviant child would become a "normal", docile and good, industriouscitizen.

Corporate Social Responsibility : En studie om svenska konsumenters attityder och köpbeteende

I dagens samhälle kan en tendens urskiljas att ökade krav ställs på företag gällande miljö, etik och sociala frågor. Därmed har begreppet CSR (Corporate Social Responsibility) vuxit fram och många branscher arbetar idag aktivt med socialt ansvarstagande. Studiens syfte var att undersöka CSR ur både ett konsumentperspektiv och ett marknadsföringsperspektiv. Tyngdpunkten låg på konsumentperspektivet och problemformuleringen formulerades därför till: Hur påverkas svenska konsumenters kunskap, attityder och köpbeteenden av att svenska klädföretag bedriver ett CSR arbete? Fokus ligger på de etiska aspekterna av CSR och hur konsumenterna påverkas av dessa när de handlar kläder.

Hela världen i en matris:

Of all observable societal trends, the proliferation of standardizing processes is striking. Auditing standards are an illustrative example of this. Not only privately owned companies must today make available numbers and key figures to satisfy needs of information and knowledge. Government agencies are increasingly conforming to this trend, adopting standards for quality assurance and monitoring, producing numbers and annual reports ? despite their somewhat ambiguous task and role.

Utvecklas man som person då man blir chef? : en retrospektiv studie

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

Att rekrytera till en skola där alla elever har en funktionsnedsättning

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

Osynligt samarbete : En studie om mindre aktörers marknadsföring och samarbeten

Syftet med denna studie är att dels undersöka hur små turismaktörer som Stockholm Ghost Walk, Icebar samt Takvandring Sverige arbetar med sin marknadsföring. Dels undersöks även om och hur dessa aktörer samarbetar med Stockholm Visitors Board (SVB) i marknadsföringsfrågor.I denna studie har kvalitativ metod tillämpats, där intervjuer med en representant från respektive företag och innehållsanalyser av deras webbkanaler har genomförts. Den teoretiska utgångspunkten är till stor del hämtad ur Jörgen Elbes samt Yvonne von Friedrich Grängsjös avhandlingar om destinationsmarknadsmarknadsföring genom samarbete. Empirin visar att de tre aktörerna generellt har uppfattningen att de sköter sin marknadsföring själva och att SVB endast samarbetar med Stockholms största aktörer. Denna uppfattning delas med SVB.

Den Svenska Självgodheten: Hur kan CSR och den sociala dimensionen i Sverige för detaljhandeln förstås, när detaljister gör anspråk på CSR samtidigt som personalvillkoren i branschen försämras

The concept of corporate social responsibility (CSR) has lately gained popularity throughout the globalized world. Swedish retail industry is no exception. Though increased levels of explicitly claimed responsibilities of companies, a number of other facts points out a development that contradicts this trend. Labour conditions and forms of employment is substantially retrograding, with an increased level of insecurity characterizing the Swedish retail labour market. At the same time, almost all Swedish retail companies explicitly state claims on social responsibility.

Utvärdering av kvalitén på vatten till anaerobt reningssteg vid kartongproducerande industri : Temperatur, mängd suspenderade ämnen samt flöden på Fiskeby Board AB

Fiskeby Board AB har investerat i ett nytt anaerobt reningssteg som ska minska företagets utsläpp och som en positiv bieffekt producera biogas. Syftet med arbetet är att presentera åtgärdsförslag som kan förbättra kvalitén på Fiskebys processavloppsvatten då det ska användas som inflöde till det nya anaeroba reningssteget vars krav processavloppsvattnet inte uppfyller idag. Åtgärdsförslagen ska medföra en ökad temperatur på Fiskebys processavloppsvatten samt en minskad mängd suspenderade ämnen i processavloppsvattnet. För att åstadkomma dessa åtgärdsförslag har mätningar, beräkningar, intervjuer och diskussioner med personal, en litteraturstudie, kartläggning av Fiskebys vatten etc. genomförts.

Revisorns roll i familjeföretaget : företagarnas perspektiv

The purpose of this study explains the relationship between corporate governance and the auditor's role in Swedish family firms with the definitions micro, small and medium sized enterprises (SMEs) and how this relationship is affected by the firms strategy. The study is based on a survey sent out to 3000 Swedish SMEs, of which 280 responses from family firms could be used. Our findings showed that the auditor in the family firms didn?t have a specific role or contributed added value to the firm, and that the strategy didn?t affect the outcome. Furthermore, we found correlation between the perceptions of the auditor's role and added value depending on the family firms type of corporate governance.

Medarbetarsamtal varför, vad och hur? : En analys av handböcker om medarbetarsamtal

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

<- Föregående sida 52 Nästa sida ->