Sök:

Sökresultat:

39 Uppsatser om Blogging - Sida 3 av 3

Cancerbloggar : Bloggförfattares upplevelser av sin sjukdomssituation och sitt bloggande

Syfte: Att undersöka vad personer med cancer skriver i bloggar om sina upplevelser av sin sjukdomssituation och sitt bloggande. Metod: Deskriptiv kvalitativ studie omfattande tio bloggar. Strategiskt och maximalt varierat urval gällande kön, ålder, cancerdiagnos samt bot­barhet. Bloggsökning genom­fördes i sökmotorn Google. Datainsamling skedde med egenutvecklad granskningsguide omfattande två huvudfrågor med delfrågor.

Bloggning.se : - en studie av den svenska bloggsfären utifrån Habermas offentlighetsteori -

AbstractTitle Blogging.se ? a study on the swedish blogosphere from a Habermasian public sphere-perspective (Bloggning.se ? en studie av den svenska bloggsfären utifrån Habermas offentlighetsteori)Author Anders LarssonAim To see whether or not weblogs (blogs) could be said to rejuvenate the public sphere, as it was first described and later re-evaluated by Jürgen Habermas.Method A quantitative analysis of 733 randomly selected swedish weblogs has been done. This analysis set out to see what different categories of bloggers (difference in f.e. gender and age) wrote about, and whether or not these subject categories could be said to play a part in constituting and/or rejuvenating a public sphere.Main results The main results of the quantitative study was that even though most blogs write about ?private? subjects, the most popular blogs, i.e.

På riktigt : Fyra lärares erfarenheter av blogg i undervisningen

The purpose of this thesis was to find out what experiences teachers have from using a class blog in teaching. What are the advantages and disadvantages by the use of blogs in education?I have used qualitative interviews with four teachers in grades 1 to 6 who have worked with a class blog in teaching between one and three years.The study has shown that teachers' experience is that the blog serves as motivation and promotes learning for many different pupils and that, together with other digital tools is more equal. The main benefits that teacher mention is the expanded concept of text that offers multiple forms of expression and the authentic reader, which makes it more real, important and meaningful. Other benefits that come up are that it helps students to see their learning and learn from and with each other.

Blogg som verktyg för pedagogisk dokumentation i samspel mellan två förskollärare och föräldrar.

Study: Degree project in teacher education, Advanced Level 15pUniversity of Skövde Title: Using a blog as a tool for pedagogical documentation in interaction between two preschool teachers and parents. Pages: 39 Authors: Beatrice Johansson and Ellinor Pettersson Tutor: Urban Carlén Date: HT 2013 Keywords: Pedagogical documentation, interaction, blog, communication. The purpose of this study is to examine preschool teachers? use of Blogging as a tool for pedagogical documentation and the parents? participation in the blog. The study examines the interaction between the preschool and the children?s homes as well as if the use of a blog contributes to a greater insight for parents in the pedagogical activities.In the latest curriculum, there have been a point of monitoring, evaluation and development, which seems to be a goal in the curriculum that creates uncertainty among the profession, how to configure them. Therefore, we felt that pedagogical documentation would be interesting to investigate.

Individualiseringens identiteter : Perspektiv på identitet i en individualiserad och globaliserad värld

Denna studie fokuserar på vad individualiserat identitetsskapande genom bloggning består utav. Studien tar sin utgångspunkt i att globaliseringens omvärldsförändringar förändrat människors möjligheter till identitet, och att bloggning är del av en ny typ av identitetsskapande. För att undersöka identitetsskapande genom bloggning analyserar studien en bloggskola på nätet framtagen av tre kvinnliga framgångsrika "bloggentreprenörer", Clara Lidström, Anna-Karin Nyberg och Frida Ramstedt. Bloggskolan syftar enligt dem till att lära bloggare hur man bäst ska framställa sig själv för att synas och expandera på nätet, samt göra bloggen till en lyckad affärsverksamhet. Studien syftar till att utveckla förståelsen för hur samtidens framträdande sociala aktiviteter genom diskurs formar social verklighet och därmed identitet.

Sociala medier som strategiskt verktyg för professionella bloggare

Outdoor recreation habits in metropolis and rural areasThis study aims to examine the perception of nature and outdoor recreation habits from an urban-rural prospective. The urbanization process continues in Sweden and the populations of the cities are growing continuously. Trends to build more compact and ?climate smart? reigns and with this a risk that green areas and areas where outdoor recreation can be practiced are situated further and further away from the urban population. Analyzing the responses from a survey made by the research program Friluftsliv i förändring 2007 we have examined if and which differences exists between urban and rural areas regarding their perception of nature, outdoor recreation habits and factors influencing the practice of outdoor recreation.

?minblogg.nu? ? en kvalitativ studie om bloggande utifrån ett individperspektiv

Abstract: This study is focused on Blogging from the perspective of the individual. Weinvestigate why one uses the weblog format, functions on the blog that are seen to work asdriving forces, attitudes towards self-disclosure and anonymity on the weblog and how therelation between an online- and offline-identity is interpreted by the bloggers themselves, forexample to what extent it is possible to get to know the blogger by reading the weblog.Finally, we investigate the weblog-readers meaning to the blogger, as well as their possibleimpact on both his or her personal blog-content and the everyday-life.The empirical material consists of half-structured interviews via MSN Messengerwith nine informants, being bloggers found on the Swedish website bloggportalen.se. Thetheoretical framework behind the interview guide focuses on the identity concept, containingidentity theories in psychological and sociological perspectives, symbolic interactionismconcerning the concept of roles, as well as Bauman?s liquid theory on postmodern societytendencies. This material is further included in related previous research articles, derived fromboth international and Swedish databases.

Varumärkets olika ansikten. - Varumärkesskapande inom tre kontexter

Fallstudie: Swedbank Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett varumärke kan framställas inom tre olika kontexter. Denna studie kommer att fokuseras kring aktörerna företag och konsument inom den interna företagsmiljön samt den fysiska och virtuella tjänstemiljön.Metod: Studien utgår från en etnografisk metod, där vi studerar och deltar i olika miljöer. För att erhålla datainsamling utfördes intervjuer, observationer samt dokumentanalys. Teoretisk referensram: Vi kritiserar traditionella brand management teorier kring företagets roll vid varumärkesskapande. Vi presenterar istället brand consumptions teorierna, eftersom dessa framhäver att varumärke skapas utav fler aktörer.

Bloggning- en ny pjäs i marknadsföringsspelet. : En kvalitativ studie av företagsbloggen som kanal för marknadskommunikation.

 Bloggen har under senare år vuxit i popularitet, både bland privatpersoner och företag. En mängd praktiker har hyllat bloggen som det nya kommunikationsmediet inom marknadsföring, främst på grund av bloggens potential att skapa förtroende och bygga dialog med företagets kunder.Marknadsföringen har idag blivit mer utmanande och företagen får allt svårare att vinna kundernas uppmärksamhet i dagens informationstäta samhälle. Kraven på företagens kommunikation förändras: kunderna vill bli talade med istället för till och det finns ett tilltagande behov av att kommunikationen ska bygga förtroende med externa publiker. En trend som kan uppfattas är att alltfler företag går mot ett relationsorienterat synsätt av marknadsföring för att knyta kunderna närmare sig.Trots företagsbloggens ökande populäritet är de många företag som väljer att inte blogga. Orsakerna menas vara rädsla för exponering.

<- Föregående sida