Sök:

Sökresultat:

22 Uppsatser om Blindness - Sida 1 av 2

Markus syn på blindhet : Analys av en metafor, dess funktion och dysfunktion

This essay examines the theme of Blindness in the Gospel of Mark. The two main questions asked are: 1) ?What is Mark?s view on Blindness?? and 2) ?How does the Gospel of Mark?s view on Blindness inform the current discourse of disability studies and how can we interpret Mark?s view on Blindness today?? By the methods of metaphor analysis and character analysis, four passages of the Gospel are studied (Mark 4:10-12; 8:14-21; 22-26; 10:46-52). The analysis concludes that Blindness is depicted by the author of the Gospel as a disability which also consist of a lack of cognitive ability and a hopeless state that is in need of healing.  The depiction of Blindness in Mark originates out of the authors use of Blindness as a metaphor for lack of cognitive ability (Mk 4:12; 8:18) and the lack of characterization of the blind man at Bethsaida (8:22-23). This view on Blindness is, in comparison to a modern view, difficult, as it marginalizes persons with Blindness as inconsiderate and not fully human.

En bild säger mer än tusen ord : En läroboksundersökning med ett genusteoretiskt och postkolonialistiskt perspektiv

This essay examines the theme of Blindness in the Gospel of Mark. The two main questions asked are: 1) ?What is Mark?s view on Blindness?? and 2) ?How does the Gospel of Mark?s view on Blindness inform the current discourse of disability studies and how can we interpret Mark?s view on Blindness today?? By the methods of metaphor analysis and character analysis, four passages of the Gospel are studied (Mark 4:10-12; 8:14-21; 22-26; 10:46-52). The analysis concludes that Blindness is depicted by the author of the Gospel as a disability which also consist of a lack of cognitive ability and a hopeless state that is in need of healing.  The depiction of Blindness in Mark originates out of the authors use of Blindness as a metaphor for lack of cognitive ability (Mk 4:12; 8:18) and the lack of characterization of the blind man at Bethsaida (8:22-23). This view on Blindness is, in comparison to a modern view, difficult, as it marginalizes persons with Blindness as inconsiderate and not fully human.

Habilitering av barn och ungdomar med dövblindhet

Aim: The aim of this study was to study through papers if early intervention of children and adolescents with deaf-Blindness can be facilitated through early intervention programs, cochlear implants (CI) and communication strategies.Method: The method that we used was a literature study of scientific articles through Pubmed and Cinahl databases. The articles reference lists were also studied which lead to that more papers were found.Results: Children and adolescents with deaf-Blindness can benefit from early intervention programs, when their caregivers were educated to give appropriate response to the children?s behavior. The interaction between children and their caregivers can improve through an early intervention model. Children and adolescents with DeafBlindness have variable results from CI.

Banner blindness : har kontexten någon betydelse för banners synlighet på webbsidor?

Banners är annonser som finns på de flesta webbsidor. Användare är oftast ute på Internet med syftet att leta efter specifik information. Vid informationsökning används troligen ett speciellt kognitivt schema som gör att användaren undviker att fokusera på banners eftersom informationen som eftersöks inte antas finnas i banners. Om en navigering på Internet görs för lik en banner ser inte användaren den heller. Man kan säga att banner Blindness är en tendens hos användaren av webben att ignorera banners, även när de innehåller information som användaren aktivt söker.

Banner blindness : hur webbanvändare undviker reklambanners

Reklam på internet är ständigt ökande och många internetanvändare är negativt inställda till den. Därför har de utvecklat olika medvetna och omedvetna strategier för att undvika den när de ska göra något på internet. För skapare av reklam på Internet kan det vara bra att känna till hur reklamen undviks för att kunna bli bättre på att skapa effektiv reklam. Denna undersökning har baserats på intervjuer med vana internetanvändare med olika bakgrund för att få reda på hur de hanterar reklambanners samt en förståelse för hur de tänker. Intervjuerna föregicks av en videoinspelning där försöksdeltagarna fick specifika uppgifter att utföra för att eftersträva ett naturligt beteende.Resultatet av undersökningen visade att banner Blindness är ett fenomen som används av många försöksdeltagare, både på ett medvetet och omedvetet plan.

Retorik och semiotik i reklam : En jämförelse mellan tidningsannonser och internetbanners

Advertising is something that we get in touch with on a daily basis and more or less everywhere. Advertising is used in different mediums, such as magazines, television, radio, internet, cellphones et.c. The aim of the present study is to find out if there are any recurrent dissimilarities how advertising is constructed among the mediums regarding rhetorical and semiotical theories. Two different mediums have been chosen for a comparison, printed advertisments versus internetbanners. The study has been based on a total of ten qualitative image analyses.

Kartläggning av barn och ungdomar med cochleaimplantat (CI) med avseende på kombinerad syn ? hörselskada eller dövblindhet, diagnos rörande deras syn- hörselnedsättning samt frekvensen för uni- respektive bilateralt CI hos dessa barn och ungdomar

BackgroundThe opportunity for cochlear implantation has now extended beyond children who are only deaf or hard of hearing. Children who are deaf blind from birth or early in life are receiving implants, but very limited research has been done for this population, and this raises important issues. AimThe aim of this study was to estimate the prevalence of hearing and vision impairment or deaf Blindness in children with Cochlear Implants in Sweden and to investigate the diagnoses issues among these groups of subjects. Material and MethodSubjects with an age between 1-18 years were ascertained through multiple sources and almost complete ascertainment was achieved.ResultsA total of 77 subjects with a referring diagnosis of combined hearing and vision disorder or deaf Blindness were ascertained. Out of those, 30 subjects were excluded.

Inkludering ? : För elever med särskilda behov och funktionshinder, ur ett historiskt perspektiv

This present study is a result of a research that I made . My purpose is to find out how the debate about inclusion looked like back in the history. My research was about the view we had absolut inclusion in the history, I also made some interviewes among teachers and students in the schools of today. I wanted to se their views about inclusion today and I wanted to know their opinions about inclusion. Did the students and the teachers have prejudice against other students with functional disabilities as Down syndrom and Blindness? What was their thoughts about inclusion of students with differents functional disabilities?One more task I had with this study I made was to raise another debate about inclusion .! Keywords: Inclusion and funtional disabilities.

Differences of progressive retinal atrophy in dogs

A group of diseases that affect the dog?s sight is progressive retinal atrophy (PRA) a disease that means that the photoreceptors in the retina of the eye either not develop normally or undergo degeneration and thereby causes vision loss and Blindness. The disease affects many different breeds and is inherited. What have been shown is that it is different genes that had become mutated in the different breeds, this conclude that despite similar clinical symptoms, the underlying reason could be different. Also the genes that are mutated in dogs and give rise to diseases also exists in humans.

Näthinnesjukdomar hos hund :

An array of different retinal disorders is present as a threat in quite a number of dog breeds. These often lead to profound visual impairment or Blindness. Many of the disorders are genetic, and they are, in Sweden as well as in other countries, subject to breeding programmes. The anatomy of the eye and the retina, as well as current examination techniques (ophthalmoscopy, electroretinography (ERG) and genetic analysis) are described. The more common retinal disorders encountered in dogs in Sweden are discussed: retinal dysplasia, generalized progressive retinal dystrophy, retinal pigment epithelial dystrophy, collie eye anomaly, sudden acquired retinal degeneration, retinal detachment and choroiditis. The possibly affected breeds are listed. The value of diagnostic findings is discussed and current advances on the subject in ophthalmologic research are accounted for..

Finlands ekonomi i förändring, 1980 - 95 : en behandling av den finska ekonomiska politiken och förändringen av exporten

This present study is a result of a research that I made . My purpose is to find out how the debate about inclusion looked like back in the history. My research was about the view we had absolut inclusion in the history, I also made some interviewes among teachers and students in the schools of today. I wanted to se their views about inclusion today and I wanted to know their opinions about inclusion. Did the students and the teachers have prejudice against other students with functional disabilities as Down syndrom and Blindness? What was their thoughts about inclusion of students with differents functional disabilities?One more task I had with this study I made was to raise another debate about inclusion .! Keywords: Inclusion and funtional disabilities.

Att nå ut med banners : En studie i hur företag i mediebranschen arbetar för att nå fram med sina budskap på Internet

Flera studier har tidigare visat på en motvilja eller ett undvikande beteende på Internet gällande annonseringsformatet banner hos Internetanvändare. Denna studie utgår från tre teorier som ämnar beskriva varför det här problemet existerar. De tre teorierna är hindrande av arbetsuppgift, upplevt mediebrus och tidigare negativa erfarenheter. Kvalitativa intervjuer med både medie- och webbyråer samt en annonsförmedlare inom webbmedia har genomförts för att skapa en uppfattning om hur företag inom mediebranschen arbetar med och hanterar fenomenet som kallas banner Blindness. Insamlad data jämförs med de teoretiska begreppen och analysen visar på en medvetenhet hos respondenterna om fenomenet och dess bakomliggande orsaker.

Att fånga konsumentens blick, uppmärksamhet och plånbok: tv-reklam i dagligvarubutik

Forskning visar att 65 procent av konsumenternas köpbeslut av dagligvaror fattas i butikerna. Denna studie syftade till att studera konsumenters medvetenhet om tv-reklam i dagligvarubutik, hur deras köpbeteende påverkas, och i vilken grad kognitiva och perceptuella faktorer inverkar på om tv-reklam medvetet uppfattas av konsumenten eller inte. Endast fyra av 120 konsumenter upptäckte den tv-skärm som de stått intill och ingen mindes vad tv-skärmen visat, en stark indikation på att konsumentens uppmärksamhet kan vara mycket svårfångad. Huruvida visad reklamfilm var försedd med ljud och prisuppgift eller inte tycktes inte ha någon effekt på konsumenternas medvetenhet och ingen försäljningseffekt kunde påvisas men generella slutsatser kräver ytterligare forskning. Fortsatt forskning kan även undersöka konsumentens mottaglighet för tv-reklam på olika platser i butiken..

Ur en annan synvinkel : Om unga med synnedsättning och vad som inverkar på deras gymnasieval

The study deals with young people with visual impairment and their choices of upper secondary school, what is behind and how they are affected by other aspects and other people around them. It also describes how these students experience the career counseling they received for the election. This has been the purpose of the study and was examined through qualitative method and interviews with five young people aged 15 to 21 years with severe visual impairment or Blindness. The results and conclusion is that these young people are greatly affected by their parents in choice of upper secondary school and that the school?s attitude to the pupil has a major impact on whether the pupil chooses the school.

Detaljplanering : Exploatering i fjällvärlden

Reklam på internet är ständigt ökande och många internetanvändare är negativt inställda till den. Därför har de utvecklat olika medvetna och omedvetna strategier för att undvika den när de ska göra något på internet. För skapare av reklam på Internet kan det vara bra att känna till hur reklamen undviks för att kunna bli bättre på att skapa effektiv reklam. Denna undersökning har baserats på intervjuer med vana internetanvändare med olika bakgrund för att få reda på hur de hanterar reklambanners samt en förståelse för hur de tänker. Intervjuerna föregicks av en videoinspelning där försöksdeltagarna fick specifika uppgifter att utföra för att eftersträva ett naturligt beteende.Resultatet av undersökningen visade att banner Blindness är ett fenomen som används av många försöksdeltagare, både på ett medvetet och omedvetet plan.

1 Nästa sida ->