Sök:

Sökresultat:

32 Uppsatser om Bangćrd - Sida 3 av 3

Att förÀndra med ledarskap och kultur : en fallstudie om förÀndringsprocesser

SammanfattningUtveckling och förÀndring Àr kanske tvÄ av de mest omtalade begreppen i företagsvÀrlden, speciellt vad gÀller organisationsfrÄgor. FörÀndringar Àr nÄgot som organisationer tampats med genom alla tider. I tidigare forskning lÄg fokus till stor del pÄ hur organisationer skulle bli effektivare genom att höja produktionstakten och liknande. I dagens forskning ligger intresset i att förÀndringstakten har ökat och förÀndringarna tenderar att bli mer omvÀlvande och drastiska. Forskningen idag Àr Àven inriktad pÄ mjukare faktorer sÄ som kultur och ledarskap.VÄrt syfte med undersökningen blir utifrÄn detta att genom en fallstudie beskriva, förklara och analysera vilka faktorer som frÀmjar och bromsar genomförandet av en förÀndringsprocess.

Marknadskommunikation : hur anvÀnder butiker inom hemelektronikbranschen sig utav lÀge, sortiment, pris och kommunikationskanaler i sin marknadskommunikation?

Under de senaste Ären har branschen hemelektronik ökat pÄtagligt och vi konsumenter har mer pengar att spendera pÄ kvalitativa mÀrkesprodukter. Eftersom fler och fler butiker uppstÄr och Àven trycket frÄn internethandlarna ökar mÄste butiker idag anvÀnda sig av andra knep Àn vad de tidigare gjort för att nÄ ut till kunderna. Det kan vara svÄrt att nÄ ut till det kundsegment butiken tÀnkt sig och för att uppnÄ sina mÄl mÄste butiken vara klar över hur den vill framstÄ och vilken image den vill Ät. Det blir allt mer vanligt att butiker anvÀnder sig utav nya kommunikationsknep för att fÄ kunderna uppmÀrksamma och bli trogna kunder.VÄr uppsats bygger pÄ att vi gjort tre besök i butiker och dessa Àr Bang Olufsen, Televisionen och Onoff. Under dessa besök gjordes en intervju med butikscheferna dÀr vi diskuterade butikernas syn pÄ pris, kommunikation, service och sortiment.

<- FöregÄende sida