Sök:

Sökresultat:

472 Uppsatser om Availability heuristic - Sida 32 av 32

Tegel och klinker - keramiska material på mark :

Being an architect I create spaces with roof, walls and fl oor. The availability of the essential materials to create such spaces is practically unlimited. The materials also play a significant part to the character of the created space. I hope to contribute to the general understanding of materials as elements in the design of urban spaces by having intensely explored one specific material in depth, pointing out its bad and good qualities. I am of the opinion that the reason for choosing a material shouldn?t be because of a shortage of knowledge, facts or references, but what character you want for the room. When travelling across Europe, it sometimes feels like clay paving is everywhere, but back in Sweden it is almost unseen of in modern landscape architecture.

Socialt arbete 2.0 : Om medborgares attityder till socialtjänsten digitala tjänst Socialrådgivning på nätet

Att större delen av befolkningen använder internet och att användandet ökar medför att allt fler tjänster flyttat ut på den digitala arenan, nu även inom det sociala arbetet - i offentlig regi. Då möjligheter till utveckling av det sociala arbetet på internet upptäcktes har Stockholm stad lanserat ytterligare en e-tjänst som kan underlätta kontakten med kommunen. Socialrådgivning på nätet som den digitala tjänsten heter, är tänkt att bland annat ge en ökad tillgänglighet till stadens medborgare. E-tjänsten är tänkt att nå ut till ?alla? medborgare inom staden, vilket medför att det är av vikt att undersöka i vilken utsträckning invånarna är intresserade av att använda e-tjänsten samt vilka attityder som riktar sig till densamma.

?Dubbelt uppdrag blev trippelt?: måluppfyllelse, värdegrund och? marknadsföring! : - En kvalitativ studie av musiklärarens utåtriktade verksamhet

My research interest in the upcoming paper is the increased need for promotion of schools. I. e. the individual school´s needs to be able to show its existence, in the huge flow and availability of information; schools and universities, study circles, streamed lectures on the Internet, public schools and private schools, different educational directions, et cetera. The schools? needs to market itself, make good PR and sell their pedagogical idea, and that has become increasingly important. My purpose is to clarify how music teachers, in the Swedish primary and secondary school, skills and competences are used in outreach activities within but also outside, the school premises.

Det lilla modevarumärkets möjligheter på internet- Ur ett brand management perspektiv

Internets framkomst medför nya utmaningar för företags kommunikation ochvarumärkesbyggande på grund av den höga informationstillgängligheten. Transparensen påinternet innebär att företag inte har i samma kontroll av sin kommunikation, utankonsumenterna har större makt och således påverkar hur ett företags varumärke uppfattas avkonsumenter. Digitaliseringen medför dock även möjligheter för små modevarumärken medbegränsade resurser att aktivt arbeta med sin marknadskommunikation och att bygga sinavarumärken genom sina hemsidor och facebook. Studien syftar till att ge förståelse för hurunga och små modevarumärken använder sig av internet för att bygga upp sitt varumärke ochvilka möjligheter internet förser för företagen i sitt varumärkesbyggande. Studien har enkvalitativ approach där en semistrukturerad observationsstudie genomförts på tremodeföretag, därtill har två semistrukturerade intervjuer gjorts med 2 av företagen.

Vattenhantering och reglering för textilproducenter i Turkiet

Vatten är en av jordens livsviktiga resurser, en resurs som hela tiden minskar. I delar av världen råder akut vattenbrist och ofta återfinns industrier med hög vattenanvändning i områden med begränsad vattentillgång. En av dessa industrier är textilindustrin. Vid textil beredning är vattenförbrukningen mycket hög och avloppsvattnet är ofta mycket förorenat. Vattenfrågorna inom textil produktion har fram till idag inte uppmärksammats i lika stor grad som arbetsrätts- och kemikaliefrågorna.

Hur ledtidsstörningar påverkar tillgängligheten på material hos ITAB Shop Concept : En studie för att säkerställa att rätt material finns tillgängligt i rätt tid

ITAB Shop Concept är ett multinationellt företag som utvecklar, tillverkar, säljer samt installerar inredningskoncept och produkter till butikskedjor. En del av denna produktion innefattar tillverkning av kassadiskar, vilka består av komplexa produktstrukturer med hundratals ingående komponenter. På grund av att ITAB upplevde att komponenter saknades vid start av kassadiskmontaget, gavs uppdraget att undersöka orsakerna till detta.Studiens syfte var att kartlägga och analysera orsaker till störningar i ledtider som påverkar tillgängligheten på komponenter till monteringsavdelningen på ITAB Shop Concept Jönköping samt ge rekommendationer.Produktionen av kassadiskar var helt kundorderstyrd och produktionsplanering skedde med hjälp av affärssystemet Jeeves Universal. Metoden som användes var materialbehovsplanering, vilket innebär att planeringen av tillverkning och inköp baseras på kassadiskarnas produktstrukturer, lagersaldon och ledtider. ITAB producerade mellan 50-60 kassadiskar vid högsäsong och mellan 30-40 stycken vid lågsäsong.Vid insamlingen av dataunderlaget undersöktes tillverkningsorder som inte var startklara vid planerat startdatum.

Ett modeföretags inköp från Kina ? En fallstudie av Lindex produktionskontor och dess ansvarsområden

Kräsnare kunder, snabbare modeväxlingar och billigt mode. I modeindustris globala klimatstår modeföretagen inför större konkurrens och tvingas agera snabbt för att kunna gekunderna det bästa erbjudandet. Inköpsstrategier har blivit allt viktigare för att kunnakonkurrera om pris, kvalitet och tillgänglighet vilket har resulterat i inköp mot internationellamarknader. I samband med produktion i billigare länder har konsumenternas krav på socialtansvarstagade ökat vilket gjort att det för företagen blivit allt viktigare att styra sina inköp moträtt marknad och rätt leverantörer. Många svenska modeföretag gör inköp från Kina ochdärför är syftet med denna studie att med Lindex som fallföretag skapa en förståelse för hurett svenskt modeföretag använder sig av ett produktionskontor och vad det har föransvarsområden i inköpsprocessen vid inköp från Kina.

<- Föregående sida