Sök:

Sökresultat:

7405 Uppsatser om Audience management - Sida 38 av 494

Nationell Kultur - en studie om generalisering av nationell kultur

Uppsatsen syfte är att utreda om man bör generalisera nationell kultur efter nationella gränser. Uppsatsens slutsats är att nationell kultur inte bör generaliseras, men att man kan använda nationell kultur som en referensram till att skapa förståelse för kulturellt relaterat beteende..

Kamprad vs. Wallander ? Tolkningsparadigm på svenskt entreprenörskap

Uppsatsen behandlar två av Sveriges mest framstående och välkända entreprenörer och företagsledare, Ingvar Kamprad och Jan Wallander. Syftet är att identifiera och analysera gemensamma nämnare som utgör en del av förklaringen till Kamprad och Wallanders entreprenöriella framgång och förmåga att genomdriva förändring..

Varumärken- att betrakta som symboler för produkter eller image?

Uppsatsen behandlar problematiken om när ett varumärke ses som en symbol för produkten eller för en image, t.ex. en livsstil. Berör ett företags mission och vision, symboler och tecken, varumärkets image och konsumentens image samt produktens och varumärkets livscyklar..

Hur påverkar ägandekoncentrationen bonussystemen i företag?

Vi har genomfört en undersökning som visar hur börsföretagen i Sverige påverkas av olika grad av ägandekoncentration i aktieägandet. Undersokningen grundar sig på årsredovisningar från alla de tjugofyra största börsbolagen i Sverige under tre år. Med störst avser vi enligt börsvärde. Vi har sedan genomfört en statistisk undersökning på företagen..

Vägen till ett lyckat kvalitetsarbete med ISO 9001 : en studie av kritiska framgångsfaktorer för mindre företag ur ett globalt perspektiv

More than 90 % of all business activity in the world market consists of small and midsized companies today. Recent studies have shown that there has been an increase in small companies? certification to ISO's management standards. Smaller organizations tend to have more limited amounts of resources at their disposal than larger ones. This can result in difficulties during the implementation process of ISO 9001.

Karaktärer - En kartläggning av deras funktion som kommunikationsverktyg

Karaktärers viktigaste funktion är att visualisera och förmedla ett varumärkes identitet samt skapa och behålla en relation mellan ett företag och dess kunder. I uppsatsen undersöker vi karaktärers effektivitet genom att jämföra den personlighet som företaget vill förmedla genom karaktären med den personlighet som kunderna uppfattar..

Förpackningsimitation i daglivaruhandeln - Är det möjligt för återförsäljare att stjäla ett etablerat varumärkes personlighet?

Förpackningsimitation i dagligvaruhandeln ? Är det möjligt för återförsäljare att stjäla ett etablerat varumärkes personlighet? En kvantitativt genomförd undersökning på den svenska daglivarubranschen..

Enskilda skogsägares mål på avdelningsnivå ? en kvalitativ studie

Half of Sweden's productive forest land is owned by individual forest owners. Research studies show that forest owners have more objectives with their forest than a high net present value, and that the suggestions of the forest management plans doesn?t always correspond to the forest owners? objectives. Through a qualitative study we conducted a discussion about objectives at stand level with the aim of making a more specific formulation of the forest owners? objectives. We asked about the forest owners' objectives at stand level, what forest management they conduct in order to achieve the objectives and how this management affects the net present value of the property. Based on the results of the interviews, we analyzed what kind of factors decide where the objectives place themselves in the landscape and if the objectives at stand level are consistent with the overall objectives for the property. Many forest owners questioned the idea of talking about objectives at stand level, and they didn?t always have their objectives clearly defined.

BUDGET SOM STYRINSTRUMENT- En fallstudie på Cefar Medical AB

Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera ett företag som arbetar med årlig budget som styrinsturment. Genom detta vill vi skapa en större förståelse för styrningen och samtidigt finna de problem som finns och om möjligt hitta lösningar till dessa eller åtminstone komma med förslag till sådana..

BUY NOW, THINK LATER: An insight on impulse buying behaviour on the Internet

A research on how impulse buying can be stimulated in physical retail stores and see to what extent these stimuli also apply in an online setting. Furthermore, the effects of demographic characteristics on impulse buying behaviour online are taken in consideration..

Strategiarbete i etableringsfasen

Syftet med denna uppsats är att undersöka om de klassiska modellerna och teorierna inom strategiområdet är relevanta och tillämpbara för företag som håller på att etablera sig. Metodmässigt bygger vårt arbete dels på en rad intervjuer med personer som är engagerade i fallföretaget och dels på litteratur studier inom ämnet strategi som vi behandlar i uppsatsen. Resten kommer sen..

Stämmer verkligen resultatet? Earnings management och bolagsstyrning i svenska börsföretag

Syfte:Att på den svenska marknaden undersöka effekten av resultatmanipulering, efter införandet av Svensk kod för bolagsstyrning. Metod:Kvantitativ datainsamling använd's för att utföra regressioner del's för beräkning av EM, del's för identifiering av signifikanta förklaringsvariabler. Informationen hämta's bland annat från årsredovisningar, SIS Ägarservice och Datastream. Studien har en deduktiv ansat's. Teoretiska perspektiv:Ett antal bolagsstyrningsteorier har behandlat's rörande agentprincipalförhållanden, institutionellt ägande samt separation av ägande och kontroll.

Affärssystemens påverkan på ekonomistyrningen : En fallstudie på VIDA AB

Bachelor thesis, Controller, Program of Master of Science in Business and Economics, School of Business and Economics at Linneaus University in Växjö, Sweden, Course Code: 2FE13E:3, Spring 2012 Authors: Jacob Cedergren, Adam Pettersson, Hampus SkelterwijkSupervisor: Anders JerrelingTitle: The ERP-systems impact of the management control - a case study of VIDA AB Original Title: Affärssystemens påverkan på ekonomistyrningen - en fallstudie på VIDA ABBackground: New technology has given businesses new opportunities to use and store information and the current information systems has changed the way of working in more or less all sectors and operations. ERP-systems have been one of the most important IT innovations in the past decade. The potential of a properly implemented ERP-system is great because it has got the ability to link the company?s different areas together. Despite its many advantages, there are several examples of cases where the acquisition and implementation has been a total failure.

Enkätundersökning om rådgivningen kring skogsbruksplaner utförda av Norra Skogsägarna

This rapport is based on a survey that was sent to 196 randomly selected forest owners, who during 2013 ordered a forest management plan from Norra Skogsägarna. The purpose was to examine how forest owners experienced advice given by an inspector based on their forest management plan..

Mens : Himmel eller helvete?

The goal in doing this study has been studying public interpretations of media content in the commercials that this study uses. The analysis was based on two TV commercials for feminine hygiene products. Initially, they seemed to differ from each other, but soon the question whether or not they in fact did convey the same underlying message was raised. The theoretical premises on which the study was founded on are the gender perspective in advertising and the social construction of gender. To reveal the hidden signs appearing in these commercials and to find out their meanings, we used the method of semiotic analysis.

<- Föregående sida 38 Nästa sida ->