
Sökresultat:
820 Uppsatser om Arts and Architecture - Sida 11 av 55
Dominansprofiler - en väg till din inlärningsstil?
In this study the reliability of dominance profiles as a method of establishing a person's learning style was tested. Eight students at Malmö Academy of Music tried three different ways to learn a short melody at the piano. In this way, their preferred way of learning things (either visual, auditive or kinestetic) was established. Five of the students did best when they used a visual cue to learn a melody, and the remaining three did best when auditive cues were used. All but one of the students had the worst result in the kinestetic trial.
En musikinspelning - En studie om musikproducenters syn på sitt samarbete med artister under musikinspelningar
I denna uppsats undersöker jag hur musikproducenter ser på sitt samarbete med musiker/artister under en musikproduktion. Metoden för undersökningen är en kvalitativ intervjustudie där tre etablerade svenska musikproducenter intervjuas. Resultaten visar att musikproducenterna lägger stor vikt vid sitt samarbete med artister. Några utav slutsatserna är att musikproducentyrket idag i Sverige handlar mycket om att kunna fatta beslut och agera som en musikalisk vägledare.A recording session - A study about music producers' way to look at their cooperation with artists during recording sessions. In this paper I will investigate how music producers look at their work with musicians/artists during a recording session.
Musik inte bara roligt utan även nödvändigt - En studie om ungdomarnas relation till musik
Music not only fun but also necessary. This paper investigates how young people describe their relationship to music. The young people - students - in this study are coming from two different districts of Malmö: One with a population with mainly ethnical Swedish background and the other with a multicultural population. The research question is how we can describe young people's relationship to music on the one hand from the social theories which are presented and on the other hand from own experience as a music teacher. Group interviews are used to get the young people's own descriptions.
Projektet Läskonster : En uppföljning av ett lässtimulerande projekt
The purpose of this study is to carry out a follow-up study of the reading stimulating project Arts in Reading. The project was in progress between the years 2007 to 2009 in Sweden and nearly 80 librarians from 57 public libraries participated. The aim of the project was to initiate new methods fot how to stimulate reading for children. The promoters of the project wanted to initiate the use of new art forms in the work for reading promotion, encourage more collaboration with new actors in the culture area, and co-operate more with the children.The aim of the present study is to investigate to which extent Arts in Reading really succeeded in establishing its goals, whether new methods were brought about, and how this work was done. Another aim is to find out how librarians in public libraries work to develop children's reading.The theoretical framework is based on Ragnhild Söderbergh's term inculturation, Elisabeth Björklund's research on how children acquire literacy, and Lev S.
Jini kontra Web services, med intention att göra Web services pålitligt.
Detta examensarbete behandlar Service Oriented Architecture (SOA) och dess implementeringar Jini och Web services. SOA beskriver hur applikationsintegration mellan olika plattformar skall ske och innebär att applikationer designas som tjänster för att enkelt integreras med andra applikationer. Dynamisk lokalisering av tjänster via en registertjänst används för att applikationer skall finna andra applikationer. Vi designar och implementerar en mekanism i Web services som gör det möjligt att byta en tjänst under exekvering. Ett sådant byte kan vara intressant av två skäl, tjänster kan registreras utan att vara tillgängliga, eller att det uppstår ett fel under exekvering som gör att tjänsten blir otillgänglig..
Lärmiljöer och lärare - En studie av hur lärares undervisningsfilosofi präglar arbetet och elevers lärande vid en Musikskola
Title: Teaching environment and teachers. A study of how music education philosophies influence instrumental teaching and learning at a community music school. Question of the research: Which Music philosophical ideas can be traced in the instrumental teaching of a community music school? Two teachers and their students have been videotaped. Data from the tapes and from interviews with the teachers and students have been analyzed by means of a category system, which grew out of the theoretical overview.
Versus; Maktkamper i August Strindbergs dramatik
Uppsatsen behandlar det genomgående motivet av maktkamper i August Strindbergs dramatik. Konflikten är en essentiell ingrediens i praktiskt taget all berättande men Strindberg går ofta längre i sina dramer. Huvudpersonen kämpar mot religionen, andra människor eller sig själv och kampen är en strävan efter makt över motståndaren eller vad den andre parten representerar.Uppsatsen analyser ett antal dramer från Strindbergs ungdomsår, den naturalistiska perioden samt den expressionistiska perioden. Strindbergs store rival under den större delen av hans liv var den norske författaren Henrik Ibsen och uppsatsen visar Strindbergs maktkamp mot denne.Strindbergs liv speglas ofta i hans litteratur och uppsatsen ger exempel på maktkamper som är hämtade ur verkligheten men omgjorda för att passa diktens verklighet..
Dominansprofiler - en väg till din inlärningsstil?
In this study the reliability of dominance profiles as a method of establishing a person's learning style was tested. Eight students at Malmö Academy of Music tried three different ways to learn a short melody at the piano. In this way, their preferred way of learning things (either visual, auditive or kinestetic) was established. Five of the students did best when they used a visual cue to learn a melody, and the remaining three did best when auditive cues were used. All but one of the students had the worst result in the kinestetic trial.
Att söka form
Previously when I have made proposals for privately owned gardens, I have found it difficult to
find strong, extensive designs and to work with room and space. Since this is the field within
which I am going to work in the future I feel that I need more experience, reference material and
ideas on how I, in an early stage of the working process, can work with and consider room and
space.
The aim of this project has therefore been to procure experience, reference material and ideas for
design of a garden in relation to space.
To procure experience and reference material I have, during the fall of 2008, made two incredible
study tours to France and to Japan. I have interviewed the landscaping architect Maria Arborgh
and studied literature. I have also used a garden outside of Gothenburg in which I have been able
to try out different thoughts and ideas regarding shape that have appeared during the course of
my work.
My conclusions about landscaping are that you should first find the different functions in the
garden. The next step is to find an overall theme or shape, use a small number of materials, build
a room with sealing, walls and portals with the help of vertical elements e.g.
K - 1 : ...varför lockar det tittare?
AbstractPurpose / Aim: The purpose of this study is to find out why people look at K-1. I wanted to investigate what it was about looking at televised martial arts, specifically K-1, that attracts peoples attention and interest, and what it needs it satisfies within the viewer.Material / Method: This study consists of three separate parts, where I investigate and analyse the producer side of K-1, the receiver side, and the program in itself as a media text. For the producer part I performed interviews with the chairman of K-1 Sweden, the production manager at Eurosport Sweden and the Eurosport K-1 commentator. As for the receivers I interviewed six people who watch K-1 more or less regularly, in order to find out why the watch the show and what it gives them. The program text analysis I performed on two K-1 programs from Eurosport, and I based it on previous studies done of similar and other kinds of programs.
Det är ju logiskt, men det är väldigt ologiskt om man jämför med allt annat logiskt.? - En studie om elevers syn på ämnet Gehörs- och musiklära.
Title: "It is logical, but not logical at all compared to every other logical thing." - A study about how students in upper secondary school reflect about their studies in Pitch and music theory.Pitch and music theory is a compulsory subject for music students in the art programme of upper secondary school of Sweden. The aim of the subject is to develop the students? knowledge about music theory concepts in order to help them play and create music on their own. The aim of this paper is to discuss how students talk about ear training and music theory. Qualitative group interviews were carried out with two student groups from the first and second year of the upper secondary school.
Tjänsteorienterad Integration, ESB
För att dagens system och deras allt mer komplexa applikationer ska kunna integreras medvarandra krävs det att de kommunicerar via tjänster. Denna tjänsteorienterade integrationuppnås genom att man använder sig av Service Oriented Architecture (SOA) som bygger pålöst kopplade tjänster som kommunicerar med varandra på ett standardiserat sätt. En viktigdel i en integrationslösning är Enterprise Service Bus (ESB). I denna rapport kommer viförklara grunderna i tjänsteorienterad integration och sedan fördjupa oss i ESB. Då ESB är ettluddigt begrepp ska vi på ett enkelt och lättbegripligt sätt ge vår syn på begreppet, samt dessfördelar och nackdelar.
Manusförfattande - Nutid och dåtid, Hollywood som drivkraft - I det moderna dramat "syns" inte manusförfattaren
Uppsatsen redogör för manusförfattarnas uppkomst och utveckling, medgångar och motgångar, dels med hjälp av teori men personliga erfarenheter i Hollywood, intervjuer och samtal med manusförfattare och andra filmskapare spelar också en väsentlig roll.Uppsatsen innehåller huvudsakligen en teoretisk och praktisk analys av manusförfattarnas tillvaro, analysmetoden används som en referensram i övriga delar av uppsatsen.Historiskt undersöker vidtecknad den primitiva och klassiska perioden inom filmens utveckling där fackföreningarnas inverkan analyseras samt hur Europa påverkat manusförfattandet ur ett historiskt och filmteoretiskt perspektiv, dessutom undersöks vilket inflytande auteur-teorin haft på manusförfattarna som yrkesgrupp.Vidtecknad försöker att med hjälp av en teoretisk men samtidigt undersökande metod knyta samman teori och praktik för att göra en så underhållande och samtidigt lärorik uppsats som möjligt..
Det "vita fältet" i Peter Fries Listening : ouppmärksammat eller vill man bara inte kännas vid det?
Min analys av verket Listening har fått mig uppmärksam på det jag kallar "vita fältet" i Peter Fries konstverksamhet. Detta är för mig ett abstrakt fält som förekommer allt mer uteslutande i alla Fries verk från 1990-talet fram till idag. Betydelsen av det "vita fältets" allt mer dominerande plats i verket har i min mening förändrat betydelsen av Fries verk som en helhet, dock på olika sätt för olika betraktare under de olika tider de har förekommit. Fries verk har ofta analyserats genom referenser till landskapsmåleri från olika tidsepoker under konsthistorien.Jag vill med min undersökning av detta abstrakta fält visa hur det har tagits upp av konstkritiker och skribenter, men även förmedla en syn på Fries konst vilken inte har landskapsmåleriet som utgångspunkt..
Musik och vuxenidentitet - en studie i hur studenter vid Musikhögskolan i Malmö ser på sin identitet ur ett musikperspektiv.
Title: Music and adult identity: A study of how students at Malmö Academy of Music look upon their identity from a musical point of view. This study is about adults and how they look upon their identity from a music perspective. I have interviewed four students between 26 to 29 years old at the Malmö Academy of Music. The purpose with my study is to examine how music has affected the identity of the students as adults and to see if their identity still is affected by music. The interviews have then been analyzed and compared with existing research in this matter.