Sök:

Sökresultat:

257 Uppsatser om Artist formations - Sida 2 av 18

Samuel Muntlin Group : att förverkliga en dröm

"Låtskrivande" handlar om mitt arbete som gick ut på att fo?rso?ka hitta mitt egna musikaliska uttryck och att utveckla mitt la?tskrivande samt mig som artist. Detta skulle sedan komma att resultera i konsert besta?ende till allra sto?rsta del av eget material. Genom a?ren har jag breddat mig mycket musikaliskt men inte riktigt fokuserat pa? att helhja?rtat ga? in i vad jag som artist och la?tskrivare vill fo?rmedla och uttrycka.

Marknadsföring : Att som artist nå framgång

AbstractThe object of this study has been to analyze how companies within the music industry can successfully market their artists, this due to the complexity of today?s marketing environment, where technology has rapidly changed the way of communicating, and therefore contributed to a highly competitive market. The vast change of technology has resulted in several possibilities as well as difficulties breaking through, what could be seen as, a media sorl. Our purpose has been to outdo how companies market, as well as which factors that are vital, for a successful promotion of their artists. To be able to carry out our aim, we have created one key question; How can companies within the music industry market their artist to make them reach success?We have used a qualitative research approach for this study, this to be able to generate more depth concerning the chosen topic.

Instagram, det nya galleriet : En undersökning av konstbetraktande i sociala medier, med utgångspunkt i Jesper Walderstens Instagramkonto

In my paper I adress the question of what happens in the relationship between the beholder, the artwork and the artist when they meet in the era of Web 2.0. The new smartphone based medium that I write about is Instagram. The artist i write about is the Swedish illustrator Jesper Waldersten. My purpose with this paper was to explore how the the beholder, pictures and artist relate to one another i relation to Instagram and how the interface of the smartphone and the app affect the beholder in these relationships. I also seek out to understand the difference between how Instagrams interface affect the beholder in comparison to the interface of the artists web page and his book.

Examenskonsert

In this essay I analyze the performative aspects relating to Marina Abramovi?'s The Artist Is Present, which took place in spring 2010 at MoMA in New York, from the context of the artist and work, institution and documentation. In this performance work, for the duration of the exhibition, Abramovi? sits completely still opposite another chair where anyone from the audience may sit. The art arises through this participation.

Att nå ut med musik : de nya vägarna mellan musikskaparen och lyssnaren

Detta arbete syftar till att ge svar på några av de frågor man som artist kan ha inför en skivlansering. Arbetet är av samtidsskildrande art med en historisk tillbakablick till varför vi idag står där vi står när det handlar om skivindustri, lansering, ekonomisk vinst och exponering för musik. Stor vikt har lagts vid att hitta fakta kring artistens ekonomiska förutsättningar i en tid där de traditionella musikmedierna på marknaden har fått ge vika till förmån för nya. I mitt arbete har jag även intervjuat artister som idag står inför samma val som jag själv angående lansering och analyserat intervjuerna i förhållande till aktuella artiklar i ämnet. Av min undersökning kan jag bland annat dra slutsatserna att CD?skivan fortfarande har ett värde på marknaden, att man som artist bör göra något uppseendeväckande vid en lansering för att sticka ut ur mängden samt att det kan vara av vikt att ha en klar bild av sin tilltänkta målgrupp för att kunna skapa ett personligt band till sin publik..

"Trött på vithet". Intersektionalitet i Dan Anderssons Kolarhistorier och Chi-mo-ka-ma

Although Dan Andersson (1888-1920) is considered perhaps the most important of the early Swedish workingclassauthors, there has not been much research on his work. Through a perspective based on critical whitenessstudies, intersectionality and existential phenomenology, this thesis performs a close reading of Andersson?sKolarhistorier (1914) and Chi-mo-ka-ma (1920) in order to map the discursive formations of whiteness andblackness in the texts, as well as to expose how these formations interrelate with that of humanhood.Since an underprivileged situation of oppression and poverty is the point from which the fictional worldunfolds in both Kolarhistorier and Chi-mo-ka-ma, whiteness is not an existential style within close reach for thecharacters. In Kolarhistorier the charcoal-burners claim themselves as ?weary of whiteness? and accordingly thetext establishes what the thesis reads as a realm of blackness where the black, male body becomes a locus ofpleasure instead of despair.

Låtskrivande : om att utveckla sitt låtskrivande och artisteri

"Låtskrivande" handlar om mitt arbete som gick ut på att fo?rso?ka hitta mitt egna musikaliska uttryck och att utveckla mitt la?tskrivande samt mig som artist. Detta skulle sedan komma att resultera i konsert besta?ende till allra sto?rsta del av eget material. Genom a?ren har jag breddat mig mycket musikaliskt men inte riktigt fokuserat pa? att helhja?rtat ga? in i vad jag som artist och la?tskrivare vill fo?rmedla och uttrycka.

Säg det i toner - och i ord! : olika vägar till att tolka körmusik

"Låtskrivande" handlar om mitt arbete som gick ut på att fo?rso?ka hitta mitt egna musikaliska uttryck och att utveckla mitt la?tskrivande samt mig som artist. Detta skulle sedan komma att resultera i konsert besta?ende till allra sto?rsta del av eget material. Genom a?ren har jag breddat mig mycket musikaliskt men inte riktigt fokuserat pa? att helhja?rtat ga? in i vad jag som artist och la?tskrivare vill fo?rmedla och uttrycka.

Deglaciationen av ett område på västra Grönland : Deglaciationen av ett område på västra Grönland

The aim of this report is to describe the deglaciation in an area on west Greenland in the vicinity of Kangerlussuaq. To do this, the geomorphological landforms were mapped by studying areal photographs and by a two week field study where key areas were examiend. The landforms were transferred to a map using ArcGis and each key area were interpreted.The majority of the geomorphological formations were formed during the last deglaciation and consists of morain ridges, kettle topography in both till and glacifluvium, glacifluvial deltas, two fossil sandurs, and lateral terraces. Based on key areas and an inversion model a geomorphological map was created to illustrate the deglaciation, using the least complex explanation of the genesis of the landforms. The results show that the ice played a major role by damming lakes which enabled formation of many meltwater chanels and delta formations on higher elevations.

Att Skriva Musik Tillsammans

"Låtskrivande" handlar om mitt arbete som gick ut på att fo?rso?ka hitta mitt egna musikaliska uttryck och att utveckla mitt la?tskrivande samt mig som artist. Detta skulle sedan komma att resultera i konsert besta?ende till allra sto?rsta del av eget material. Genom a?ren har jag breddat mig mycket musikaliskt men inte riktigt fokuserat pa? att helhja?rtat ga? in i vad jag som artist och la?tskrivare vill fo?rmedla och uttrycka.

It's a long way to the top (if you wanna rock n' roll) : Artisters väg till framgång och hållbarhet

The purpose of this essay is to analyze and clarify what?s behind the success of artistsin the music sector and what characterizes sustainable success for these. We arecurious about what lies behind the success of an artist and what makes an artist have asustainable career. The essay is based on a qualitative approach where six interviewshave been performed with people in various positions in the Swedish music industry. The interviewees have been selected after their knowledge and experience within thefield.

Tekniskt och konstnärligt workflow i stora spelmiljöer

Ett arbete om hur det är att vara en 3D artist på ett spelföretag..

Artisten - den osynliga tillgången? : En kvalitativ studie om synen på musikrättigheter och artistvarumärken som immateriella tillgångar i musikbolag.

AbstractArtists ? the invisible assets; a qualitative study about the view on music rights and artist brands as intangible assets within music companies.This paper is a study of what view representatives from Swedish music companies have on activating music rights and artist brands as intangible assets. Throughout the paper, a discussion is held regarding what the representatives think about activating these intangible assets. From this, we have identified and analyzed possible pros and cons to such activation.Our interest to this question was brought to us when we realized that most music companies in Sweden have intangible assets without activating them. This is, even though these are their main source of income.

Forskningsevaluering av humaniora. En diskursanalys av den aktuella debatten i Skandinavien

This master?s thesis aims to analyze the ongoing debate in Scandinavia on research evaluation of the humanities. This field of research uses bibliometrics, quantative analysis of bibliographical units as a research assessment tool. In recent years evaluative bibliometrics has been an increasingly used method. In Scandinavia, governments have introduced new funding models for research in higher educational institutions.

Georg Dahlbeck - reklamtecknare och artist i biografernas tjänst : Georg Dahlbeck - advertiser and artist in service for the movie theaters

Syftet med den här uppsatsen är att jag vill undersöka och försöka kartlägga reklamtecknaren och artisten Georg Dahlbecks liv. Hur var det att leva och arbeta som reklamman och konstnär i Sverige första delen av 1900-talet? Jag vill även titta närmare på det Georg ägnade så gott som hela sitt yrkesverksamma liv åt, nämligen filmaffischer. Hur var det att arbeta på den stora filmdraken SF? Hur såg deras produktion av filmaffischer ut? Jag vill även försöka svara på frågan om arbetsprocessen förändrades med tiden.Mina frågeställningar:Hur levde och verkade Georg Dahlbeck?Hur såg SF:s filmaffischer ut och hur tillverkades de?Förändrades produktionen av filmaffischerna på något sätt?.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->