Sök:

Sökresultat:

1 Uppsatser om Annonsbild - Sida 1 av 1

Vem ser vad? : Annonsbilden ur ett genusperspektiv

Syfte:Syftet med denna uppsats är att undersöka om det finns skillnader i hur män och kvinnor påverkas av Annonsbilder. Ser män och kvinnor i generation Y samma saker i Annonsbilden, eller finns här olikheter som påverkar deras syn på Annonsbilden.Metodik: Uppsatsen är genomförd utifrån en kvalitativ forskningsansats. Det empiriska underlaget tagits fram utifrån fyra stycken semi-strukturerade intervjuer och två stycken köns-indelade fokusgrupper.Slutsats:Uppsatsens slutsatser är att respondenterna påverkades av Annonsbilderna oavsett kön. Männen i studien gav oftare uttryck för känslor kring Annonsbilderna som sedan kunde uttryckas i en fantasi. Kvinnorna däremot lät sin fantasi spegla deras syn och tolkning av Annonsbilden som i sin tur väckte olika känslor hos dem..