Sök:

Sökresultat:

23 Uppsatser om Albin Widén - Sida 2 av 2

Sund positionering för IP-telefonioperatörer

SammanfattningUppsatsen's titel: Sund positionering för IP-telefonioperatörerSeminariedatum: 4 juni, 2008Ämne/Kur's: FEKP01, Examensarbete pĂ„ magisternivĂ„, 15 poĂ€ngFörfattare: Andrea's Dehlin, andrea's.dehlin.238@student.lu.se och Albin Wennerström, albin_percy@spray.seHandledare: Per-Hugo SkĂ€rvadNyckelord: IP-telefoni, telefonoperatörer, bredbandstelefoni, strategisk marknadsplan, generativa relationer, strategiSyfte: Syftet med uppsatsen Ă€r att undersöka hur IP-telefonioperatörer kan positionera sig för att ta sig in pĂ„telefonimarknaden.Metod: Arbetet kommer att ha bĂ„de ett induktivt och ett deduktivttillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt, och vi har genomfört en kvalitativ studie, dĂ€rvi med hjĂ€lp av semistrukturerade intervjuer undersöker tvĂ„IP-telefonioperatör.Teori: Teorin tar sin utgĂ„ngspunkt i Strategic Marketing Plan,Innovation Ecosystem, Generative Relation's, The Delta Modeloch hur teknologier blir marknaden's standard.Empiri: Det empiriska materialet Ă€r insamlat genom intervjuer medföretag verksamma inom IP-telefonimarknaden och enbranschexpert. Även rapporter frĂ„n Post & telestyrelsen haranvĂ€nt's som sekundĂ€rdata.Resultat: VĂ„ra resultat visar att IP-telefonioperatörerna har godaförutsĂ€ttningar att lycka's, men det krĂ€v's att de blir bĂ€ttre pĂ„att utnyttja sina kundrelationer, att de bygger generativarelationer med andra företag, att de utnyttjar sin höga kunskapinom IP-teknologi och att de Ă€ven undersöker alternativastrategier som kan vara anvĂ€ndbara om marknaden skiftar..

TillÀggstjÀnster som kunden efterfrÄgar : En undersökning om Klöverns Karlstads hyresgÀster

Examensarbetet Àr utfört pÄ Albin Components i Kristinehamn som med gamla anor inom motortillverkning och komponenter till motorer har specialiserat sig pÄ transmissionskugghjul till tung fordonsindustri.Projektet har gÄtt ut pÄ att analysera stÀlltiderna pÄ kuggcellerna 3, 6, 8, 5 och 7. FörutsÀttningen för att anvÀnda produktionsfilosofin Lean Production och dess bruk av smÄ batcher Àr att ha korta stÀlltider. StÀlltiden Àr den tid som en maskin stÄr stilla under bland annat byte av verktyg inför körning av en ny order. DÄ inget produceras under stÀll Àr det en spilltid och som all spilltid mÄste det reduceras till ett minimum.SMED- metoden (Single Minute Exchange of Die) Àr en metod för reducering av stÀlltid dÀr stÀllet delas upp i OED (Yttre stÀll) och IED (Inre stÀll).Analysen har till stor del kretsat kring tidsÄtgÄngen för mÀtning i mÀtrummet som Àr en stor del av stÀlltiden. Dessutom undersöktes möjligheten att minska tidsÄtgÄngen vid sjÀlva stÀllets utförande och kommunikationen mellan operatörerna och mÀtrummet.För att uppfylla mÄlen har kvalitativa och kvantitativa undersökningar gjorts.

VarumÀrkesvÀrdering av företag

AbstractAuthor: Markus Ekström and Albin OlssonAdvisor & examinator: Petter Boye, Thomas KarlssonTitle: Brand Valuation of companiesKeywords: Brand Valuation and Kalmar CountyIntroduction & Problem: The term trademark is originated from the Old Scandinavianbrandr and means stigmatize. A new standard for brand valuation ISO 10668 was adopted in2010, which has created a more reliable valuation method. It used several different methodsbefore, which meant different values but now they have agreed to this standard, which shouldmean that more companies make brand valuation. But that?s not the case, and you can wonderwhy? We also want to see the benefits created for companies, and the benefits companies canget with a valuation of the brand.Purpose: With this essay we want to examine how companies in Kalmar County looks atbrand valuation, if they have made it or not.

Döden i Alandsryd : 31 Är utan svar

Den hĂ€r rapporten utgör den teoretiska delen av Albin Julin och Petter Östmans examensarbete för kandidatexamen i journalistik pĂ„ JMK vĂ„rterminen 2015. Den praktiska delen bestĂ„r av en radiodokumentĂ€r om mordet pĂ„ Tomas Johansson, VĂ€rnamo 1984. I rapporten presenterar vi ett teoretiskt underlag för journalistisk etik, kĂ€llkritik, intervjuteknik och dramaturgi. Vi gör ocksĂ„ en kortare introduktion till Ă€mnet kriminaljournalistik, och presenterar teorier som tar upp relationen mellan underhĂ„llning och journalistik. Med utgĂ„ngspunkt i det teoretiska underlaget diskuterar vi vad vi gjort i arbetet med vĂ„r dokumentĂ€r.Vi diskuterar ocksĂ„ vĂ„rt etiska och kĂ€llkritiska arbete med dokumentĂ€ren.

LÀraren skapas : ? en romans premisser och hur dessa anvÀnts för att skapa en textuell helhet

This essay concerns on how my novel The Teacher was influenced by the Masters course I completed in Creative Writing at Linnaeus University (2012 ? 2014). Basically, The Teacher is about a love affair between a teacher and a student. With an intertextual, comparative and structurally inspired method I examine the process of writing my text. I also examine how my work relates to the great changes of the Swedish school system in the early 1990:s: deregulation, decentralisation and management by objectives.

Köpt, Àgd och förtjÀnad ? en studie om attityder gentemot olika reklamtyper pÄ Facebook

Titel: Köpt, Àgd och förtjÀnad ? en studie om attityder gentemot olika reklamtyper pÄ Facebook.Författare: Albin Yngve och Anton FridolfssonUppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.Kurs: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen förjournalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.Termin: Höstterminen 2014Handledare: Malin SveningssonSidantal: 51 sidor, inklusive bilagor.Antal ord: 18202Syfte: Att undersöka anvÀndarnas instÀllning och attityd nÀr det kommer till att ta del av olika formerav reklam pÄ Facebook.Metod: Kvalitativa fokusgrupper.Material: TvÄ fokusgruppsintervjuer med personer frÄn olika generationer (60-talister vs 90-talister).Huvudresultat: Resultatet visar att de tillfrÄgade respondenterna inte anser att reklamen pÄ FacebookÀr irriterande i den mÄn att det förstör anvÀndarupplevelsen. Den reklamtyp som uppfattas mest positivÀr förtjÀnad reklam. Den reklamtyp som uppfattas mest negativt Àr den köpta reklam som Àr placeradtillsammans med det anvÀndargenererade innehÄllet - och dÀrmed stör mÄlet med huvudanvÀndningen.Dessa uppfattningar Àr generellt sett likvÀrdiga sett över bÄda de undersökta generationerna.Respondenternas instÀllningar till riktade marknadsföringsinsatser Àr nÄgot tudelad. Ur ettintegritetsperspektiv Àr de tillfrÄgade sextiotalisterna nÄgot mer tveksamma till riktad reklam Ànnittiotalisterna.

FörutsÀttningar för vÀrdebaserad prissÀttning : En fallstudie av den svenska anlÀggningsbranschen

Titel: FörutsÀttningar för vÀrdebaserad prissÀttning: en fallstudie av den svenska anlÀggningsbranschen.Datum för slutseminarium: 2014-06-03.Program: Marknadsföringsprogrammet.Författare: Robin Sörensson, Albin Sköld och Jakob Sköld.Handledare: Peter Caesar.Examinator: Dr. Pejvak Oghazi.Nyckelord: PrissÀttning, vÀrdebaserad prissÀttning, vÀrdeskapande, vÀrdeappriopriering.Syfte: Syftet med denna studie Àr att identifiera interna och externa faktorer som pÄverkar prissÀttningen samt beskriva vilka förutsÀttningar för tillÀmpning av vÀrdebaserad prissÀttning dessa faktorer ger upphov till.Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket utgÄr frÄn de tvÄ olika dominerande synsÀtten pÄ vÀrdeskapande och vÀrdeappriopriering. Forskning pÄ prissÀttning i förhÄllande till dessa synsÀtt hÀmtas i huvudsak frÄn Porter (1980), Dutta et al. (2003) och Hallberg (2008).Metod: Studien bygger pÄ en kvalitativ datainsamling genom intervjuer med personer inom ett utvalt fallföretag inom anlÀggningsbranschen och fyra av deras ÄterförsÀljare.Empiriskt resultat: Empirikapitlet innehÄller den kvalitativa datan som samlats in genom intervjuerna och presenteras i form av en tabell samt preliminÀr dataanalys.Analys: UtifrÄn empirin och det teoretiska ramverket har externa och interna faktorer som pÄverkar utformandet av en prissÀttningsstrategi identifierats. Dessa faktorer har ocksÄ delats upp i drivkrafter och hinder för att klargöra vilka förutsÀttningar för en tillÀmpning av vÀrdebaserad prissÀttning som finns.

Tal med ideologi : En analys av socialdemokratiska företrÀdares utsagor mellan 1928 och 1939

I min uppsats sÄ har jag valt att studera den ideologi som ledde fram till skapandet av det svenska samhÀllets sÀrart. Detta Àmne har nu för tiden utvecklats till att i huvudsak vara historia, eftersom dess ursprung nu ligger sÄ lÄngt tillbaka i tiden. Mitt val av detta Àmne beror huvudsakligen pÄ att jag önskar öka förstÄelsen för hur vÀlfÀrden och folkhemsidealet kom att utmÀrka Sverige. För att uppnÄ detta har jag frÀmst studerat socialdemokratin, dÄ den som det framgÄr i bakgrund och appendix var den drivande faktorn i denna utveckling. Jag har dock i den mÄn det pÄverkat det socialdemokratiska beslutsfattandet redovisat Àven andra faktorer.

<- FöregÄende sida