
Sökresultat:
841 Uppsatser om Agenda setting - Sida 9 av 57
Barns interaktion i leken : En studie av förskolepedagogers uppfattningar om barns gemensamma lek
AbstractTitel: När rykten blir nyheter ? Lokalpressen och Flashback ForumFörfattare: Anna Jernberg, Annica HallquistHandledare: Anna Edin Uppsatsen behandlar relationen mellan Flashback Forum och Gävles lokaltidningar Gefle Dagblad och Arbetarbladet. Om hur nära de jobbar varandra, medborgarjournalisternas betydelse, vem som sätter agendan och hur tidningarna jobbar med de etiska spelreglerna. I viss mån även ryktesspridning.Syftet med uppsatsen var att studera om och i så fall hur medborgarjournalistiken bidrar till morgondagens nyheter via Flashback Forum.De metoder vi har använt oss av för att nå vår slutats är komparativ metod och semistrukturerade intervjuer. Den komparativa analysen för att se i hur många fall lokalpressen använder sig av Flashback och hur våra informanter i intervjuer säger sig arbeta med detta forum.Materialet kommer från intervjuer med journalister, Arbetarbladet (AB) och Gefle Dagblads (GD) nätupplagor samt tråden på Flashback Forum Mord på kvinna, Gävle 20/9-14 som handlar om mordet på Stora Esplanadgatan.
Social redovisning för en hållbar framtid? ? en studie av Ericsson, H&M och Swedish Match
Den ökade förekomsten av etisk rapportering kan ses som en följd av samhällets ökade fokus på en hållbar utveckling. Det finns olika teorier om motiven bakom redovisning av etisk information, däribland 4N-typologin samt legitimitets- och intressentteorin. Dessa angreppssätt bygger på förekomsten av kommunikation mellan företaget och dess omvärld. Hur detta i realiteten sker behandlas av ytterligare en teori på området, Media Agenda setting Theory. Våra företags sociala rapportering förefaller kunna förklaras med olika motiv ur 4N-typologin.
Pressmeddelandet - betydelsefullt eller föråldrat verktyg? : En fallstudie av journalisters och kommunikatörers resonemang kring pressmeddelandens funktion
Journalists and communication managers are becoming more professional and to reach out to its stakeholders in society today, organizations must work strategically with communication, to enter the news. Many make use of press releases to provide journalists with information, hoping to influence what is published on the news. With a background in the medial change that occurs is the purpose of this study to elucidate and problematize which role press releases has for newsrooms and for organizations today and in the future. A qualitative interview study has been used, and communication managers from three organizations and journalists from three newsrooms has been interviewed. The study has been combined with a quantitative pilot study of selected press releases and articles from the selected organizations.
Det finns en hel karta av påverkansmetoder : Gymnasieelevers påtryckningar i betygssättningsprocessen
The setting of pupils' final grades in the Swedish upper secondary school system is the responsibility of their teachers and once grades are set, they are not open to appeal. This can be compared with the British system where an external, central examination board sets the final grades based on the result of externally marked examinations (A-levels). These grades are then open to appeal if it is felt that an injustice has been made.This research paper has been an investigation into how pupils in one Swedish upper secondary school attempt to influence their teachers in the grade-setting process and how these teachers are affected by these different methods. Five teachers in total were interviewed in a qualitative case study. The study has also taken up the controversial issue of how grades, which are set individually by thousands of teachers across the country, can be deemed to be fair and equivalent.The study revealed that pupils employ many different methods when trying to influence their teachers in the grade-setting process e.g.
Vikten av att målgruppsanpassa butiksatmosfären: en studie om atmosfärens påverkan på konsumenter i modebranschen
Research in the FMCG sector shows that in-store atmosphere has a great impact on customer attitude and behavior. Despite this, there is a lack of knowledge regarding how the atmosphere influences the customer in a fashion store setting. The purpose with this paper is to investigate if and how visible in-store atmospherics influence customer attitude and behavior in a fashion store setting. We also investigate if behavior and attitude is affected by the customer's expertise and the purpose of the visit. The study takes place in two different fashion stores within the same fashion chain.
Det beslöjade partiet : En diskursanalys avsverigedemokratiska texter
The Veiled Party: A Discourse Analysis of Sweden Democratic Texts aims to further the understanding of the underlying ideology of the Sweden Democratic party, by revealing whether or not there is any ideological content that include race, racialization, and racism in the party?s political texts. The study offers a background description of the discursive change in the social and political climate of debate in Sweden, which opened a policy window for xenophobic Agenda setting. In addition, the study delivers a presentation of the public debate regarding the Sweden Democrats, as well as statements by party representatives.Through a social constructionist and discourse analytic framework, the study aims at understanding how the application of racial ideas are done and mapped. The core of the theoretical framework is a critical race and whiteness theoretical approach.
Att fastna i socialrullen : En kvalitativ studie om långvarigt försörjningsstödsberoende
We have chosen to focus on the meaning of long-term income support dependency regarding health, goal setting and motivation for the recipient of economical aid. We have chosen to use semi structurized interviews to achieve our goal of reaching the clients experience of long-term income support dependency. The study consists of interviews of six clients whose answers have been analyzed through appliance of Kielhofner´s Model of human occupation, Scheff´s Shame in self and society. Our results show regarding, 1) the factor health that long-term income support dependency may elevate the risk of illness and less experienced options of possibilities to act. 2) regarding the factor goal setting, that goals may be inefficiently used during social work with long-term income support dependent clients and may result in a disorganized relationship between client and social worker in the sense of making the parties pull in opposite direction. 3) regarding the factor motivation, that long-term income support dependency and the living with the emotion of shame elevates the risk of maintaining a negative image of oneself that limits the willpower to assimilate new knowledge and/or skills.
Individuell och jämställd lönesättning
Föreliggande uppsats behandlar lönesättning på den svenska arbetsmarknaden. Lönesättningen i Sverige är inte i vidare utsträckning reglerad i lag. Grunden för lönesättningen är att det råder avtalsfrihet och att det är upp till arbetsmarknadens parter att genom kollektivavtal reglera området. Kollektivavtalen innehåller olika typer av reglering avseende arbetsgivarens lönesättning, exempelvis anges ofta minimilöner samt utrymme för lönehöjningar vid lönerevision. Avtalen innehåller dessutom oftast lönesättningsprinciper för hur löneutrymmet ska fördelas mellan enskilda arbetstagare.
Det sociala området i EU, sett genom dokumenttexterna Romfördraget, Lissabonstrategin, den socialpolitiska agendan och Sveriges strategirapport.
The social dimension in the EU, explored through the document texts of the Treaty of Rome, the Lisbon Strategy, the Social Policy Agenda and the Swedish Strategy ReportThis paper explores the social dimension of EU social policy, except the aspects of the economic and labour market. The EU documents reveal an underlying line of thought stemming from the alignment of the six founding countries, spearheaded by France, with the conservative corporatist welfare model. As one of four European welfare models, the conservative corporatist model emphasises labour market issues, corporate social responsibility and the subsidiarity principle in EU social policy. It also influences how the texts define the terms social, social policy and social exclusion. The definitions determine how policymakers combat problems such as social exclusion and identify the policy issues to be included in EU social policy.The Swedish Strategy shows how the country is responding to the objectives that it has been assigned by the EU and how it plans to attain them.
Policy med pondus? Hur arbetet fortgår kring miljöpolicyn i Lunds Kommun
Miljödebatten har de senaste 30 åren intensifierats. Det är viktigt att samhällets alla aktörer bidrar i miljöarbetet och då framförallt kommuner som på lokal nivå sätter upp mål för hur miljön kan förbättras. Mål som offentliggörs genom en miljöpolicy som även innefattar ett pedagogiskt spridningssyfte. Arbetet med miljöpolicyn i Lunds Kommun härstammar från Agenda 21 och dess tankar om ekologiskt hållbar utveckling, tankar som genom ett omfattande förankringsarbete ska genomsyra samhällets alla skikt och i grunden förändra människors miljömässiga tänkande och beteende. Miljömålen är formulerade i det lokala handlingsprogrammet LundaEko som för perioden 2006-2012 även lägger upp strategier och kommunal ansvarsfördelning.Uppsatsen reder därmed ut hur miljöpolicyprocessens fundamentala komponenter - hur den karaktäriseras, skapas, sprids och uppfattas - fungerar och synkroniserar i en svensk framgångsrik miljökommun, Lund.Nyckelord: Miljöpolicy, Hållbar utveckling, Agenda 21, LundaEko, Instrumentell organisationsteori, Lunds Kommun.
Mediebilden av PR och lobbying : En komparativ studie av Dagens Nyheters och Svenska Dagbladets framställning av PR och lobbying åren 2000 och 2010
Många PR-konsulter anser att mediebilden av PR och lobbying är negativ och att branschen skildras som manipulativ och dold. Det finns dock en annan uppfattning som går ut på att verksamheterna inte framställs lika negativt som för tio år sen, att de har naturaliserats. Uppfattningarna är motsägelsefulla. Syftet med uppsatsen har varit att undersöka om de stämmer överens med den verkliga mediebilden av PR och lobbying (aktiviteter och utövare), och därmed också få en insikt i om olika aspekter av verksamheterna har naturaliserats. En jämförelse har gjort av DN:s och SvD:s rapportering senhöstarna 2000 och 2010 genom en kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys.Resultatet visar att mediebilden är mer negativ 2010 jämfört med 2000. Någon egentlig naturalisering kan inte skönjas.
Från botten till toppen? : en undersökning om underifrånperspektivets genomslag i kommunalt arbete för hållbar utveckling
Med FN:s konferens om miljö och utveckling i Rio de Janeiro 1992 fick handlingsprogrammet Agenda 21 och begreppet hållbar utveckling en enorm internationell uppmärksamhet. Samtidigt bröt Agenda 21 dokumentet mycket med tidigare insatser på miljö- och utvecklingsområdet i det att medborgarnas direkta deltagande i beslutsfattandet uppmuntrades. Tio år efter Rio hade 70 procent av landets kommuner antagit en lokal Agenda 21 i kommunfullmäktige och en folkrörelse hade startat där politiker, tjänstemän och eldsjälar involverade allmänheten i studiecirklar, direkta dialoger och övergripande kommunalt planeringsarbete. På detta sätt gjordes underifrånidealet till en demokratifråga där tjänstemän och politiker överlämnade delar av förvaltningsorganisationens maktutrymme till allmänheten. Under senare år finns dock en tendens som pekar på att arbetet med hållbar utveckling blir alltmer toppstyrt och att underifrånperspektivet gått förlorat.
Culture's Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in China and the U.S.
Title: Culture?s Affect on the Determinants of Customer Satisfaction in Retailing: The Case of a European Retailer in the U.S. and China Date of the Seminar: 29th of May 2007 Course: BUS 809 Master thesis in International Marketing Authors: Lisa Bustamante Chesley Norman Charlotte Valind Advisors: Johan Anselmsson Cecilia Cassinger Keywords: International Retailing, Determinants of Customer Satisfaction, Culture, United States, China Thesis purpose: Our study aims to identify the determinants of customer satisfaction of two national cultures in a global retail setting, in order to clarify what role culture has, if any, in customers? satisfaction with an international retailer. Further, this will uncover if a Western perspective of determinants of satisfaction is a universal means of capturing what satisfies customers across cultures in a retail setting.
Största möjliga tystnad : En studie av fyra ledarsidors diskussion kring jämställdhet, feminism och kvinnoorganisationer under tre veckor 2007.
Den här uppsatsen undersöker hur jämställdhet, feministisk teori/praktik och kvinnors organisering diskuteras på ledarplats. Undersökningen består av två delar, en kvantitativ och en kvalitativ. Den kvantitativa mäter antalet artiklar under perioden 16 april ? 6 maj 2007 i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Göteborgs-Posten och Sydsvenska Dagbladet. Den kvalitativa undersökningen syftar till att närmare visa på vilket sätt de undersökta tidningarnas ledartexter förhåller sig till jämställdhet, feminism och kvinnoorganisationer.
Frivillig hållbarhetsinformation i årsredovisningar : En undersökning av informationens kvalitet
Bakgrund: Under senare tid har människor blivit mer uppmärksamma om hur företag hanterar sociala- och miljömässiga frågor. Detta fokus från omvärlden kan påverka företagen att redovisa just denna frivilliga information i årsredovisningen. De senaste årens många företagsskandaler i kombination med en intensiv klimatdebatt, har lett till ett ökat fokus på företagens sociala ansvar. En kategori som även är i fokus när företagen beslutar om att avslöja frivillig information. Negativ uppmärksamhet i media kan påverka företagens beslutsfattande angående frivilligt utlämnande av information.