
Sökresultat:
436 Uppsatser om Advertising avoidance - Sida 25 av 30
?På en femgradig skala så tycker jag en fyra? : En kvalitativ studie om turistföretags syn på marknadskommunikation, mediekanaler & målgrupper
Tourism is a growing industry that brings in a lot of money each year, range ofactivities increases and people travel more than ever before. More and more chooseto move from rural areas to larger towns, at the same time when people are travellingthey want to visit quieter places that can offer outdoor experiences in the nature. Thisis something that tourism businesses located in rural areas have a great advantage of.But when the range is large, it becomes important for firms to communicate with themarket, to make the tourists choose to visit them.The purpose of this study is to investigate which media channels and target groupsthat tourism businesses use and how they reflect on the importance of communicatewith the market. To find this out, interviews have been conducted with tree differententrepreneur, all located in Jämtland. The theory?s that has been used is strategiccommunication, public relations, market communication, media channels, socialmedia and target groups.The result shows that all companies think that thecommunication with the market is an important part in the work with the company.The communication gets the business a chance to be seen and it becomes more easilyto create relationships with the stakeholders.
Entreprenöriell marknadsföring i entreprenöriella företag : Hur marknadsför och etablerar sig entreprenöriella företag på nya marknader?
Marketing is a broad subject with many different areas. Part of the marketing that has been of great importance is the 4P:s also known as the marketing mix. Marketing mix is included in one of the traditional marketing approaches. In recent years there have been some changes and have begun looking at new ways of looking at marketing. One of the ways is entrepreneurial marketing to the effect that the company tries to use its resources optimally.
Förutsättningar för distanskommunikation mellan reklambyråer och kunder : En intervju- och enkätundersökning
Små reklambyråer har, i skuggan av den ekonomiska krisen, fått konkurrens om sina kunder av större reklambyråer och tryckerier. En lösning kan vara att skapa relationer till företag utanför närområdet. Internetbaserade verktyg för distanskommunikation skulle i sådana fall kunna erbjuda ett bra komplement till det fysiska mötet.Distanskommunikation är effektivt eftersom det bland annat ger minskad tidsåtgång för möten och minskade resekostnader. Denna typ av kommunikation kan dock innebära större risk för missförstånd, och färre tillfällen att bygga en personlig relation till kunden. Användningen av internetbaserade verktyg för att kommunicera på distans förväntas dock bli allt vanligare i framtiden, i takt med att utbudet av kommunikationsverktyg ökar.Huvudmålet med denna studie har därför varit att undersöka förutsättningarna för distanskommunikation mellan reklambyrå och kund.
Missbruk av skatteavtal : Kan de föreslagna reglerna i BEPS åtgärdspunkt 6 motverka förfaranden som missbrukar skatteavtal. Om inte, kan Sverige motverka sådana förfaranden genom att tillämpa generalklausulen mot skatteflykt?
BEPS-projektet startades år 2012 för att förhindra att skattesubjekt använder kryphål i skatteavtalen och staternas nationella lagstiftningar för att erhålla skatteförmåner. År 2013 utgav OECD en handlingsplan som identifierar 15 åtgärder som ämnas vidtas. Åtgärdspunkt 6 reglerar problematiken kring hur skatteavtal missbrukas genom att skattesubjekt ?shoppar? efter jurisdiktionen med det skatteavtal som leder till den förmånligaste beskattningen. Åtgärdspunkt 6 föreslår att en specifik LOB-regel eller en generalklausul, PPT-regeln, införs i OECDs modellavtal för att motverka det aktuella förfarandet.
Då zappar de inte vidare : En semiotisk studie kring uppfattningar om kommunikationsstrategier i TV-reklam
Bakgrund: TV-reklam är något som de allra flesta kommer i kontakt meddagligen, och det är ett vanligt samtalsämne. Diskussioner kan fokusera på den roliga reklamfilmen som du kan se på TV just nu eller hur irriterande det är när en spännande film stannar för ett reklamavbrott. Vad vi kan säga är att de flesta människorna har en uppfattning om TV-reklam och en del människor tycker att reklam är något positivt och en del människor ser det som något negativt. TV är en av de största marknadsföringskanalerna, men samtidigt ett av de reklamformat som uppfattas mest negativt. Detta innebär ett problemför företag som väljer denna reklamkanal då de tilltänkta mottagarna väljer att byta kanal vid reklampauserna.
Storstadsmorgontidningars förhållande till annonsörer En kvalitativ intervjuundersökning
This bachelor thesis focuses on metropolitan morning newspapers in Sweden and their relationship with advertisers. Various forces in society have led tochanges in partnerships between metropolitan newspapers and advertisers, which have previously only had small amounts of data. In these particularnewspapers, it is common to find editorial advertisement supplements. The reason these supplements are included, their benefits and how they can affect the paper?s credibility have not previously been investigated.I have researched how the changed collaborations between the metropolitan morning newspapers and advertisers look today; including the contact, powerand dependence they have on one another.
Den skräddarsydda reklamen En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
Titel Den skräddarsydda reklamen ? En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på FacebookFörfattare Anna Höglund Ekehäll och Isabelle ForsbergKurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitetTermin Höstterminen 2014Handledare Malin SveningssonAntal sidor och ord 42 sidor och 17867 ord, exklusive bilagor och referenserSyfte Syftet med studien är att beskriva unga vuxna kvinnors upplevelser av den riktade reklamen påFacebook.Metod och material Kvalitativ studie baserad på två fokusgruppsintervjuerHuvudresultat Studien visar att det finns en medvetenhet kring att reklamen på Facebook är riktadsamt en viss kunskap kring hur det går till. Riktandet i sig uppfattas inte som problematiskt, däremot är kategoriseringen i viss del generaliserande på ett sätt som inte uppskattas. Hade kategorierna kalibrerats för att göra reklamen mer träffsäker och reproducera färre stereotyper hade den kunna uppfattas som ett välkommet tillskott i Facebookflödet. Informationen om användarna som Facebook använder för att anpassa och rikta reklamen känns okej för våra intervjupersoner att dela med sig av, om den används till specifikt det.
Den rebelliske aktivisten : En fallstudie av WeAretheSuperlativeConspiracys användning av Weactivists i varumärkesbyggande syfte
This study has a focus on brand building and brand identity. The overall idea of the study is to examine the Swedish clothing company WeAretheSuperlativeConspiracys brand building tactics and activities. WeAretheSuperlativeConspiracys, or WeSC, is a company that produces and sells streetfashion in over 20 countries and has over 1600 distributors. The company has in the recent years grown to become one of the largest in its segment. The interesting factor in WeSC´s brand building activities is the use of Weactivists.
DET AMERIKANSKA PRIMÄRVALET I NÄRBILD : En kvantitativ studie av hur Barack Obama och Hillary Clinton framställs och kommunicerar på Internet
Purpose/Aim: To achieve a deeper knowledge and better understanding of how Hillary Clinton and Barack Obama use rhetoric figures and body language to convince the people that they are the individual who should be elected as the democratic nominee and if and in which way Internets characteristics take practical expressions in the supply of videos on YouTube and Barack Obamas and Hillary Clintons official websites.Material/Method: Quantitative content analysisMain results: Hillary Clintons and Barack Obamas ability to spread out exactly the information they want on their official websites takes expression in form of videos with only positive information. Hillary Clinton and Barack Obama try to create a form of advertising on their official websites through the publication of these videos. Internets special characteristics are highly visible and realized in the videos on YouTube. Users are very active which take expressions in creative creations of videos. On YouTube there also exists negative information about Hillary Clinton and Barack Obama.
Interaktionens betydelse mellan varuma?rken och konsumenter : En instrumentell fallstudie av varuma?rket Head and Shoulders och dess reklamfilm
In today?s society, people do not solely purchase a product for its promised use. Instead, a brand is purchased and along with that brand comes a variety of associations. The associations of a product?s brand are what contributes to the added value that, according to this study, is what distinguishes a brand?s power.
Kolik hos häst - vanliga riskfaktorer och profylaktiskt arbete : en mindre enkätundersökning om svenska hästägares erfarenhet
Reasons for performing this study:
Colic has for a long time been seen as a serious health problem in the equine population. Even so, the knowledge of colic seems to differ a great deal among the people interacting with horses. A large number of studies have for several years looked at risk factors that cause colic, in order to provide knowledge about them. The knowledge can then be used as tools for developing prophylactic methods in order to reduce the number of horses that develop colic.
Objectives
The aim with this study was to investigate if people have the correct knowledge about colic in horses, which risk factors that cause colic today and describe prophylactic methods that can result in avoidance of colic in horses.
Method
Eleven veterinary practices were contacted in order to send out two questionnaires for a study of six weeks.
Elektronisk referenstjänst vid några svenska universitets- och högskolebibliotek
This is a study on the electronic reference work of some Swedish university and university college libraries. The purpose of the study has been to find out how the service works at the different libraries, to study the electronic reference interview and to find what is important when you start a new electronic reference service in the light of Brenda Dervin's sense-making theory study. Furthermore, we examine the aims of the electronic services offered and the differences between electronic and traditional reference interviews. In the background to the study we place electronic reference services in a context by describing the role of information technology and electronic mail in the libraries. The electronic reference interview is studied with the help of literature on the traditional reference interview.
Sociala Medier : Interagera, engagera och komplettera
Social media has made it possible to have a conversation in real time through audio, images and text, with anyone worldwide. The easy availability of social media has created a new society. Companies and organizations have the opportunity to interact with their audiences and their target in a way not previously possible. Welcome to the Web 2.0 world!Social media is a collective name for the communication channels that allow users to communicate directly with each other in real time through text, image or sound. Examples of social media are blogs, SMS, Skype, Facebook, Flickr, Youtube, Linkedin and Myspace.The purpose of this essay is to explore social media's role and opportunities in terms of being able to influence companies and organizations marketing communication. We have used a qualitative approach and our thesis is based on a qualitative text analysis study where we have analyzed 13 articles (the articles are from scholarly journals, magazines and trade/professional) from 2007 to 2009.
Skyltfönster som kommunikationsverktyg- En kvantitativ studie om kreativa och mindre kreativa skyltfönsters effekter
This research examines the effects of creative store window displays of fashion brands in enhancing recall, attitudes, intentions and brand associations. A comparison has been made between high-end and low-end brands, creative versus non creative store window displays to identify differences in effects. The theory applied in this study has been used from creative advertising effects due to the lack of relevant research in store window display effects. Therefore this study is a contribution to the research of store window effects. The method used in this study compare fashion high-end brand with fashion low-end brand by placing the products in the store window display where the creativity has been manipulated.
Vem är bibliotekarien? En dammig bokmal eller en informationsexpert? en explorativ undersökning om olika gruppers bild av bibliotekarien.
The aim of this Masters thesis is to explore the image of the librarian from three groups: librarians, researchers and directors of staff from industrial companies. The purpose was also to study the image of the future librarian as the Swedish School of Library and Information Science at the University College of Borås introduces it. As my theoretical framework I used communication theories and marketing theories. I searched answers to the following questions: - Is there any resemblance at all between the common stereotypes of the librarian and the images given by the participants of the survey? - How do the librarians view themselves? - What is the image of the librarian among the researchers who use the services of the library? - What is the image of the librarian among the directors of staff from the industrial companies? - What is the image of the librarian given by an educational institution during the basic education? I contacted the participants and asked them to draw a picture of a librarian and write a short text about the picture.