Sök:

Sökresultat:

167 Uppsatser om Adobe Flash - Sida 2 av 12

Kök.Ett i ettor och nollor

Jag har gjort en webbsajt åt företaget Kök.Ett i Älmhult. Kök.Ett är en köksbutik som bland annat ritar och säljer kök. Jag har byggt upp den allra största delen av hemsidan i Flash, och kompletterat med PHP och kopplat till en databas (MySQL). Sidan är komplett med ett eget administrationssystem. Sidan har en dynamisk känsla som inriktar sig på att inspirera besökaren, och föra besökaren/kunden ett steg närmare Kök.Ett och dess anställda.

Hearty Horror

I denna text diskuterar jag produktionen av Hearty Horrors, ett spel programmerat och designat helt i flash. Jag diskuterar svårigheterna för de olika delarna i att skapa ett spel. Tankar och jämförelser mellan onda och goda karaktärer och vad man, som speldesigner, bör och inte bör göra för att få spelare att känna sig manade att spela vidare. In this text I discuss the production of Hearty Horrors, a game programmed and designed completly in flash. I discuss the difficulties of diffrent parts in the making of a game.

MyMusic ? e-shop för musik i Flash

This is the end report of my final exam at Medieteknik. It covers the planning, work process and review of a Flash based web application that I set out to do. The goal was to create a user friendly, interactive e-shop with embedded functionality for playing music, displaying rich media content and researching possible payment solutions, to enable buying music files online. The project involved creating the user interface, the programmatic functionality of a Flash client (an SWF file). Also, setting up an Apache HTTP Server and establishing a working ?bridge? between the Flash client and the web server with Flash Remoting components and AMFPHP.

Matrester blir biogas : En interaktiv informationsfilm för barn

Arbetet har bestått i att utföra en informativ webguide över en anläggning i Västerås som tillverkar biogas och biogödsel av matrester. Beställaren heter VafabMiljö. Mina kontaktpersoner, Caroline Eklöv och Åsa Lindén, är skolinformatörer. Guiden ska publiceras på VafabMiljös hemsida för skolklasser på Internet och där fungera som en förlängning av informatörernas arbete i skolorna. Målgruppen är barn i årskurs 3-5.

Kök.Ett i ettor och nollor

Jag har gjort en webbsajt åt företaget Kök.Ett i Älmhult. Kök.Ett är en köksbutik som bland annat ritar och säljer kök. Jag har byggt upp den allra största delen av hemsidan i Flash, och kompletterat med PHP och kopplat till en databas (MySQL). Sidan är komplett med ett eget administrationssystem. Sidan har en dynamisk känsla som inriktar sig på att inspirera besökaren, och föra besökaren/kunden ett steg närmare Kök.Ett och dess anställda. I?ve built a website for the company Kök.Ett in Älmhult, Sweden.

Hearty Horror

I denna text diskuterar jag produktionen av Hearty Horrors, ett spel programmerat och designat helt i flash. Jag diskuterar svårigheterna för de olika delarna i att skapa ett spel. Tankar och jämförelser mellan onda och goda karaktärer och vad man, som speldesigner, bör och inte bör göra för att få spelare att känna sig manade att spela vidare. In this text I discuss the production of Hearty Horrors, a game programmed and designed completly in flash. I discuss the difficulties of diffrent parts in the making of a game. Thoughts and comparances are made between evil and good characters and what you, as a gamedesigner, should and should not do to make the player want to continue playing..

Produktvisualisering på webben : Material, färg och form för applikation av interaktiv produktvisning

Denna rapport tar upp teorier och metoder kring användbarhet i skapandet av en Flash-applikation. Rapporten beskriver steg för steg i skapandeprocessen, hela vägen från att ta fram behov och användningsområde till att skapa innehållet och slutligen en utförlig redogörelse för hur applikationen sammansätts. Metoderna som använts är huvudsakligen ITK (Identity Tool Kit) och scenarier enligt Alan Cooper. Vidare har metoder för hopsättning och visualisering av applikationen använts med stöd av Nielsen och Raskins användbarhetsprinciper. Resultatet visar att för att använda ITK i syfte att kartlägga en verksamhet, kräver detta en stor förståelse och modifikation av denna.

Konstskolan

Abstract I have made a Website called ?Art school? for Liljevalchs art Gallery, Culture administration in Stockholm and Culture school in Stockholm. It is with scholarship from these that this Website has been possible. The work whit the ?Art school? started in the autumn of 2005 and ended in May 2006 on distance from Stockholm towards Blekinge technology school in Karlshamn. The Webb place is for the general public, but most for people who have interest in art and for those how want to learn more painting in different mediums. This Websites I name: oil, watercolour, acrylic, coal, gouache, and graphite. On each one of these mediums you?ll get to know about their history, what technique they have, what sort of material you need, practise and tip.

En digital publikations skapandeprocess : Dagens funktioner och framtidsvisioner

Detta projekt har haft som syfte att producera och grafiskt formge det kommande numret av tidskriftsapplikationen Scandinavian Architectural Review för förlaget It Is Media Svenska AB i Stockholm. Skapandet har utgått från applikationens tidigare grafiska profil och har ämnat att följa tidigare utseende och funktioner utan nya tillägg. Hela produktionen har skapats genom Adobe InDesigns tilläggstjänst Adobe Digital Publishing Suite. Efter att produktionen färdigställts har en analys gjorts av den färdiga applikationen enligt en heuristisk utvärdering ur ett människa-datorinteraktionsperspektiv, till vilken David Benyons tolv designprinciper har  tillämpats. Till stöd i analysarbetet har ett aktivitetsdiagram skapats för att ge en god överblick över hela tidskriftens disposition.

Point-and-click-spel i Flash

Minx Ghetto är ett point-and-click-spel som är utvecklat i flash och bygger på enkelheten att kunna bygga upp ett spel av enbart linjer och minimalt med färg. Ett point-and-click-spel är ett typ av spel där man styr, som i detta fallet en karaktär med enbart muspekaren. Man klickar på skärmen och karaktären går dit du klickat och plockar upp objekt som du klickat på. Objekt som är klickbara färgas rött när man sveper över objektet med muspekaren. Karaktären styrs genom att klicka på ett objekt.

MyMusic ? e-shop för musik i Flash

This is the end report of my final exam at Medieteknik. It covers the planning, work process and review of a Flash based web application that I set out to do. The goal was to create a user friendly, interactive e-shop with embedded functionality for playing music, displaying rich media content and researching possible payment solutions, to enable buying music files online. The project involved creating the user interface, the programmatic functionality of a Flash client (an SWF file). Also, setting up an Apache HTTP Server and establishing a working ?bridge? between the Flash client and the web server with Flash Remoting components and AMFPHP.

Point-and-click-spel i Flash

Minx Ghetto är ett point-and-click-spel som är utvecklat i flash och bygger på enkelheten att kunna bygga upp ett spel av enbart linjer och minimalt med färg. Ett point-and-click-spel är ett typ av spel där man styr, som i detta fallet en karaktär med enbart muspekaren. Man klickar på skärmen och karaktären går dit du klickat och plockar upp objekt som du klickat på. Objekt som är klickbara färgas rött när man sveper över objektet med muspekaren. Karaktären styrs genom att klicka på ett objekt.

nkpg : en galleria på Internet

Detta examensarbete är gjort för de tre företagen Hårdoktorn, Vegas och Repris. Tanken var att skapa en galleria på Internet med information om varar och tjänster som företagen säljer samt att skapa en webbshop. Under arbetets gång användes många olika tekniker såsom HTML, Director, Flash och ASP.

Sårbarhetsanalys och penetrationstest av Windows 7

Den  ökande  risken  för  att  drabbas  av  dataintrång  ställer  allt  högre  krav  på datoranvändarens medvetenhet om de risker  och hot  som idag föreligger  i nätverk och  på  Internet.  En  väldigt  stor  del  av  datoranvändare  installerar  inte  alltid  de senaste  uppdateringarna  då  de  tillgängliggörs  och  detta  medför  att  systemen  som saknar dessa viktiga uppdateringar blir extra sårbara för hot från angripare.Tekniska  sårbarhetsanalyser  kan  vara  hjälpsamma  för  att  på  ett  smidigt  sätt uppskatta  potentiella  risker  och sårbarheter  i  ett  befintligt  informationssystem. En stor  fördel  med  många  av  dagens  sårbarhetsverktyg  är  att  de  till  stor  del  är automatiserade  och  således  inte  kräver  allt  för  djupa  kunskaper  för  att  använda, samt att de är relativt enkla att implementera.I  den  här  rapporten  har  säkerheten  i  Windows  7  och  tre  populära  programvarorundersökts.  De  tre  programvarorna  som  låg  till  grund  för  undersökningen  varOracle  Java,   Adobe  Flash  och  Adobe  Reader.  För  att  utvärdera  säkerheten  har  vi genomfört  sårbarhetsanalyser  i  syfte  att  kontrollera  hur  systemets  säkerhet påverkas,  dels  vid  installation  av  nya  programvaror,  men  även  i  systemets  skede före-  och  efter  viktiga  säkerhetsuppdateringar  .   Enklare  penetrationstester  har även genomförts  för att påvisa några av de identifierade sårbarheterna och hur de kan utnyttjas för att få full åtkomst till kritiska delar av systemet.Resultaten  i  rapporten  visar  att  det  är  väldigt  viktigt  att  datoranvändare kontinuerligt uppdaterar sina installerade programvaror och sitt operativsystem för att minska riskerna för dataintrång..

Evaluation of the retinal ON- and OFF-responses in the dog ERG

The aim of the study was to examine the retinal ON- and OFF-pathways of the canine electroretinogram (ERG). The ON- and OFF-pathways are used to distinguish objects from their backgrounds. A dark object is discernible from a lighter background using the OFFpathway and the ON-pathway is used to descry a light object upon a darker background. This study shows that the dog ERG has both ON- and OFF-responses and that these responses can be separated by prolonging the flash duration over 50 ms. The dog OFF-response waveform was more similar to the cat OFF-response than the human OFF-response (Frishman, 2006; Zrenner and Gouras, 1979). In this study six female three-year-old Beagle dogs were included. Both background and flash stimuli were provided by LEDs (light emitting diodes) with a wavelength of 470 nm, a wavelength that is absorbed almost as effectively by the canine M/L-cones as by the S-cones. These stimuli gave ERGs with both ON- and OFF-responses.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->